part 2

9.6K 232 0
                                    

Assalamualaikum"

Walaikumusalam.. Ye ada abang riz datang malam malam? " ujar fatihah sedikit terkejut melihat hariz dalam kesejukkan dengan baju yang sudah basah kuyup.

Ni aku datang nak ambil baju aku,haritu aku lupa nak bawa kau ambil kan boleh tak? Aku tunggu dekat luar.. " ujar hariz.

Hah yela kejap tihah cari kan"
Kata fatihah dan berlalu meninggalkan hariz.

Sementara menunggu fatihah mencari baju hariz menanggalkan bajunya yang telah basah itu.
'Hish, baru ingat nak balik kl awal hujan pulak, nasib nasib' rungut hariz di dalam hati.Sedang leka termenung tiba tiba dia mendengar fatihah menjerit.

Aaaahh,,.."

Bergegas hariz memasuki bilik itu.

Kenapa? " soal hariz dengan cemas.

Ku..cing tu... Tolong bawak keluar! " ujar fatihah dengan takut.

Kucing tu kau takut?!  Kau ni betul la aku ingat kan apa tadi kucing yang kecil tu kau takut, harap badan je besar tapi takut kucing..." bebel hariz

'Bukan aku takut tapi aku geli dan aku dah trauma la dari kecik kena cak cakar dengan kucing' rungut fatihah di dalam hati.

Tapi.. Belum sempat hariz menangkap kucing itu, dengan pantas kucing itu berlari menerpa fatihah, dan fatihah sangat takut lalu menolak hariz sehingga jatuh dan badan mereka bertindih.

Astagfiruallahalazim! Apa kamu berdua buat! "

Mendengar sergahan itu fatihah dan hariz cepat cepat bangun dan membetulkan kedudukan masing masing.

Tok imam jangan salah faham,saya bersumpah saya tak buat pun benda terkutuk itu.. " kata fatihah dengan yakin agar apa yang dilihat tok imam tak seperti yang dijangka.

Salah faham kamu kata! Apa ingat saya ni dah buta ke?! Ini hah saksi saksi pun nampak! ..ujar tok imam.

Ya, Allah saya tak berbuat pun! Sumpah!  kata fatihah lagi.

Sudah la tihah tok imam pun dah tak tahan dengan aduan orang kampung kamu buat benda tak senonoh!! "

Ok,saksi saksi pun da ada elok kita mula kan sekarang.. ujar tok imam lagi.

Kamu Sangat Nakal [COMPLETED]Where stories live. Discover now