GFriend-Love Whisper
"Wah..kenyangnya.." kata Xiumin,membawa perutnya yang membulat itu gara² banyak makan.
"Lazat betul makanan kat situ!!" kata Sehun pula.
Mereka menuju ke arah MPV mewah milik mereka.
"Hah..seronok betul hari ni.." kata Chen mendepakan kedua belah tangannya.
"Sejuk betul malam ni.."kata Luhan mengeratkan baju sejuk yang dipakainya.Kris pula berjalan sambil memandang bintang malam itu.Telinganya disumbat dengan earphone.
Sampai saja di MPV mereka,
"Baiklah,korang semua balik berehat sekarang.Tapi ingat,esok korang kena hadiri acara temubual,arasso?" beritahu Manager Choi,tegas."Nae.." akur mereka semua.Begitulah rutin Exo.Jadual mereka sentiasa padat,kadang² mereka tak ada masa untuk berehat.Banyak acara yang perlu mereka hadiri,sama juga seperti idol² popular yang lain.
"Dah dah cepat naik semua..cepat korang naik,cepat saya dapat balik" arah Hyunjoo.
"Awak tak balik dengan kami ke?" soal Tao.
"Aniya..saya balik dengan seseorang"
Bekhyun yang mendengar kata² itu tersentak.
"Seseorang?Nuguya?" soal Baekhyun,tak puas hati.Hyunjoo tersenyum.
"Rahsia.." balas gadis bertopi itu seraya menutup pintu MPV mewah itu.Baekhyun menghempas kasar badannya pada tempat duduk.Dia mendengus geram.Tangannya disilangkan.Dia masih tidak berpuas hati dengan jawapan Hyunjoo tadi.
'Rahsia?Istimewa sangatkah orang tu pada Hyunjoo?Tapi,dengan siapa Hyunjoo pulang sebenarnya?'
soal hati Baekhyun,ingin tahu.'Haih..kenapa hati aku tak boleh duk tenang ni?Asyik fikir pasal Hyunjoo je.Kenapa aku tiba² rasa cemburu pula bila dia cakap nak balik dengan seseorang?Haish!!
Sedarlah Byun Baekhyun apa yang kau sedang fikir ni?!'
Gerutu batin Baekhyun."Yah Baekhyun.. Kau kenapa?Cemberut semacam je?" soal Chanyeol yang berada di sebelahnya.
"Entah,macam ada masalah je" ujar D.o. pula.
"Tak ada apa²lah.."jawab Baekhyun datar.Namja itu memakai headphone miliknya.Sengaja volume mp3 nya dikuatkan.Dia membuang pandangan ke luar tingkap."Apa yang dah berlaku?Kenapa Baekhyun hyung tiba² berubah macam tu?" soal Kai yang berada di seat belakang.
"Molla..tadi dia bukan main happy lagi" kata Sehun.
"Mesti ada something tak kena ni.." duga Tao pula.
Chanyeol, D.o.,Tao,Kai dan Sehun saling berpandangan.Mereka berlima masing² mengangkat bahu tanda tidak tahu."Eoh!Mana driver kita?" soal Suho,melihat seat driver kosong.
"Dia kata perut dia meragam tadi,so...dia pergi berak lah sekarang ni.." beritahu Lay yang berada di seat sebelah pemandu."Yah Lay!!Kalau ye pun tak perlulah explain semua tu..kitorang dah tahu lah!" kata Kris pula.
Suasana di dalam MPV besar itu riuh-rendah dengan suara member² Exo.Suho pula dah penat tenangkan chingu²nya.
************
Hyunjoo menghampiri CEO Park yang sedang asyik bercakap dengan seseorang di hujung talian."Hahaha..betul tu Pengarah Yoo.."
"Ahjussi.." panggil Hyunjoo perlahan.CEO Park menoleh ke belakang memandang anak saudaranya."Kejap Hyunjoo..ahjussi tengah bercakap dengan Pengarah Yoo ni.." kata CEO Park, kemudian meneruskan perbualannya.
"Nae..hahaha..gumawo Pengarah Yoo.." gadis itu hanya mengeluh perlahan.
YOU ARE READING
Bodyguard Girl
FanfictionMengisahkan tentang seorang gadis yang dipaksa menjadi bodyguard kepada grup Kpop yang popular. "Mwo?Saya kena jadi bodyguard girl grup Exo?" Bagaimanakah gadis tersebut akan menghadapi tugasnya nanti?