4. rész

504 14 0
                                    

Nemsokkal később Nurbanu magához kérette Nurayt. Közös érdekük volt most már, hogy Rabiát eltegyék láb alól, mielőtt megint kéretné a szultán.

- Szultána. Kérettél.

- Így igaz. Gyere közelebb, ülj csak le - felelte elégedett mosolyra húzott szájjal Nurbanu.

Nuray leült a haszeki szultána mellé. Érdekelte mi okból hívatta.

- Mint tudjuk, a te szolgálód ment legutóbb halvetre - emlékeztette Nurayt a másik szultána.

A haszeki  egészen halkan beszélt, de a 'te' szót sokkal hangosabban mondta.

- Igen. Mégis mit akarsz ezzel kapcsolatban?

- Gondolom te is mérges vagy emiatt. Szerencsére Rahsától akarva-akaratlanul megszabadultunk, Allah áldásával már nem kerül elő többé. Viszont most meg a szolgálód áll az utamban. Az utunkban. Mindkettőnknek érdeke hogy eltávolítsuk - magyarázta Nurbanu.

- Mit akarsz vele tenni? - érdeklődött kíváncsiságtól csillogó szemekkel Nuray szultána.

- Hm.. Van egy tervem.

Majd Nurbanu elmesélte Nuraynak, hogy a terve a következő: Kitalálja, hogy Rabia meg akarta őt fojtani.

- Na és mégis hogyan hiteted ezt el Szelimmel?

- Canfeda, Gazanfer, és a többi szolgálóm emellett fog tanúskodni. Hinni fog nekem az uralkodó így. Ha kell, lefizetem a szolgálókat, csak sikerüljön eltenni Rabiát láb alól. Gondolom te sem akarod, hogy tovább szolgáljon téged. Most, hogy ágyas, ráadásul nem is szolgálhat - somolygott Nurbanu.

A másik szultána bólintott. 

~

Nuray vágya beteljesülni látszott. A szultána mindenáron azt akarta, hogy Rabiának több halvetre ne sikerüljön bejutnia. Ma már másik asszony járult Szelim elé. Pontosabban az, akit még aznap reggel látott Szelim a valide lakrészének erkélyén. 

~ Valide lakrész ~

Mihrimah is ezt a lányt szánta volna a szultánnak, ám mivel ő észrevette, s láthatóan megtetszett neki, kérette is.

- Ez csodás Szümbül. Allahnak hála ez a gyönyörű lány, Leyla, bejut Szelimhez - örvendezett a valide.

- Valóban jó dolog úrnőm. Azonban ne felejtsd el, Nurbanu szultána ellen így is sok csatát megnyertünk a háremhölgyekkel. Először Rahsa asszony, majd tegnap Rabia, és ma pedig Leyla!

- Igen, már csak az lenne jobb, ha Rahsa előkerülne! Előtte fényes jövő állhat. Talán Leyla előtt is. De Rabia asszonynál már kétségeim vannak. Csak egy éjszakára kért belőle az öcsém - elmélkedett Mihrimah.

- Akárki mehet az uralkodóhoz, csak ne Nurbanu szultána. Én ennek is örülök - mondta elégedettséget tükröző hangon Szümbül aga.

~ Üsküdar ~

Rahsa és elrablója Üsküdar-ba érkeztek. A lány elájult a fáradtságtól és a fájdalomtól. A fekete ruhás ember, azaz egy aga, felkapta Rahsát, majd a népnek kiabálni kezdett.

- Aki itt orvos vagy bába, jöjjön azonnal ide! Ennek a nőnek segítségre van szüksége!

Egy idős asszony jött elő.

- Én bába voltam, de értek még az ilyesmihez. Kövess, a házamban megvizsgálom a nőt - válaszolta az asszony.

Így is lett. A bábaasszony vizsgálgatni kezdte Rahsát, aki lassan magához tért.

Szulejmán után - II. SzelimOpowieści tętniące życiem. Odkryj je teraz