Cast:
Bomi(Apink):Kim Hyunjoo
Suho(Exo):Suho
Luhan(ex-Exo):Luhan
Xiumin (Exo):Xiumin
Baekhyun (Exo):Baekhyun
Kris Wu(ex-Exo):Kris
Lay(Exo):Lay
Chen(Exo):Chen
Sehun(Exo):Sehun
Tao(ex-Exo):Tao
Kai(Exo):Kai
D.o.(Exo):D.o.
Chanyeol(Exo):Chanyeol
Lee Joon Ki:CEO Park
************
Kelihatan seorang gadis berjalan mundar-mandir di dalam biliknya.Mukanya kelihatan risau.Dia teringat apa yang dikatakan oleh pak ciknya tadi.
Flashback ...
Pukul 5.00 p.m,S.M.Entertainment.."Ahjussi cadangkan supaya kamu jadi 'bodyguard girl' grup Exo"
" Mwo?saya kena jadi bodyguard?"soal gadis bernama Hyunjoo itu.Pak ciknya hanya mengangguk.
"Tapi utk itu..saya ada sesuatu nak tanya ahjussi" ujar Hyunjoo
"Apa dia?"
"Pertama..kenapa ahjussi suruh saya jadi 'bodyguard girl' grup Exo?Kedua..saya hairan kenapa ahjussi gunakan perkataan 'bodyguard girl' sedangkan orang lain selalu sebut perkataan 'bodyguard' je?"
"Jawapanya mudah je..jawapan pertama ialah kamu kan cuti semestar selama 3 bulan dan kesempatan masa terluang tu kamu boleh isi dengan jadi bodyguard.tujuan ahjussi suruh buat kerja ni nak minta tolong kamu gantikan bodyguard Exo yg sekarang ada di luar negara disebbkan hal peribadinya.Jawapan ke-2 pula ahjussi rasa perkataaan 'bodyguard-girl' tu sesuai dgn personaliti kamu.." balas pak cik Hyunjoo yg merangkap sbg CEO syarikat SmTown.
"Aigoo..jadi pak cik cuma panggil Hyunjoo ke sini hanya utk itu saja?"
"Ne.."
"Ahjussi pulang tak malam ni?Jangan ahjussi lupa pulak makan malam ni.." ujar Hyunjoo mengingati pak ciknya.
"Ah..tentang tu..mianheyo..ahjussi tak dapat makan malam bersama kamu..ahjussi sangat sibuk sekarang.Dan berkemungkinan ahjussi tak pulang malam ni." kata namja separuh baya itu.
"Mwo?Sekali lagi?" kata Hyunjoo sedikit hampa.
"Sepanjang saya bercuti ni ahjussi jarang luangkan masa bersama saya mahupun utk makan tengah hari" ujarnya perlahan.
"Maafkan ahjussi sekali lagi..kalau ada masa kita makan malam sekali." kata CEO Park cuba memujuk anak saudaranya.
"Baiklah kalau macam tu." ujar Hyunjoo dengan nada hampa.
Dia ingin melangkah keluar dari pejabat pak ciknya tetapi langkah kakinya yang longlai itu terhenti.Ada soalan yang terlupa hendak ditanya kepada namja itu.
Gadis tomboi itu kembali berpaling menghadap CEO Park."Eoh,saya terlupa nak tanya ahjussi.Macam mana saya nak kawal '12 budak kecil' sedangkan saya seorang yang kawal diorang?" soal Hyunjoo.
Mungkin dengan soalan ni CEO Park akan menukar fikirannya supaya mengambil orang lain menggantikan tempatnya,fikir Hyunjoo sambil mengukirkan senyuman evilnya.
"Pasal tu kamu jangan risau sbb Bodyguard 1 akan bertugas dengan kamu" balas CEO Park.
"Hanya kami berdua?"
"Ne..memang cuma kamu berdua saja yang menjaga keselamatan mereka.Ada bantahan?Jangan nak beri alasan yang kamu tak nak buat kerja ni,Kim Hyunjoo" ujar CEO Park seakan-akan telah membaca fikiran Hyunjoo.
'Aih..menjengkelkan betullah!!'gerutu batin Hyunjoo.
"Kalau Hyunjoo tak nak juga?"
"Semua benda yang pernah ahjussi bagi pada kamu sebelum ni,ahjussi akan ambil balik" ugut CEO Park pada anak saudaranya yang sememangnya keras kepala.
Gadis itu terkedu mendengar ugutan pak ciknya.
YOU ARE READING
Bodyguard Girl
FanfictionMengisahkan tentang seorang gadis yang dipaksa menjadi bodyguard kepada grup Kpop yang popular. "Mwo?Saya kena jadi bodyguard girl grup Exo?" Bagaimanakah gadis tersebut akan menghadapi tugasnya nanti?