Sejak dari pertemuan kedua Hariz bersama Linda, Hariz sering saja balik lewat ke rumah sampai tiada masa untuk Fatihah. Hariz lebih pentingkan Linda dari Fatihah.
___________________Aik Mana Abang Hariz ni dah beberapa hari selalu balik lewat" ujar Fatihah.Dia terlalu risaukan Hariz sehingga mandi tak basah, makan tak lalu.
Fatihah meluaskan idea otak nya untuk mengenakan Hariz supaya balik awal.
Hah aku ada idea'
_________________________Baru saja Hariz melangkah keluar dari pejabat untuk lunch tiba tiba telefon berdering,
(Linda sayang)
Hello"Hello, Hariz you dekat mana? Jum lunch" Linda mempelawa Hariz.
I baru je keluar dari pejabat, ok jugak tu dekat mana?
Yess, nanti i send location bye you muahhh.. " ujar Linda tersenyum lebar.
Seperti yang dijanji nya, mereka pun berjumpa di sebuah restoran, selang beberapa minit mereka order makan telefon hariz berbunyi.
Hello' sapa Hariz di panggilan.
Hello, A.. Abang.... Riz.. Tihah excident ni, " Tihah berbohong.
Hah?! Hariz terkejut.
Dekat mana?!" soal Hariz cemas. Dan fatihah tersenyum nakal.
Tihah ada dekat.. Rumah.. ni, tangan Tihah patah" ujar tihah dengan suara menangis tipu nya.
Hariz mematikan talian dan mencapai kunci kereta nya, Linda yang sedang leka memerhati hariz terkejut melihat hariz tergopoh gopoh keluar dari restoran. linda mengejar Hariz.
Hariz!! You nak pergi mana! " ujar linda
Ada hal kejap" ujar hariz dan meninggalkan Linda.
Hariz memandu laju tanpa menghiraukan keselamatan.Hatinya tidak tentu arah memikirkan Fatihah.Mujur dia tidak berlanggar dengan trailer panjang.
Tiba dirumah...
Tihah! Tihah! " jerit Hariz cemas.
Fatihah bangun dari tidur terdengar suara Hariz.
Hah balik pun abang riz" ujar tihah dengan tersenyum.
Kau kata kau excident? "
Hahaha... Tipah tertipu.. Hahaha" fatihah gelak. Hariz pula merona kemerahan mukannya menahan marah kalau diikutkan hati mau dicampaknya fatihah.
Apa!!!!!! Eh kau sedar tak ap kau buat!!! Aku risau bagai nak gila,Aku bawa kereta hampir nyaris nak kena langgar!!! Kau boleh pulak main²,apa kau ingat aku ni takde kerja ke hah nak layan lawak bodoh kau tu!!" jerit Hariz membuat kan Fatihah tersentak, tak pernah umur Hariz memarahi nya sebegitu.
Ti.. Ti.. Tihah mintak maaf" ujar Fatihah perlahan sambil memegang tangan Hariz, malah Hariz menepisnya.
Kau ingat eh, sekali lagi kau buat macam ni lagi, memang siap kau aku bedal!! " ujar Hariz dengan kasar lalu meninggalkan Fatihah sendirian di rumah.
Sejak kejadian tu,Hariz tidak balik semalaman ke rumah. Fatihah berasa serba salah, akan tindakannya.
YOU ARE READING
Kamu Sangat Nakal [COMPLETED]
Roman pour Adolescentsmengisahkan kehidupan seorang gadis berumur 18 tahun(NurulFatihah) yang terpaksa berkahwin dengan anak angkat ibunya tanpa diketahui siapa siapa. selepas kematian ibu nya. ---- ------ ---- C̠̠̠̠̠̠̠̠̠̠̠̠̠̠̠O̠̠̠̠̠̠̠̠̠̠̠̠̠M̠̠̠̠̠̠̠̠̠̠̠̠P̠̠̠̠̠̠̠̠̠̠̠L̠̠̠̠...