PaRt 6

280 25 0
                                    

Vixx-Alive

Di apartmen...
   "Kenapa kau hilangkan barang aku,Chen?" marah Baekhyun.
   "Kan aku dah kata aku tak sengaja hilangkan barang kau.Lagipun aku dah minta maaf dah pun dengan kau" terang Chen.
   "Sudah² lah Baekie..kan Chen dah minta maaf dengan kamu tu,maafkan jelah" pujuk Suho.
   "Betul tu..aku setuju apa yang Suho hyung cakap" balas Chanyeol mengiyakan kata² itu.

   "Shirreo!!Dia dah hilangkan barang saya,dia mesti ganti balik!" berontak Baekhyun.Sikapnya tak ubah seperti budak².
   "Aih..susah betul lah kau ni,nanti lah aku ganti.Sekarang aku tak ada duit lagi lah.." beritahu namja itu.
   "Kau ni memanglah.."
Baekhyun hendak menumbuk Chen tapi dihalang oleh Hyunjoo yang datang secara tiba².

   "Korang berdua ni macam budak²...cubalah bersikap matang sikit" ujar Hyunjoo sambil menarik telinga kedua-dua lelaki itu.
   "Yah!Sakitlah !!lepaslah wei!" jerit Baekhyun kesakitan.
   "Yelah,yelah..kitorang ikut cakap awak" akur Chen.
   'Menyampah betul lah dia ni..'
Bisik hati Chen.
   "Bagus pun.." katanya gadis tersebut.
   "Saya rasa daripada korang bergaduh macam budak² ni,baik selesaikan dengan cara yang bijak" cadang Hyunjoo.
   "Kalau setakat cakap saja pun tak kan jadi apa².Lainlah kalau awak boleh cadang idea yang lebih BIJAK " ujar Kai seperti memerlinya.
Hyunjoo yang sudah tahu maksud kata² Kai itu menjeling sekilas ke arahnya.

   "Baiklah..saya cadangkan apa kata kita buat rundingan" cadang gadis itu sambil tersenyum.
   "Rundingan?Rundingan apa?" soal Lay pula.
   "Rundingan ni begini..apa kata kalau kita buat satu pertandingan menyanyi.Chen dan Baekhyun akan main permainan ni.Jadi,siapa yang kalah akan belanja pemenang dan kita semua makan.Yang Selebihnya akan menjadi juri pertandingan menyanyi ni.Arasso?" ujarnya panjang lebar.

   "Rasanya tak seronok kalau setakat Chen hyung dan Baekhyun hyung je yang main permainan ni..kitorang rasa apa kata kalau awak pun main permainan ni.Setuju tak korang?" cadang D.o. dia cuba hendak mengenakan Hyunjoo.
   "Setuju!!" sokong member² Exo yang lain.
   "Ap..apa?Saya?" mereka hanya mengangguk.
   "Baiklah,saya setuju" semangat gadis itu tiba² memuncak.
   Pertandingan nyanyian itu dimulakan.Setelah melepasi beberapa pusingan semua tu akhirnya Hyunjoo memenangi pertandingan tersebut kerana kemerduan suaranya yang membuatkan semua juri terpaku.Walau bagaimanapun janji harus ditepati yang menyebabkan Chen dan Baekhyun terpaksa belanja mereka semua.
   "Nampaknya koranglah yang kena belanja kitorang makan.." kata mereka semua kepada Chen dan Baekhyun.Dua orang lelaki itu saling berpandangan antara satu sama lain sambil menelan air liur.

                  ************

Balik daripada makan di sebuah restoran..(waktu malam)

   Mereka semua pulang berjalan kaki ke apartmen dengan gembira sekali diikuti oleh Jongkook sambil berbual kosong.
Tiba² langkah kaki mereka terhenti kerana laluan mereka dihalang oleh sekumpulan penyangak,gangster.
   "Boleh tolong tepi sikit tak?Kitorang nak lalu jalan ni.Janganlah nak halang pulak" arah D.o.
   "Ha ha ha!korang ingat kitorang akan bagi kau lalu macam tu tu je ke?Korang kena bayar dulu 'tol' kalau nak nyawa korang selamat" ugut sang ketua gangster tersebut sambil ketawa.
   "Wae?Korang ingat ni jalan bapak,bapak,bapak korang ke,hah?" perli Kris menyebabkan tawa ketua gangster itu terhenti.
   "Apa.."
   "Yah!Bapak² jangan main eh?!" marah konco² dia.
   "Jadi..kalau tak nak bapak korang kena hina,bagi kitorang lalu lah!!" Fuh!pedas betul lah kata² Tao sehingga menyebabkan beberapa orang daripada gangster itu menangis itu teresak-esak dek kata² pedas Tao yang menusuk hingga ke kalbu itu.Ketua gangster itu juga agak terkejut menyebabkan dia naik angin.
   "Korang  semua memang nak matilah!!Geng² serang diorang.Hapuskan diorang semua biar jadi lumat macam belacan!!" Alamak aii..nampaknya memang sahlah ketua gangster tu dah banyak merapu sampai cakap benda yang bukan².

   "Teruk betul lah!Cakap tak serupa bikin langsung.Jom member kita pergi serang mereka" ajak Kai.
   "Jom!!"
Sahut Xiumin diikuti oleh Luhan.Mereka baru saja nak memulakan langkah mereka tetapi dihalang oleh Hyunjoo dan Jongkook.
   "Korang semua duduk di sini.Biar saya dan Jongkook hyung je yang pergi lawan mereka" ujar Hyunjoo.
   "Boleh ke dia dengan Jongkook hyung je yang lawan diorang?" tanya Sehun kepada membernya,ada nada risau di situ.
   "Yelah..lagipun diorang tu ramai.." ujar Chanyeol pula.
   "Kita tengok setakat mana mereka boleh bertahan.Tapi,kalau nampak mereka seperti perlukan pertolongan kita,kita akan segera tolong mereka berdua" cadang Suho kepada membernya yang lain.Mereka semua mengangguk tanda faham.Perlawanan kini bermula,Hyunjoo menggunakan kemahiran Taekwandonya untuk menangkis serangan daripada pihak musuh manakala Jongkook
bergusti dengan gangster² itu.

   Sampai pada satu tahap ketika Hyunjoo sedang leka berlawan,dia tak perasan salah seorang daripada mereka menghampirinya dari belakang sambil memegang pisau.Member² Exo yang perasan Hyunjoo berada dalam keadaan bahaya segera memberi amaran kepada gadis itu.
   "Hyunjoo,hati²!kat belakang awak!" Hyunjoo segera berpaling ke belakang dan pisau itu hampir menyinggah ke badannya,tetapi sempat dihalang oleh Baekhyun.Namja itu memegang pisau tersebut menyebabkan tangannya terluka teruk.Darah segar mengalir keluar dari tangan namja bernama Baekhyun itu.
   "Baek..Baekhyun.." Hyunjoo menatap wajah Baekhyun yang kelihatan pucat.
    Semua orang yang berada di situ terpaku.Apa lagi...melihat kejadian tersebut,Exo terus meluru ke arah gangster² itu.

    "Serang!!" mereka semua berlawan habis-habisan sampai masing² terluka sehingga sekali lagi salah seorang daripada mereka tercedera kerana dilukakan oleh senjata tajam yang dipegang gangster² itu.
   "Xiumin ah!!" semua segera meluru ke arah Xiumin yang berlumuran darah itu dan akhirnya gangster² itu berjaya melarikan diri.Baekhyun yang tercedera teruk itu berusaha untuk pergi ke sunbaenya tetapi gagal kerana badannya masih lemah.
   "Nampaknya kita perlu segera ke hospital sekarang" kata Hyunjoo.

                  ************
  
  

Bodyguard GirlWhere stories live. Discover now