Part 16

6.2K 149 2
                                    

Hari minggu.. Aku apa lagi drama korea arr. Hariz? Tengah tidur kot.

Baru saja feeling² tengok lee min ho tiba tiba tablet di rampas. Rasa rasa korang sakit hati ar? Sakit la kan, tak lagi tak bukan kerja Hariz.

Apa hal ni? Tetiba je amik tablet orang" haish sakit hati pulak aku dengan dia ni.sabar je la.

Tablet ORANG, bukan tablet kau" ujar hariz sengaja mengena kan fatihah.

Err, tablet tihah la! Bak sini! "

Tak habis, dengan korea kau ni, apakata kau simpan je benda ala ni, ikut aku pergi mall lagi Bagus"
Hariz memberi cadangan.

Boleh, tapi tunggu tihah habis tengok lee min hoo. " ujar fatihah tersenyum nakal.

Kau tengok mamat apa kau dapat, kau teman kan aku lagi Bagus dapat pahala"

Pergi la sorang,"

Kau tak dengar cakap aku tak cium kau Bau syurga, syurga tu dibawah telapak kaki aku ni, aku ni suami kau" haris mengugut fatihah.

Tak habis dengan kuasa vektor dia tu, saja nak ugut aku la tu'

Yelah²!" ujar tihah dengan geram sempat lagi fatihah menjeling tajam ke arah Hariz, Hariz pula menjilir kan lidahnya.
________________

Fatihah mengambil makanan kesukaan dan meletakkan ke dalam troli, hariz baru sahaja  ingin meletak barang terkejut beruk tengok troli dah penuh dengan keropok² dan banyak lagi kesemuannya makanan ringan.

Woi! Kau gila ke! Semua makanan kau! Habis aku punya takda?!

Cari sendiri ar!" ujar fatihah selamba.

Ok, aku cari sendiri tapi makanan kau yang dah penuh satu troli ni kau bayar sendiri!" kata hariz dan berlalu pergi mencari barang nya.

Fatihah mengejar Hariz yang sudah pergi sedikit jauh darinya.

Abang riz! Tunggu la tihah! Penat la! " rungut fatihah.

Siapa suruh kau kejar aku, aku tak suruh pun pergi la borong makanan kau" perli hariz.

Memang nak borong tapi troli ni kecil sangat kalau boleh tihah nak borong satu mall ni" ujar fatihah sengaja ingin menyakat hariz.

Hah, elok la biar badan kau besar macam belon" ujar Hariz, dalam hatinya berdekah dekah dia gelak membayangkan badan fatihah jadi belon.

Jahat betul la,"fatihah menjeling.

Kau letak balik semua makanan ni!, tapi kalau kau ambil juga makanan ni kau bayar sendiri dan balik kau jalan kaki!" ujar hariz sedikit tegas.

Gila ke apa? Dah la dompet aku tertinggal, aku nak bayar guna apa? Kalau la doreamon tu wujud boleh mintak mesin keluarkan duit banyak²..

Ala... Abang riz boleh la"

Tak boleh!

Boleh!

Tak boleh!

Boleh!

Tak boleh

Akhirnya fatihah mengeluarkan suara manja nya dengan mata berkelip kelip.. 'Boleh laaa'

Dan Hariz terpedaya jua dengan wajah comel fatihah.

Boleh! Tapi ambik 3 barang je dekat dalam, ni yang lain out! "

Alaa, mana acik"

Taknak letak balik barang tu! Dah habis cerita! "

Yela yelah" fatihah mengambil keropok super ring 2, dan air twister(favourite).kesian sungguh.
Hariz pun dah habis mencari barang yang di carinya, dan beratur di kaunter bayaran.Kini tiba giliran Hariz pula membuat bayaran. Fatihah terpandang coklat kegemarannya di tepi kaunter belum sempat Hariz menghalang Fatihah terlebih dahulu mencapai dan meletak di meja kaunter.

Haha Abang riz takkan marah aku punya, hihi takkan la dia nak marah aku depan orang ramaikan. ' senyum.

Hariz menjeling tajam.

Pandai auta kau ea, nampak choki choki je amik, aku jadi bank kau"

Hihi, tak baik berkira dengan isteri sendiri" senyum.

Nakal" ujar hariz lalu menarik hidung fatihah.

Auchh! Sakit la!"

Lalalala" hariz membuat selamba tanpa menghiraukan fatihah.

Hei, awak" ujar rayyan ternampak kelibat fatihah.

Hei, awak tak sangka jumpa dekat sini" ujar fatihah.

Itu lah, mungkin jodoh kot, " rayyan tersenyum.

Hahaha ada ada je awak ni"

Awak buat apa dekat sini? " soal rayyan.

Jual cekodok basi"

Haha tak habis dengan cekodok basi awak, entah² awak suka makan cekodok basi" ujar rayyan sengaja mahu menyakat fatihah.

Hish tak la" hahaha

Hariz terasa sesuatu tercicir, dia menoleh belakang fatihah tiada.Hariz mencari merata tempat akhirnya dia jumpa fatihah bersama seorang lelaki.Hariz geram.

Ehermm.. " fatihah tersedar Hariz memerhatinya dengan muka masam cuka tu.

Ok la, i have to go, see u later, bye" ujar Fatihah.

Ok,bye" rayyan sudah pergi.

Bagus la,aku dari tadi tercari cari kau last tengok bagus gelak sakan!" ujar hariz sinis.

Siapa lelaki tu?!" soal Hariz garang.

Tu?, dia kawan satu kolej tihah,"

Hariz merenung fatihah.

Jangan la marah" pujuk fatihah.

Memang aku nak marah! "

"Ala lagi pun, siapa suruh abang riz tinggal kan tihah" balas fatihah lagi.

"Siapa suruh kau jalan terkedek kedek macam itik?! "

"Siapa suruh abang riz jalan laju sangat, ni shopping mall la bukan tempat lumba lari"

Mereka berdua sudah penat bertengkar, dan akhirnya fatihah mengalah jua.

Hmm, yelah salah tihah, tihah mintak maaf"

Ok, aku maafkan tapi sebagai denda kau tadi, aku akan makan makanan favorite yang kau beli tadi" ujar hariz.

Alaaaa,, abang riz,,!" fatihah mengejar hariz.

'Aduh makanan aku tu, tengok tu jalan laju sangat lepastu salah kan aku pula' rungut fatihah.

Kamu Sangat Nakal [COMPLETED]Where stories live. Discover now