Part 8

6.7K 180 0
                                    

Assalamualaikum, tihah! Oh tihah!" aik senyap je mana pulak minah ni.

Sebaik sahaja Hariz melangkah masuk ke bilik dia melihat sekujur tubuh yang membaluti tubuhnya dengan selimut tebal.

Aik awal sangat minah ni tidur rilex ar baru pukul 8.

Hariz menghampiri tihah yang sedang lena tidur, dia melihat wajah tihah yang pucat itu lalu
 meletakkan tapak tangannya di dahi Tihah.Dahinya panas.

“ ini kalau aku masak telur mata kerbau pun lepas. “ kata Hariz sebaik sahaja terasa dahi Fatihah yang terlalu panas.

Hariz menapak ke dapur. Tuala kecil yang tergantung diambilnya lalu dibasahkan dan direndam didalam air. Hariz kembali ke ruang tamu lalu meletakkan tuala itu diatas dahi Fatihah.

“ Apa ni.. sejuknyaaa “ omel Hariz. Tangan Hariz digenggamnya kuat.

“ sejuk kau kata! woi panas ni! “ jerit Hariz lalu menarik tangannya dari genggaman Fatihah. Tangan Fatihah terkapai-kapai diudara
sambil matanya tertutup rapat. Bibirnya sibuk memanggil nama Hariz. Hariz menggigit bibirnya dan memegang tangan Fatihah yang terkapai-kapai itu. Tangan Fatihah digenggammnya.

“ shuuuu “ Hariz cuba menidurkan Fatihah.
Wajah Fatihah tanpa jerawat itu direnungnya.

Nampaknya terpaksa la aku jadi baby sitter dia “ ujar Hariz perlahan. Tidak lama kemudian , Hariz tertidur disebelah Fatihah sambil tangannya masih memeluk erat tubuh fatihah.
______________________________

Keesokan pagi.

Fatihah membuka kelopak matanya perlahan. Dia melihat Hariz tiada disisi nya.Mungkin abang hariz dah pergi kerja kot' Teka Fatihah di dalam hatinya.

Alamak, dah pukul 7:30 ni kuliah aku pukul 8;00 .Hish Hariz pun satu bukan nak kejutkan aku." rungut fatihah.

Setelah bersiap fatihah turun kebawah tiba tiba dia terhidu Bau yang enak. 'Siapa pula yang masak ni? '

Wow!sedap sangat ke tu? ujar fatihah membuatkan hariz terkejut dan lagi mengejutkan hariz melihat fatihah memakai baju kurung dengan shawl nya nampak Ayu saja.

Woi! Kau nak pergi mana?  Soal hariz.

Nak pergi kuliah la" kenapa dengan dia ni, dah nyayok ke dia ni.

Hariz  menghampiri Fatihah, Hariz meletakkan telapak tangannya ke dahi fatihah.

Panas ni! Dah tak payah pergi duduk rumah je! "

Takkla,tihah dah ok dah, lagi pun tihah dah mintak tangguhkan pelajaran tihah selama sebulan tau, sekarang ni tihah nak pergi kuliah nak sambung balik pelajaran yang tertinggal tu. Rugi tau! " ujar tihah dengan yakin.Hariz memandang dengan renungan tajam.

Kau demam la! I say no! No!  Ok. Full stop!. " ujar Hariz dengan keras.Lalu meninggalkan fatihah dan memasuki perut kereta.

Sebaik sahaja Hariz pergi, Fatihah tetap tekad mahu pergi tanpa menghiraukan kata kata Hariz dan juga kesihatan nya.

Kamu Sangat Nakal [COMPLETED]Where stories live. Discover now