PaRt 10

238 21 0
                                    

Bts-Spring Day

  
15 minit yang lalu..

   "Mana si Baekhyun ni,tadi kata nak pergi cari Hyunjoo tapi sekarang batang hidung dia pun tak nampak lagi" ngomel Chen.Makanan yang ada di depannya hanya dijamah sedikit saja.

   "Entah² Baekhyun hyung dan Hyunjoo dah kena culik!" duga Tao mukanya jelas menunjukkan reaksi terkejut.
   "Hish!kau ni,ke situ pulak!Jangan nak fikir bukan² lah!" marah D.o. pada Tao.
    "Baiklah semua..apa kata kita pergi cari Baekhyun dan Hyunjoo.Mana tahu terjadi apa² pada diorang" ujar Kris seraya bangun dari tempat duduknya.

    "Apa ni hyung,sepatutnya saya yang cakap macam tu" kata Suho sambil memanyunkan mulutnya,tanda protes.
    "Dah,jangan nak mengada-ngada..jom kita pergi cari diorang cepat" sampuk Lay.

    "Hish..kau ni Xiumin asyik makan je,semua orang tengah risau pasal Baekhyun dan Hyunjoo.Kau pula boleh duk santai dengan makanan kau tu" bebel Luhan.
    "Alah..tak payah risaulah diorang tahu lah jalan pulang lagipun dua² tu dah besar panjang" dengan selambanya Xiumin berkata demikian.Mulutnya pula tak pernah habis mengunyah dari tadi.
    "Jangan nak banyak songehlah!Kita ikut diorang sekarang!"tangan Xiumin segera ditarik oleh Luhan.
    "Bagilah aku habiskan makanan aku dulu"

    D.o. meletakkan jarinya di dagu seolah sedang berfikir,
   "Hmm..banyak makanan yang tak dimakan lagi ni..nak buat macam mana ni?"
   "Hah!apa kata kita bawa makanan sekali!" kata D.o.
   "Idea yang bernas!Mana tahu bila dah jumpa Baekhyun hyung dan Hyunjoo kita boleh makan bersama-sama" cadang  Kai.
   "Saya setuju!Biar kami tolong hyung bawa semua makanan ni"kata Sehun mempelawa dirinya.Ketiga² sibuk membawa makanan sambil mencari Baekhyun dan Hyunjoo.

                 ************

   Semua member Exo mula kepenatan mengelilingi kawasan apartmen yang luas itu.
   "Eoh!tu bukan ke Hyunjoo dan Baekhyun?" tunjuk Lay pada kerusi batu yang berada tak jauh daripada mereka.

   "Kat sini korang rupa²nya.." tegur Kris sambil berjalan menuju ke arah mereka.Kedua² susuk manusia itu segera berpaling melihat empunya suara itu.
   "Ewah,ewah korang berdua..seronok betul duk melepak ye.Langsung tak ajak kitorang" ujar Suho pula.
   "Bila korang dah ada kat sini?" tanya Baekhyun.
   "Baru je.Aigoo..hampir satu bangunan kami cari kamu berdua rupa²nya melepak kat sini je?buat penat je.." ngomel Chen.
     "He he he..mianhae.." balas Hyunjoo seraya tersenyum seperti kerang busuk begitu juga Baekhyun.

     "Hyung!!puas kami cari korang tahu tak?!" tiba² Sehun berubah menjadi manja.Dia segera melompat ke atas belakang Baekhyun.
     "Yah!Sehunnie..apa yang kamu buat ni?Turun dari belakang saya!Kamu tu bukan ringan" cemuh Baekhyun.
     "Wae?saya tak boleh bermanja ke dengan hyung kesayangan saya?" Sehun buat aegyo.
     "Aish..budak ni.." keluh namja itu.
     "Betul tu,kau dah buat kitorang risau..sekarang kitorang patut denda korang berdua" Chanyeol tiba² mencelah.Lengannya diletakkan atas bahu Baekhyun.
    "Apa ye..basuh baju kitorang selama sebulan!ha ha ha!" ketawa Chanyeol dengan evilnya.

   'Haih..perangai diorang memang tak berubah.Macam² masalah.Saya betul² berharap moment ni akan sentiasa berada dalam ingatan saya.." bisik hati Hyunjoo sambil mengukirkan senyumannya melihat muka cemberut Baekhyun yang disakat oleh si maknae,Sehun dan si evil,Chanyeol.

    Chen,Lay,Tao,Kai,Kris,Suho dan D.o. sibuk menghidangkan makanan di atas meja batu itu.
   "Saya suka berpicnic !!" ujar Tao teruja.Manakala LuMin (Luhan dan Xiumin) pula,
   "Yah Xiumin!Bagi balik daging bakar aku tu!" laung Luhan.
   "Ha ha ha!Bleuk !!Padan muka kau..kenapa tak ambil awal² kan dah melepas daging bakar kau" ejek Xiumin sambil menjelirkan lidahnya.
   "Tak aci!Kau yang curi dari aku dulu" protes Luhan.
    "Oi,oi,korang berdua..dah²lah tu dari tadi lagi aku tengok duk berebut daging tu,banyak lagi makanan lain daging tu juga yang korang nak"ngomel Kris sambil bercekak pinggang.
    "Bak sini daging bakar tu kat aku" dengan pantas Kris telah merampas daging daripada dua namja itu.
    "Sekarang ia dah jadi milik aku ha ha ha!" kata Kris lalu memakannya.
    "Oh no!Daging bakar.." ujar Xiumin.
    "Andwae!!Aboeji,tengok ni Kris dah makan daging saya!" adu Luhan pada Suho yang ada di kawasan berdekatan.Tak semena² Suho mengetuk kepala Kris.
    "Appoyo!Apa yang kamu buat ni?" soal Kris yang kebingungan itu.Dia menggosok kepalanya yang mulai benjol.
    "Sampai hati kamu makan daging adik kamu ye..kamu tu abang tahu tak!Tak elok buat macam tu.Dah berapa kali aboeji pesan" balas Suho.
    "Gwenchana..nanti aboeji bakar daging lain ye?" pujuk Suho anaknya .
    "Yeay!Aboeji nak bakarkan daging untuk kita!" sorak Luhan kegembiraan.
    "Kajjayo!Kita tinggalkan Kris kat sini.Biar padam muka dia" ujar Xiumin.Kedua-dua namja itu segera menjelirkan lidah kepada Kris.
    "Aboeji,Luhan,Xiumin tunggu saya!Saya nak juga" kata Kris seraya berlari-lari anak.

    'Hari yang pelik..' gerutu batin Hyunjoo.Dia menggeleng-gelengkan kepalanya namun gadis itu terhibur dengan sikap mereka.
    "Hyunjoo!Saya ada bawa sashimi untuk awak" kata Baekhyun menghulurkan makanan itu kepada Hyunjoo.
    "Gumawo.." baru saja gadis itu ingin mengambil makanan tersebut tiba² Chanyeol melanggarnya menyebabkan Baekhyun tersembam ke tanah.
    "Eoh!Hyunjoo kamu tak makan lagi kan bingsu ni..makanlah!Saya bagi ni khas untuk awak!" beritahu Chanyeol.
    "Oh..ne.."
    "Ni chesse kek untuk awak.Awak tentu akan sukakanya!" begitu juga Sehun yang tiba² muncul.Baekhyun segera bangun dari tempat jatuhnya sambil mencebik mulut.
    "Yah korang berdua!Boleh tak jangan ganggu aku !" marah Baekhyun.
    "Alahai..kitorang nak berbual dengan Hyunjoo pun tak boleh" kata Chanyeol.
    "Betul tu" sahut Sehun.

    Baekhyun perasan yang sedari tadi Hyunjoo ralit menatapnya.
    "Hyunjoo..awak tak apa² ke?" soal Baekhyun yang kekok dengan suasana itu.
    "Ada sesuatu pada pipi awak" beritahu Hyunjoo dengan wajah blurnya.Baekhyun segera menyapu pipinya sebaik saja gadis tomboi itu berkata demikian.

    "Ada lagilah.." kata Hyunjoo.Dia segera turun dari tempat duduknya dan kemudian melangkah ke arah Baekhyun.
    "Biar saya tolong awak sapukannya" pelawa gadis bertopi itu.Tanpa sempat Baekhyun berkata apa² gadis itu segera menyapu pipi namja yang kelihatan sedikit kotor itu.

    "Pipi awak comot sebab jatuh tadi.Sekarang semuanya dah bersih" kata Hyunjoo gembira.Namja yang ada di depannya itu tergamam melihat sikap Hyunjoo sedemikian.
    "Aigoo..tengoklah tu..betul² macam pasangan kekasih" kata Chanyeol.
    "Aih,cemburunya saya" ujar Sehun.Berbalik ke situasi sebelumnya,
    "Gu..gumawo" ucap Baekhyun tergagap².Pipinya kembali berona merah.
    "Eoh!Hyung,kenapa dengan pipi hyung?!" soal Kai yang tidak jauh daripadanya.
    "Kenapa apa?"
    "Pipi kamu dah merah!Hyung tak apa² ke?" tanya D.o. meluru ke arah namja itu.
    "Me..merah?"
    "Jinjja?!Kau sakit ke?" begitu juga Chen.
    "Baekhyun sakit?Macam mana ni?Kita bawa dia ke hospital sekarang!" kata Luhan tiba² yang entah muncul dari mana.
     "Aish !Saya tak sakitlah!"
     "Tapi muka kamu panas sangat sekarang ni".Semua member Exo tiba² mengangkat Baekhyun.
      "Apa yang korang nak buat ni?" tanya namja yang bermarga Byun itu.
     "Bawa kamu ke hospital lah" kata Kris.
     "Mwo?"
     "Kau kan sakit.Kitorang nak bawa kau ke sanalah"
     "Yah !! Turunkan akulah !" jerit Baekhyun.

                 ************
 
   
Sesiapa yang enjoy dgn ff ni,sila lah vote ye..
And Once more,
Gumawo♥ ..kerana sudi baca ff ni..
Saranghae!!

Bodyguard GirlWhere stories live. Discover now