Part 27

6.5K 156 2
                                    

Makcik, harini kita nak masak menu apa? "

Harini kita masak Ayam Masak lemak .. favorite anak Makcik. Kejap lagi dia sampai,mesti dia suka "

'Ayam Masak lemak  ..favorite Hariz' desis fatihah di dalam hati, dia benar benar rindu akan hariz.

Fatihah" lamunannya terhenti.

Apa di fikirkan tu'"

Tak ada apa makcik, jom la kita masak"

Puan Rosnah tersenyum.

Fatihah menghidangkan makanan.Fatihah membawa semangkuk ayam masak lemak. Fatihah menghidu nya..
'Hurmm sedapnya,tiba tiba dia terbayang akan hariz.'

Ok dah siap,..

Assalamualaikum"

Walaikumusalam,hah balik pun budak bertuah ni' ujar Puan Rosnah.

Pa!Hariz mintak maaf tak dapat jenguk papa haritu"

Tak apa la,lagi pun papa dah ok dah'

Anak beranak itu tersenyum kegembiraan.

Hah duduk la Hariz,harini ada tetamu yang baik hati sudi masakkan Hariz masak lemak ni tau" ujar Puan Rosnah tersenyum.

Wahh!!siapa ma?

Ada la"

Kejap mama panggil dia,tadi dia mandi ni dah habis kot"

Hah yelah"

Hah baru makcik nak panggil"

Hihi, tak apa, semua dah ada ke?

Dah semua dah ada,kak hanna pun ada sekali"

Ohh..

Eh jom la"

Baru sahaja fatihah menarik kerusi untuk duduk terperanjat melihat di depannya wajah lelaki yang dirindui nya. Hariz tercengang.

Kat sini kau rupanya! Aku cari kau bagai nak gila!  Kau ingat aku ni apa! 2minggu tau aku offday semata mata cari kau! " hariz menegurnya geram.

Fatihah terkedu, dan mengerut keningnya. Puan Rosnah, Dato'Hassan , Hannah masing masing mulut terlopong memandang Hariz. Hariz terdiam sebentar..

"Dah, makan dulu, habis makan cerita habis habis" ujar Puan Rosnah ingin mereda kan keadaan.

_______________

Dah kahwin?! " masing masing terkejut.

Ha ah,, sudah hampir setahun kami berkawin" jelas Hariz

Hariz menceritakan segala galanya.. Dari A sampai ke Z.. Selesai itu fatihah masuk ke bilik kak hannah. Hariz menarik tangan Fatihah.

"Kau nak pergi mana? Siapa suami kau? Tidur dekat bilik aku!"
Ujar Hariz kasar.

Fatihah mendengus geram. Fatihah mengikut kata hariz. Dan menyelimut tubuhnya untuk tidur.

Hariz duduk bersebelahan dengan fatihah dan cuba memujuk fatihah.

Tihah, kau marah aku lagi ke?

Fatihah diam..

Tihah, kau tahu kan aku sayang gila dekat kau, aku tak boleh hidup tanpa kau" ujar hariz lagi.

Fatihah diam..

Hariz tidak tahu ingin memujuk nya dengan cara apa lagi. Terus dia mendapat idea. Hariz mengambil gitar nya dan menyanyi kan lagu.. 'Mana tahu hati nya lembut lepas dengar lagu ni' desis hariz..

Lirik Lagu/ Lyrics: Gadisku (Cover: My Girl SS501)
Ku rasakan getar cinta
Dalam hati hingga kini
Ternyata aku gila
Kepadamu

Harum nafasmu
Ku nak pelukmu
Takkan mungkin ku lupakan
Begitu pesonamu membunuhku

Takkan berpaling darimu
Hanya kau satu dihati
Tiada dua di dunia
Kau gadisku

Percaya pada diriku
Hanya ku pencinta setia
Dan kau tercipta untukku
Selamanya

Harum nafasmu
Ku nak pelukmu
Takkan mungkin ku lupakan
Begitu pesonamu membunuhku

Woo..

Takkan berpaling darimu
Hanya kau satu dihati
Tiada dua di dunia
Kau gadisku

Kau gadisku
Oo..

Selesai itu, Hariz melihat fatihah sudah terlelap dengan lena. Hariz mencium dahi fatihah. Dia benar benar sayang akan isterinya.

Kamu Sangat Nakal [COMPLETED]Where stories live. Discover now