Merhaba^^
(BU BÖLÜM SONRADAN YAZILIP&YAYIMLANMIŞTIR)
(yan hesabım:
in_krystalized
burada pazar günü bir hayran kurgu yayımlayacağım, takip etmeyi ve beklemede kalmayı unutmayın, zaten duyurusunu yaparım^^)Son zamanlarda çıkan Kaachi ya da NiziU gibi gruplar yüzünden K-Pop'ı K-Pop yapan şeyler hakkında birçok insanın farklı fikirleri var. Bugün, sizin için bu konuyla alakalı Korelilerle röportaj yapan bir kanalın videosunu Türkçeye çevirdim. Hadi fazla uzatmadan başlayalım^^
Soru 1: K-Pop'ı nasıl tanımlarsınız?
'' Koreli şarkıcıların söyledikleri bütün şarkılar? ''
'' Bahsettiğimiz Korece bir şarkıysa bence bu K-Pop'a girer. ''
'' Eğer bir Koreli işin içindeyse bu K-Pop sayılmaz mı? ''
'' İlk olarak K-Pop'taki 'K' harfi 'Korece' anlamına geliyor, bu yüzden bence eğer bir Koreli Kore'de bir şarkıcılık kariyerine sahipse bu K-Pop'tır. ''
'' K-Pop'taki 'K' harfi 'Korece' anlamına geliyor, bence K-Pop, Kore'yi temsil eden müzik. ''
'' Global açıdan ünlü olan Koreli idol ve şarkıcılar... Kore müzik listelerinde iyi yerlere ulaşıp dünya çapında turlar verebilenler... bence K-Pop bu kişileri kapsıyor. ''
Soru 2: Son zamanlarda, JYP Entertainment'ın yeni kız grubu NiziU'nun K-Pop adı altında sınıflandırılıp sınıflandırılamayacağı hakkında birçok tartışma vardı. NiziU, Kore kökenli bir şirket olan JYP Entertainment tarafından oluşturulsa da bütün üyeler Japon ve şarkıları da Japonca. Sizce NiziU, K-Pop altında sınıflandırılabilir mi?
'' Eğer bir grup Kore'de oluşturulduysa bence K-Pop içinde sayılabilir. ''
'' Bütün şarkı sözleri Japonca mı? Peki Kore müzik marketinde mi promosyon yapıyorlar? (Röportajı yapan kişi hem bütün şarkılarının Japonca olduğunu hem de Japonya'da aktivitelerini sürdürdüklerini söylüyor.) Durum buysa K-Pop altında olduklarını söylemek zor olur. Koreli bir şirket tarafından yönetilseler de Japonya'da promosyon yaparlarken Japonca konuşuyorlarsa ve Japonlara hitap ediyorlarsa onları K-Pop olarak sınıflandırmak çok zor. ''
'' Bence K-Pop olur. Çünkü bir Koreli tarafından oluşturulmuşlar ve bir grubun konseptini bir Koreli seçiyorsa bence bu K-Pop'tır. ''
'' Kore kökenli bir şirket onların yapımından sorumlu olsa da bu bence K-Pop değildir. Eninde sonunda bütün üyeler Japon ve Japonca şarkı söylüyorlar. K-Pop bizim ülkemizi yansıtmalı ve bizim ülkemizin promosyonunu yapmalı ama bence NiziU'nun böyle bir etkisi de niteliği de yok. ''
'' Eğer grubu JYP Entertainment oluşturmuşsa ve K-Pop, NiziU sayesinde daha da yayıldıysa bence onları K-Pop olarak sınıflandırabiliriz. ''
'' K-Pop olduklarını düşünmüyorum. K-Pop altında olmak için Koreli olmanız gerekmese de bu grup sadece Japon kızlardan oluşmuş ve bu yüzden K-Pop değildir. ''
Soru 3: Son zamanlarda, Lana adlı Rus bir solo sanatçı ve EXP Edition adlı Koreli olmayan erkeklerden oluşan bir grup Korede K-Pop idolleri olarak çıkış yaptılar. Uluslararası fanlar beyaz insanların Asyalı ya da Koreli olmadıkları için K-Pop idolleri olarak çıkış yapamayacaklarını söylüyorlar. Buna katılıyor musunuz?
'' Eğer bir grup Kore'de promosyonlarını yapıyorsa bence bu K-Pop'tır. Yabancı olsan bile. ''
'' Ben buna katılmıyorum. Bunun ırksal bir konu olduğunu düşünmüyorum çünkü son zamanlarda ne zaman televizyonu açsak bir sürü başka milletlerden insanlar görebiliyoruz ve ırkının senin K-Pop olup olmadığını kanıtladığına katılmıyorum. Eğer Korece şarkı sözleri varsa ve Kore marketini hedef alıyorsan buna K-Pop diyebilirsin. ''
ŞİMDİ OKUDUĞUN
K-Pop Hakkında 159 Şey
De Todo-Grup tanıtımları -Bazı fanların anlamadığı sorunlar -Gündemdeki olaylar -Comeback'ler -Debut'lar -Dizi-film önerileri -İlişkiler -Şirketler -Daha çok skandallar -K-Pop'la alakalı en eski mevzular Yazardan not: Cringe krizi geçirmemek için ilk 55 bö...