130. Bütün Skandalları: JYP + 2PM Suskunluğu

1.2K 35 73
                                    

Merhaba^^

Daha önceden SM ve YG Entertainment'ın bütün skandallarından bahsetmiştim, şimdi sıra geldi çattı JYP Entertainment'a^^

Fazla uzatmadan hadi başlayalım<33

(İdollerin sevgililiklerini 'skandal' olarak değerlendirmediğimden bu bölümde bu ve bunun gibi durumlar yer almayacaktır.)

...

1) Eylül 2009'da 2PM'in lideri Jay Park'ın Kore'ye ilk geldiği yıl yani 2005'te My Space hesabında Kore'yle alakalı sakıncalı şeyler yazdığının ortaya çıkartılmasının ardından Jay Park bir özür mektubu yayınladı ve gruptan, şirketten ve de Kore'den ayrıldı. Ki Jay Park o noktadan sonra hayatının dönüşünü yaptı diyebiliriz çünkü şu an iki tane şirketi var^^ (Daha fazla bilgi için bknz. '127. Jay Park 2PM'in Lideriydi?' adlı bölüm.) 

2) 24 Temmuz 2012'de 2PM üyesi Nichkhun Gangnam'da bir araba kazasına karıştı. Bildirilene göre bir provanın ardından iki şirket arkadaşıyla akşam yemeğine gitmiş, yemekteyken iki bardak bira içmiş ve eve dönüş yolunda bir vatandaşa çarpmış. Yaralı şahıs hastaneye gönderildi ve Nichkhun'un kanındaki alkol oranı 0.056% olarak ölçüldü. Kimse ciddi bir şekilde yaralanmamıştı, sadece Nichkhun'un ehliyeti askıya alındı ve iki taraf da gerekli işlemleri tamamladıktan sonra Nichkhun aynı gecenin sabahı eve dönebildi.

3) 2015 Mayıs'ında Got7 üyesi Jackson'ın ilk skandalı patlak verdi. Instagram'a kendisinin siyah yüzlü bir fotoğrafını koyup altında da 'Aman Tanrım' yazmıştı. Bu fotoğrafın hemen ardından büyük ölçüde eleştiri ve nefret yorumuna maruz kaldı, editlenmiş ve siyahi yüzlü bir fotoğrafını paylaşması yüzünden anında 'ırkçı' damgası yedi. Jackson fotoğrafı hemen kaldırıp şu özrü paylaştı: '' Herhangi birini gücendirdiysem çok özür dilerim. Yorumları görene kadar sizlerin bahsettiği şeyi düşünmüyordum bile. Yanlış anlaşılma için içtenlikle özür diliyorum. Sizi çok seviyorum ve (bu durumu) bilmemi sağladığınız için çok teşekkürler. ''

4) Ekim 2015'te Tayvanlı Twice üyesi Tzuyu'nun Kore'deki My Little Television programında Kore bayrağıyla birlikte aynı anda Tayvan bayrağı tuttuğu görüldü. Çin ve Tayvan arasındaki gerilim Tzuyu'nun anında Tayvan bağımsızlığını isteyen yani Tayvan'ın Çin'den ayrılmasını destekleyen birisi olarak görülmesine yol açtı. Çin asıllı Tayvanlı şarkıcı Huang An -ki kendisi Tayvan'ın Çin'den ayrılması fikrine şiddetle karşı çıkmasıyla bilinir- Weibo hesabından Tzuyu'yu Tayvan bağımsızlığını destekleyen birisi olmakla suçladı. Tepki 2016'nın başında Tayvan'da başkan olarak Tayvan'ın Çin'den ayrılmasını destekleyen bir kadının seçilmesiyle devam etti ve Twice'ın Çin'deki bütün aktivitelerden yasaklanması istendi. Bir süre sonra da Tzuyu, Çin telefon markası Huawei ile çektiği reklamdan kaldırıldı. Tartışmaların devam etmesiyle Ocak ayında JYP Tzuyu'nun gri bir duvar önünde durup elindeki bir notu okuduğu video yükledi. O videoda Tzuyu şöyle diyordu: '' Merhaba. Demek istediğim bir şey var. Sadece tek bir Çin vardır. Durumun iki tarafı da birdir ve ben her zaman bir Çinli olmaktan gurur duydum. Durumun iki tarafındaki internet arkadaşları ve şirketimde sebep olduğum kalp kırıklığı dolayısıyla çok özür diliyorum ve kendimi çok suçlu hissediyorum. Çin'deki bütün aktivitelerimi durduracağım ve ciddi bir düşünme sürecine gireceğim. Tekrardan herkese özür dilerim. Üzgünüm. '' (Bu arada Tzuyu'nun özür videosu  Tayvanlı gençlerin büyük çoğunluğu üzerinde büyük bir etki yaratmış ve Tayvan bağımsızlığını savunan bir başkana oy atmalarındaki en büyük sebeplerden biri de buymuş -diyor Vikipedi. Ayrıca zavallı Tzuyu'yu siyasete alet ettikleri için her zaman duydukça sinirlendiğim bir skandaldır bu.)

5) 2016 Ocak ayında Day6 üyesi Junhyeok'un kendi fanlarından birisiyle çıktığından şüphelenildi. 'Çok tatlı' olarak bahsedilen bu fan bütün hayran buluşmalarına katılmasıyla biliniyormuş ve Wonpil bias'li bir insanken birden bire Junhyeok bias'li olmaya başlamış. Ayrıca Junhyeok'un Instagram'ına yaptığı yorumlar ve sadece sasaeng fanların ulaşabileceği türde bilgileri sosyal medyaya yayması yüzünden Junghyeok'la gerçekten çıktığından şüphelenilmeye başlanmış. Daha sonra 'lovestagram' dediği bir şey başlatmış ve hatta 40 gündür Junghyeok'la çıktıklarını yazmış. Ayrıca hayranlara göre Junhyeok bir fanla çıktığı için diğer fanlarını da görmezden geliyormuş. 27 Şubat 2016'da JYP, Junhyeok'un şirketle olan sözleşmesini 'kişisel sebeplerden' ötürü sonlandırdıklarını bildirdi. (Umarım mutlusundur sevgili Junhyeok'la 40 gündür çıkan hayran ve sen de  pek-zeki-kendi-kariyerini-başlatmadan-bitiren-Junhyeok) Ki ayrıca fanlar Junhyeok'un grubun programını kız arkadaşına sızdırdığını da belirtmişlerdi.

K-Pop Hakkında 159 ŞeyHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin