Gfriend-Rain in The Spring Time
'Di..dia Kim Hyunjoo!"
Gumam hati namja² yang berada di ruangan itu tak percaya."Hyunjoo?Biar betul?"
"Takkanlah.."
"Kenapa?Kenapa dia begitu cantik?"
"Tak mungkin.."
"Betul ke ni Hyunjoo?"
"Dia.."
Mereka semua terperanjat(kecuali Baekhyun yang kelihatan tenang) melihat perubahan Hyunjoo.Gadis itu nampak lebih sopan dan lembut dipadankan pula dengan pakaian yang dikenakan.
"Wah! Hyunjoo ah!Kamu datang sini balik?Gembiranya saya!" dengan tiba² namja bernama Chanyeol itu tiba² memeluk tubuh kecil Hyunjoo.Semua member terkejut melihat tindakan namja bermarga Park itu.
"Neomu kyeoptaya~" pipi gadis itu dicubitnya.
"Yeollie ah..sakitlah" kata gadis menahan sakit.Baekhyun yang berdiri tak jauh itu berubah terus warna mukanya.
"Apa yang kau buat?Lepaskan Hyunjoo lah" Chanyeol ditarik menjauhi gadis itu.
"Haish..dia bukan chingu kau sorang" cebik Chanyeol seakan-akan merajuk."Kenapa apa?Apa yang bising² ni?Eo-Ma-Ya!" Xiumin yang baru keluar dari dapur juga terkejut.
Hyunjoo hanya mengenyitkan matanya sambil tersenyum menyebabkan kecomelannya semakin bertambah dan membuat semua namja di depannya terpaku.
"Saya hampir nak pengsan.." ujar Xiumin yang longlai badannya seperti hendak pengsan tetapi sempat disambut oleh Baekhyun.
"Kalau ye pun hyung janganlah pengsan di sini"
"Eik?!Bau apa ni?" soal D.o.
"Alamak!Masakan saya !Seseorang tolong saya !!" pinta Xiumin lalu bergegas ke dapur."Tunggu apa lagi..jom geng² kita pergi tolong Xiumin hyung"
"Serbu!!"Baekhyun dan Hyunjoo hanya ketawa melihat gelagat membernya.Disela-sela ketawa mereka Hyunjoo menatap Baekhyun.Kakinya perlahan menuju ke arah Baekhyun tanpa namja itu sedari.
************
Tanpa sebarang amaran atau kata,Hyunjoo lantas mencium pipi Baekhyun.Lelaki itu kaget dengan tindakan Hyunjoo.
"Pang !!Kamu dah terkena 'tembakan' saya ha ha ha!Ini adalah balasan sebab awak pernah kiss pipi saya tempoh hari" kata Hyunjoo masih tertawa.
Tiada reaksi daripada Baekhyun.Dia masih diam pada tempatnya.Gadis itu hairan.
"Baekhyun ah..no gwenchana(awak tak apa²)?"soal Hyunjoo risau.
Namun tanpa gadis itu sedar,Baekhyun tiba² mengukirkan smirknya.Dia berpaling memandang Hyunjoo.Pandangannya tiba² berubah serius."Apa yang kamu dah buat?" soal Baekhyun dingin.
Kakinya mara melangkah ke arah Hyunjoo.Hyunjoo pula makin berganjak dari tempatnya setapak demi setapak ke belakang."Err..er itu.." lidah gadis di depannya mula kelu.
"Itu apa?" kali ini pandangan dia lebih tajam menyebabkan Hyunjoo serba salah memandangnya.
"Kan saya dah bagitahu tadi!" gadis itu cuba membela dirinya melihatkan Baekhyun semakin hampir dengannya.
"Bagitahu apa?Kiss saya?" senyuman jahatnya jelas terukir.
Hyunjoo menelan air liur melihat sikap Baekhyun itu.'Dia ni dah kenapa?Tadi elok je..'
Gumam hati Hyunjoo."Dalam hidup saya tak pernah ada yeoja yang berani buat macam tu..tapi nampaknya kamu lain daripada mereka.." ujar Baekhyun.Hanya tinggal setapak lagi jaraknya dari gadis itu.
Belakang gadis itu terhenyak ke dinding.Hyunjoo tahu ia telah menemui jalan buntu.Member Exo yang lain sedang sibuk di dapur jadi hanya tinggal mereka berdua saja di ruang tamu.Dia berharap ada salah seorang mereka akan datang ke ruang tamu namun itu hanya harapannya yang sia².
YOU ARE READING
Bodyguard Girl
FanfictionMengisahkan tentang seorang gadis yang dipaksa menjadi bodyguard kepada grup Kpop yang popular. "Mwo?Saya kena jadi bodyguard girl grup Exo?" Bagaimanakah gadis tersebut akan menghadapi tugasnya nanti?