part 15

5.9K 146 0
                                    

Fatihah tergopoh gopoh kerana lewat bangun,.. 'Aduh,mcm mana ni dah la kejap lagi masa Mr. Wong bengis tu'

Tengah berjalan..
Debushhh!!! Fatihah bangun mengutip bukunya yang sudah berterabur.

Sorry.. Sorry.. Saya tak perasaan" ujar lelaki itu.

'Wow, handsome" fatihah terpegun dengan kekacakkan lelaki itu macam jungkook

Awak, oh awak" fatihah tersedar dari lamunan.

Er.. Er.." fatihah menggaru kepalanya yang tidak gatal tu

Are you okay? "

Ya, okay.. Sorry terlanggar ok la bye" belum sempat lelaki itu berkata fatihah sudah berlalu pergi.
_______________

Woi, asal kau lambat? Nasib baik si bengis tu baru datang au. " ujar maisarah#siminah kepoh#

Entah, apasal kau lambat? Giliran aina pula menyoal,

Hish Minah dua orang ni dah macam detective conan dah'

Aku bangun lambat la" ujar Fatihah selamba. Malas mahu melayan kawannya yang busy body.

Ohhh...
_____________
Keesokkannya,

Kakak Baju pink tunggu kejap!" jerit satu laungan eh makhluk mana panggil aku pulak.

Urghh, nah kak, tadi ada abang tu bagi akak ni" ujar budak lelaki dalam usia 7 tahun.

Bunga? Wow siapa bagi tihah? "

Ha ah la siapa bagi tu?"

Tak tahu la," ujar fatihah, hatinya tertanya tanya siapa dia?

Sudah hampir 3hari fatihah menerima bunga kadang kadang di dewan kuliahnya.

Hujan lebat mulai turun membasahi bumi, hish mana bas ni, sejuk ni, telefon hariz tak dapat,baik aku tumpang aina je tadi. gelisah.

Kereta sport merah berhenti di hadapan bus stop.

Assalamualaikum,awak? Ingat lagi tak saya? "

WalaiKumusalam, ingat" ujar fatihah. 'Hish apa mamat ni buat dekat sini'

Awak buat apa dekat sini? 'Apa punya soalan la Mamat ni'

Tengah makan cekodok basi" ujar fatihah selamba.

Lelaki itu tersenyum.

Mesti la tunggu bas, apa la awak ni"

Dah malam ni, awak naik saya la" pelawa lelaki itu.

Tak pe la"

Jangan risau, saya tak buat apa"

Tak apa la" sebelum Rayyan melangkah masuk tiba tiba bunyi petir,Fatihah menjerit ketakutan dengan pantas Rayyan menarik Fatihah ke dalam kereta.

Sepanjang perjalanan hanya kedengaran bunyi radio saja. Dalam beberapa minit, mereka pun sampai.

Ok, dah sampai, " ujar Rayyan dan tersenyum memandang Fatihah.

Thanks, awak" ujar Fatihah

Sama sama, bye" ujar Rayyan dan berlalu pergi sebaik sahaja Fatihah turun dari kereta.

Kamu Sangat Nakal [COMPLETED]Where stories live. Discover now