part 21

5.7K 149 2
                                    

Abang riz nak pergi mana?  Soal fatihah melihat hariz bersiap siap dengan baju jersea nya.

Aku nak tengok bola"

Oh.. Tihah nak ikut boleh takut la duduk rumah sorang sorang malam macam ni" fatihah mencebik.

Harghh, cepat la sibuk la kau ni"

Yeayhhh!!yeayh!!! Yeayhhh!!

Cepat siap! Kalau tak aku tinggal kan kau! " ugut hariz, fatihah terus berlari ke bilik menukar pakaiannya.
_____________________

Perlawanan bola sepak pun bermula.

“ Minum bang?” 

“ Milo ais!” Fatihah terlebih dahulu menjawab. Hariz berkerut kening. Dahi Fatihah dijentik kuat. 

“ Kau ni Milo ais je 24jam. Nescafe ais dik” Hariz membuat pesanan. Fatihah hanya mencebik. Seketika kemudian masing-masing menumpukan perhatian pada perlawanan yang sudah bermula. Namun tidak Fatihah. Dia mula tersenguk menahan mengantok dan bosan. 

“ Weyh, bangunlah!” Hariz menampar pipi Fatihah perlahan. Fatihah yang sedikit tersengguk pantas membuka mata. 

“ Aku dah cakap tak payah ikut, kau mengada nak ikut. Nak order air lagi tak? Makan nak?” soal Hariz. Fatihah hanya menggeleng. Hariz dengan pantas menukar gelasnya dengan fatihah dan menolak gelasnya di hadapan Fatihah yang sedang mamai. 

“ Eishh, tak sedap” Fatihah membuat riak ingin termuntah saat menyisip air nescafe milik Hariz. Hariz tersengih sinis. Dahi Fatihah dijentik perlahan. 

“ Jomlah balik” ucap Hariz seraya bangun dan menarik tangan Fatihah. Fatihah termanggu bingung. Perlawanan bola masih belum tamat. Namun Hariz sudah melangkah jauh menuju ke kereta. Fatihah menurut dari belakang. 

“ Kenapa nak balik? Kan belum habis lagi?”

“ Dah kau tersenggok-senggok macam burung, nak tunggu lagi? Kau sehari tak menyusahkan aku, tak boleh kan? Dah jangan banyak cakap. Balik” 

Fatihah hanya mencebik. Namun dalam hati dia hanya menahan geram.

Kamu Sangat Nakal [COMPLETED]Where stories live. Discover now