PaRt 9

291 21 1
                                    

Exo-Girl X Friend

   Suasana dalam apartment tersebut begitu bising.Setiap orang yang ada di dalamnya sibuk melakukan aktiviti masing².Sehun dan Kai begitu asyik bermain video game.

   "Yeay!menang lagi!" sorak Kai.
   "Yah Kai!mana aci kau main tipu..aku yang sepatutnya menang" protes Sehun.
   "E'eleh..cakap jelah kau tak pandai main" perli Kai
   "X boleh jadi macam ni..kita main lagi!"cabar Sehun.Kedua² namja itu meneruskan lagi permainan mereka.Di sudut lain pula,

   "Wah!!kenapa boleh jadi macam ni?" soal Luhan.
   "Nampaknya Luhan hyung dah kalah..hyung kena belanja kitorang makan piza!" ujar Tao.Luhan,Tao dan Chen pula sedang bermain permainan kuiz
   "No problem!saya dah buat pesanan piza sekarang.." kata Chen seraya menelefon restoran makanan segera untuk membuat pesanan piza.
   "Not fair!kamu berdua main tipu..sekarang baru round pertama!" protes Luhan.
   "Habislah duit aku.." keluh Luhan.

   Manakala Lay,Chanyeol dan Kris sibuk mencipta lagu mereka.
   "Apa kata kalau kita masukkan nada ni..rasanya lagu ni akan lebih menarik" cadang Chanyeol.
   "Aih..apa yang kamu cakap ni,Chanyeol..nada ni lebih sesuai..yang tu terlalu lapuk sangatlah" bangkang Kris.
   "Saya x setuju..kalau kita tambahkan ton ni lagu tu akan lebih menakjubkan.Idea korang berdua tak berapa baguslah" ujar Lay pula.
   "Apa pula..kita masukkan yang ni lagi bagus"
   "X bolehlah.."
Tapi,bab bertukar pendapat memang tak boleh pakai.

   Di sebuah kerusi yang terdapat di ruang tamu apartment tersebut,kelihatan Si Leader,Suho dengan gayanya yang penuh mempesonakan begitu khusyuk membaca buku tanpa menghiraukan yang lain.

   Kelihatan D.o. dan Xiumin yang datang dari dapur membawa makanan ke ruang tamu untuk chingu² mereka.
   "Korang,kami ada buat deobokki.." beritahu D.o.
   "..dan beberapa makanan yang lain" ujar Xiumin.
   "Jeongmal?Wah~saya tak sabar nak makan..dah lama perut ni berkeroncong" kata Suho.Buku yang dibacanya sebentar tadi ditinggalkan begitu saja.
   "Pesanan piza dah sampai.." beritahu Luhan pula yang membawa masuk beberapa kotak piza.Mereka meninggalkan aktiviti mereka masing² untuk menjamah makanan yang terhidang.Jongkook(Bodyguard 1) yang baru memasuki apartment mereka juga diajak makan sekali.

   "Kya~sedapnya.." kata Sehun yang penuh mulutnya dengan makanan.
   "Yah!jangan bercakaplah ketika makan" marah Kai pada si maknae.
   "Eoh!mana Baekhyun dan Hyunjoo?" soal Chanyeol.

   Semua member juga baru menyedari yang sedari tadi Baekhyun dan Hyunjoo tiada bersama mereka.Tiba² pintu bilik tidur terbuka,kelihatan Baekhyun yang baru lepas mandi keluar dari bilik tersebut.

   "Baekiie,kajja kita makan sekali?" ajak Xiumin.
   "Wah~banyaknya makanan.." namja itu pantas mengambil tempat berdekatan chingu² nya.Baru semulut makanan memasuki mulutnya dia segera menghentikan tindakannya.
   "Korang ada nampak Hyunjoo tak?" soal Baekhyun.
   "Lupa pula pasal Hyunjoo, mollayo..dari tadi lagi dia tiada.." beritahu Chen.
   "Eoh..baru saya teringat,tadi hyung nampak dia keluar..mungkin berjalan² kat kawasan apartment ni je.." kata Kris.
   "Buat apa dia keluar malam² ni?" soal Sehun.
   "Molla..mungkin dia pergi ambil angin kot.." duga Lay.
   "Saya pergi cari dia.Korang makanlah dulu" ujar Baekhyun segera berlalu keluar dari apartment Exo.
   "Yah Baekhyun!" panggil D.o. namun namja itu tidak mengendahkannya.
   "Aish..dia tu"

                  ************

   Langit malam yang indah itu ditatapnya.Sekali sekala dia mengambil udara segar malam itu.Terasa beban yang sedang dipikulnya selama ini semakin berkurang.

   Sebentar tadi,Kim Syoon dan Yumi menghantar mesej kepadanya,bertanya khabar akan kesihatannya.Dia sangat bersyukur kerana memiliki chingu yang mengambil berat akannya.

Bodyguard GirlWhere stories live. Discover now