92. Kore'nin En Ünlü Şarkıcısı Kariyerini Askere Gitmeyi Reddederek Mahvetmişti

2.4K 58 338
                                    

Merhaba^^

(BU BÖLÜM SONRADAN YAZILMIŞ&YAYIMLANMIŞTIR)

(bölüme başlamadan önce bir şeyden bahsetmek istiyorum. in_krystalized
adlı yan hesabımda blackpink'ten jisoo için no body, no crime adlı bir hayran kurgu yayımladım bugün. lütfen bir göz atmayı unutmayın^^)

Bu bölümde, Kore tarihindeki en iyi ve en popüler şarkıcılardan birisinin kariyerini nasıl mahvettiğini, ülkedeki en sevilen insanken nasıl birden ülkeye girişinin bile istenmediği birisine dönüştüğünü anlatacağım. Bu ülkelerindeki bir zamanların en sevilen, şimdinin ise en nefret edilen superstar'ı Yoo Seung Jun'un hikayesi.

Yoo Seung Jun 1976'da Seoul'de dünyaya geldi ama 1989'da ailesiyle birlikte Los Angeles'a taşındı. Oradayken bir şarkıcı olmaya karar verdi, kendi kendine dans etmeyi ve şarkı söylemeyi öğrendi, daha sonra da birkaç videosunu çekip Kore'deki eğlence şirketlere gönderdi.

1996'da bir şirket onu arayıp kendisine solo bir sanatçı olarak çıkış yapması için bir şans vereceklerini söyledi. Yoo Seung Jun da bu performansı değerlendirerek o kış Kore'ye uçtu.

Yoo Seung Jun o kadar yetenekliydi ki, şirketi kendisinin sadece 3 ay stajyerlik yapmasından sonra çıkış yapmak için hazır olduğunu düşündü. Ve böylece 1 Nisan'da debut şarkısı Gaui ile çıkışını gerçekleştirdi. Yoo Seung Jun çıkış yapar yapmaz da Kore halkından büyük bir ilgi çekti. Debut klibinde üstsüz bir şekilde dans ediyordu, koreografinin kendisi dönemin gençleri arasında popülerleşirken genel olarak herkes de Yoo Seung Jun'un fit bedeni ve dans yeteneklerinden etkilenmişti.

Yoo Seung Jun ayrıca bütün performanslarını canlı söylüyordu, sesi gerçekten çok güzeldi ve iyi de rap yapabiliyordu.

Kendisi her yıl bir albümle geri dönüş yaptı ve albümdeki başlık şarkılarının hepsi, hani cidden HEPSİ, gerçekten Kore'yi sallayan mega-hit'lerdi. Yoo Seung Jun bütün listelerde baştaydı, her zaman televizyondaydı ve kısa saçı, beyaz atleti onun belirgin özellikleri haline geldi. Ama Yoo Seung Jun'u bu kadar büyük bir star yapan sadece müziği ve kıyafetleri değildi, kendisinin karakteri de cidden mükemmeldi. Çok güzel konuşan, nerede ne demesi ve ne yapması gerektiğini bilen ve hiçbir skandalı olmayan birisiydi. Kore'de Koreli-Amerikalı insanlara karşı genel olarak hep bir önyargı bulunur, bu önyargı yüzünden Koreliler, Koreli-Amerikalı insanların Kore'nin geleneksel toplum yapısına uyamayacağını ve bela çıkartmaktan başka bir işe yaramadıklarını düşünürler çoğunlukla. Ama Yoo Seung Jun hareketleriyle bu algıyı kırabilmişti.

Üstelik Yoo Seung Jun; genç yetişkin, mental ve fiziksel olarak sağlıklı Koreli erkekleri de bir nevi temsil ediyordu. Bu onu sadece liseli gençler arasında değil, yetişkinler arasında da popülerleştirdi. Mesela kendisi bir sigara reklamında oynamıştı ve orada dedikleri şöyle: '' Merhaba, gençler! Sigara içmek trend ya da cool bir şey değildir. Merak bizi sigara içmeye yönlendirebilir. Ama baştan çıkarılmamalı ve hedeflerimiz için uğraşmalıyız. Bugün de çabalıyoruz. Yaptığımız her şeyde elimizden gelenin en iyisini denemek... asıl böyle cool olursunuz! ''

Ama belki de insanların kalbini Yoo Seung Jun hakkında en çok etkileyen, 2001'de kendisinin çıktığı birçok televizyon programında askere gitmeye istekli olduğunu belirtmesiydi. Hayatının çoğunu Amerika'da geçirmesine ve Amerika vatandaşlığı olmasına rağmen ülkesine geri dönmüştü ve de askere giderek vatani görevini yerine mi getirmek istiyordu?

Ne kadar havalı!

Yani en azından o zamanlar herkes böyle düşünmüştü...

2002 yılının Ocak ayında Yoo Seung Jun askerlik görevine başlayacaktı. 2001 yılının Aralık ayının 12'sinde ise Japonya'da ve Amerika'da konser vereceği bahanesiyle Kore'den ayrıldı. Ayrılmadan önce de hükumetle Amerika'daki aktiviteleri biter bitmez Kore'ye geri döneceğini garantileyen bir bildiri imzaladı.

K-Pop Hakkında 159 ŞeyHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin