Di S.M.Entertainment..
Setelah CEO Park selesai bercakap dengan member² Exo,dia mengajak Hyunjoo masuk ke pejabatnya manakala Exo berada di bilik latihan mereka.
"Macam mana dengan mereka semua?"
"Diorang okey walaupun keras kepala"
"Trouble Makers.." kata Hyunjoo perlahan."Mwo?" soal CEO Park.
"Tak ada apa-apa" balas Hyunjoo secara spontan seraya mengukirkan senyumannya."Ahjussi nak Hyunjoo kawal dan jaga mereka elok²" pesan CEO Park.
"Arra..saya ni macam 'babysitter' pula" balas Hyunjoo sedikit mencebikkan bibirnya.
CEO Park hanya mengeluh melihat sikap anak saudaranya itu."Ahjussi nak bagitahu kamu satu berita buruk"
"Apa dia?"
"Bodyguard 1,Kim Jong Kook tak dapat datang selama seminggu kerana ada kematian ahli keluarganya.Lagipun permintaan untuk ambil bodyguard lain terhad.Jadi selama seminggu ni Ahjussi nak minta kamu jaga diorang tanpa bantuan bodyguard lain" beritahu CEO Park panjang lebar."Mwo?Saya seorang yang nak kena kawal mereka ke hulur-hilir dalam masa seminggu ni?" soal gadis itu,terkejut.
"Ne..kamu seorang saja yang ahjussi boleh harap.Tolonglah.." rayu namja itu.Hyunjoo memanyunkan bibirnya sebaik saja mendengar kata² CEO Park.
"Baiklah..saya boleh uruskannya.Tapi,ada syaratnya" pinta gadis itu seraya tersenyum penuh makna.
"Mwoya?" soal CEO Park memandang anak buahnya.
"Ahjussi kena balik makan malam dengan Hyunjoo setiap hari dan tunaikan janji ahjussi yang pernah ahjussi janji dengan Hyunjoo sebelum ni,boleh?"
Soal gadis itu."No hal!Ahjussi akan buat semuanya.." balas CEO Park.
"Jeongmal?" soal Hyunjoo,tak percaya.Namja itu hanya mengangguk.
"Wah!jinjja?!" Hyunjoo segera memeluk pak ciknya,dengan penuh perasaan gembira.
"Gumawo ahjussi!!Sayang ahjussi!" gadis itu segera mencium pipi CEO Park.Namja itu hanya tersenyum diperlakukan sedemikian oleh Hyunjoo.Sememangnya Hyunjoo sangat manja dengan pak ciknya.
Setelah kematian ibu bapa Hyunjoo,CEO Park lah yang menjaga dan menguruskan Hyunjoo dalam pelbagai perkara."Aih..kamu ni.." hanya kata² itu yang keluar dari mulutnya.
"Dah lama saya tak peluk ahjussi macam ni..hari ni saya betul² gembira sebab ahjussi dapat luangkan masa bersama saya" beritahu Hyunjoo seraya tersenyum ceria ke arah CEO Park.
Bilik latihan,S.M.Entertainment..
"Apa pandangan korang terhadap bodyguard baru kita?" soal Kris kepada member²nya.
"Kasar.." kata Luhan.
"Hmm..ganas" ujar Kai.
"Seorang gadis tomboi?" kata Xiumin.
"Dye betul tu!Dia seorang gadis tomboi!" sokong Tao,D.o. dan Chen.
"Annoying?" beritahu Baekhyun pula.
"Hmm..annoying?Boleh diterima.." balas Lay dan Chanyeol serentak mengiyakan kata² chingunya."Aih..saya betul² tak suka dengan dia..walau macam mana pun dia tetap bodyguard kita.." keluh Sehun.
"Itu tak boleh terjadi.Kita mesti buat sesuatu.." kata Suho tiba² yang sedari tadi hanya mendiamkan diri.
"Maksud hyung?" soal Sehun kurang faham.
"Cuba korang bayangkan seorang gadis menjaga 12 orang namja.." semua member Exo mendiamkan diri."Tidakkah ia lebih kelihatan macam dia omma kepada kita semua?" beritahu Baekhyun.Kepala namja itu tiba² diketuk oleh Chanyeol.
"Yah!!Apa yang kau buat ni?Sakitlah!" marah Baekhyun pada Chanyeol sambil menggosok kepalanya.
YOU ARE READING
Bodyguard Girl
FanfictionMengisahkan tentang seorang gadis yang dipaksa menjadi bodyguard kepada grup Kpop yang popular. "Mwo?Saya kena jadi bodyguard girl grup Exo?" Bagaimanakah gadis tersebut akan menghadapi tugasnya nanti?