PaRt 3

331 28 2
                                    

   Bts-Boyz with Fun/Beautiful

    Setelah menyelesaikan segala kerja,(nampak lebih pada orang gaji pulak)Hyunjoo bercadang untuk pulang.Lagipun hari dah malam.Gadis itu menggosok tengkuknya yang lenguh sambil melakukan sedikit regangan.

   Baru saja dia hendak melangkah ke ruang tamu,tiba² Sehun muncul entah dari mana menghalang laluannya.Hyunjoo ke kanan,Sehun juga ke kanan.Hyunjoo ke kiri,Sehun juga ke kiri.Gadis itu mengeluh,dia memandang Sehun dengan reaksi bingung.

   "Ke tepi,boleh tak?Awak halang laluan saya" beritahu Hyunjoo.

   Namun namja yang bernama Sehun itu masih berkeras pada tempatnya,enggan memberi laluan pada gadis bertopi itu.

   Sebaliknya dia diam menatap Hyunjoo sambil berpeluk tubuh.

   "Awak tak faham ke?Ke tepilah!" kata Hyunjoo dengan nada suaranya yang meninggi.

   Member² Exo yang lain sibuk buat hal mereka masing²,jadi mereka tak nampak apa yang sedang berlaku antara Sehun dan Hyunjoo.

   "Shirreo.." balas Sehun.
   "Mwo?"
   "Kenapa kamu masih bekerja dengan kami?" soal Sehun.

   Hyunjoo mengangkat sebelah keningnya.
   "Berapa kali saya nak cakap,CEO Park yang pilih saya.
Jadi,kamu tak ada hak untuk mempersoalkan tu" balas Hyunjoo.

    Dia melangkah untuk meninggalkan namja itu,namun Sehun masih menghalang laluannya.Gadis itu memandang Sehun dengan pandangan tajam.

   "Jangan awak ingat awak boleh pergi macam tu je.Saya tak selesai lagi dengan awak" Ujar Sehun.

   "Lebih baik awak letak jawatan untuk jadi bodyguard kami.Awak perlu sedar yang awak tak layak untuk kerja ni" beritahu Sehun.

    "Whatever..." balas gadis itu.
    "Kamu memang degil,Kim Hyunjoo" ucap Sehun.

    "Kalau dah tahu saya degil,kenapa masih nak desak saya lagi?"kata Hyunjoo.Sehun hanya tersenyum sinis mendengar kata² gadis itu.

    "Nampaknya..bolehlah saya buat sesuatu yang istimewa pada awak" kata Sehun seraya mara menghampiri Hyunjoo.

    "Sesuatu yang istimewa?Apa maksud awak?" tanya Hyunjoo sedikit gementar tambahan pula sikap Sehun yang berubah pelik itu.Kaki gadis itu perlahan-lahan berundur ke belakang.

   "Sesuatu yang sangat..istimewa. Awak akan tahu nanti" ayat yang sama diulang oleh Sehun.

   Namja itu tersenyum evil ke arah Hyunjoo,dan tanpa Hyunjoo sedari tiada lagi ruang untuknya terus berundur ke belakang. Belakang gadis itu betul² telah menyentuh dinding.
Kini Sehun sudah berada tepat di hadapannya.Jarak antara Hyunjoo dan Sehun hanya beberapa tapak saja.

   "Kenapa awak berundur?Awak dah takut ke..atau jantung awak dah berdegup kencang bila tengok saya sekarang?" tanya Sehun.

   Gadis itu nak tergelak besar mendengar kata² Sehun namun dikawal eksperasi wajahnya.
   "Apa yang awak merepek ni,Oh Sehun?"

   "Saya tak merepek..Kim Hyunjoo,orang sekacak saya awak boleh tak endah macam tu je?"

   "Yah..apa yang kamu merapu ni?Awak ada salah makan ubat ke?" perli gadis itu.

   "Pelik betul..perempuan kat luar sana semua tergilakan-gilakan saya..kenapa kamu tak macam mereka?" soal balik Sehun.

   "Sebab saya tak suka namja yang berperangai macam kamu,puas hati?Sudahlah,saya nak pulang sekarang"
Sayangnya,Sehun menahan tangannya di dinding menyebabkan tiada ruang untuk gadis itu melepaskan diri.

Bodyguard GirlWhere stories live. Discover now