PaRt 8

279 20 0
                                    

Apink-Fairytale Love

   Hyunjoo sedang berada di balkoni apartmen tersebut.Gadis itu memandang langit malam yang dihiasi bintang yang berkelipan itu sambil melayani perasaannya.

   "Luka awak nampak teruk.Biar saya tolong ubatkan luka awak" ujar Baekhyun ingin membantu.Dia mendekati Hyunjoo yang berada di balkoni.Chingu²nya yang lain telah lama dibuai mimpi setelah siap mengubati luka masing².

   "Gwenchana,lagipun badan awak masih lemah.Saya boleh uruskannya" balas Hyunjoo.
   "Tapi.."
   "Aniya.."
   "Aih.." keluh Baekhyun.Dia lantas mengambil tempat di hadapan Hyunjoo.Di tangannya terdapat peti kecemasan.
   "Jangan berdegil lah.Meh sini tangan awak" pinta Baekhyun.
   "Awak nak buat apa?" soal gadis itu terkejut.
   "Saya nak ubatkan luka awaklah" tanpa Hyunjoo sempat berkata apa² Baekhyun telah menyelak lengan baju gadis itu.
Kesan calar dan luka jelas kelihatan pada tangan mulus gadis itu.Namja itu menatap luka itu dengan tatapan simpati.Melihat Baekhyun hanya diam menatap lukanya,membuatkan Hyunjoo tidak selesa.Gadis itu cuba menutup kembali luka² itu tetapi Baekhyun menghalang tindakannya.
   " Duduk diam² je" arah Baekhyun.Hyunjoo hanya diam sambil menatap Baekhyun mengubati lukanya.
   "Macam mana dengan tangan awak?Adakah masih sakit?" soal Hyunjoo.Baekhyun mengangkat wajahnya memandang gadis itu.
   "Tangan ni?" Baekhyun menunjuk tangannya yang berbalut.
   "Saya dah biasa terluka pun sebelum ni.Jadi,setakat tangan ni je..tak bagi kesan apa² pun.Gwenchana Hyunjoo,kamu tak perlulah risau pasal kami semua.." senyuman ceria Baekhyun terukir di wajahnya.

   Setelah selesai mengubati luka di tangan,kini Baekhyun beralih pula pada bahagian muka Hyunjoo.Namja itu tiba² ingin menanggalkan topi yang dipakai oleh gadis itu.Dengan pantas Hyunjoo menghalang perbuatan Baekhyun itu.
   "Kenapa awak nak tanggalkan topi saya pulak?"
   "Saya nak sapu ubat ni pada muka awak.Saya takut ubat ni akan terkena pada topi awak nanti,sebab tu lah saya buat macam tu" balas Baekhyun.
   "Tak salah pun kalau awak cuba tanggalkan topi tu,betul tak?" Baekhyun mengukirkan senyuman manisnya.Gadis itu akur.Perlahan-lahan dia menanggalkan topi dari kepalanya.
Rambutnya yang panjang melepasi bahu dan diikat itu jelas kelihatan.Baekhyun menatapnya tanpa berkedip langsung,seakan-akan tak percaya benarkah Hyunjoo yang berada di depannya sekarang.

   "Wae?" soal Hyunjoo hairan.
   "Eoh!Ta..tak ada apa²" jawab Baekhyun terbata-bata,dia segera merawat luka gadis itu.
Hyunjoo meringis kesakitan sebaik saja Baekhyun menyapu ubat di pipinya.
   "Tahan sikit,ia memang sakit tapi akan lebih baik selepas ni" kata Baekhyun lembut.Dia menyapu ubat pada wajah Hyunjoo dengan penuh hati².
Entah kenapa jantung Hyunjoo tiba² berdegup kencang.Perasaan sebegini tak pernah langsung dialaminya.Lebih-lebih lagi jarak wajah Baekhyun dengannya begitu dekat.Sangat dekat.

   'Kenapa Baekhyun prihatin sangat pasal saya?Ahjussi tak pernah buat pun macam ni,tapi kenapa dia lakukannya untuk saya?Dia cedera pun gara² nak selamatkan saya' gumam batin gadis itu.

   Hyunjoo memerhati Baekhyun yang masih mengubati lukanya.
   'Dan..perasaan ni,kenapa saya berdebar-debar pula?Apa maksud semua ni?Adakah saya..Ha ha ha!jangan mengarutlah Hyunjoo..tak mungkin kamu dah tertarik dengan dia..Merepek!Merepek!Merepek!"
Nafi hati Hyunjoo.

   "Dah siap!!" Baekhyun menepuk tangannya gembira.Namja itu segera menyimpan perkakas ubat yang digunakan sebentar tadi di dalam peti kecemasan.
   "Baekhyun.." panggil Hyunjoo perlahan,kepalanya sedikit ditunduk.
   "Nae.."
   "Mianhae.." Baekhyun menatap gadis di depannya dengan pandangan hairan.
   "Kenapa awak minta maaf pulak?"
   "Sa..saya gagal me..melindungi ka..mu semua..sa..ya..betul² minta maaf..mianhae!" kata Hyunjoo sebaik mungkin,berusaha untuk menahan tangisnya.
   "Hyun..Hyunjoo?Kamu menangis?" soal Baekhyun terkejut.Wajahnya jelas menunjukkan riak risau.Air mata yang dibendung oleh Hyunjoo akhirnya mengalir jua.
   "Hyunjoo..ja..janganlah menangis.." pujuk Baekhyun.
   "Mianhae.." esak gadis itu.Air matanya mengalir deras membasahi pipi mulusnya.
Baekhyun mendekati Hyunjoo,perlahan-lahan dia memeluk gadis itu.
   "Aniya,jangan salahkan diri awak.Awak tak perlu minta maaf lagipun awak tak bersalah dalam hal ni.Awak dan Jongkook hyung dah cuba sebaik mungkin untuk lindungi kami" beritahu Baekhyun cuba menenangkan Hyunjoo yang berada di dalam pelukan.Esakan gadis itu semakin berkurangan.

   "Jangan bersedih lagi..saya tahu awak masih rasa tertekan pasal tadi.Awak tak perlu risau tentang tu.Saya akan sentiasa ada di sisi awak bila² masa awak perlukan saya.." kata Baekhyun lagi.Perlahan-lahan dia melepaskan pelukannya.
   "Jangan menangis lagi.." air mata yang membasahi pipi Hyunjoo diseka oleh Baekhyun.
   "Awak nampak hodoh bila menangis,tahu tak?" usik namja itu.
   "Mwo?"
Baekhyun terkekeh melihat reaksi Hyunjoo.
   "Saya bergurau jelah.." Hyunjoo memanyunkan bibirnya menyebabkan Baekhyun ketawa,begitu juga gadis itu.
   "Saya harap awak akan selalu tersenyum macam sekarang" ucap namja itu.
   "Aip..aip..cip" tabik gadis itu.
   "Baguslah.." rambut gadis itu diusap lembut.
   "Sebaiknya awak bermalam di sini.Hari pun dah lewat malam lagipun awak tak berapa sembuh lagi.Kalau awak nak tidur,tidurlah dalam bilik saya.Kami semua tidur di ruang tamu malam ni" ujar Baekhyun,Hyunjoo hanya mengangguk.

   "Selamat malam" ucap Baekhyun dengan senyumannya.
   "Se.." baru Hyunjoo hendak membalas kata² itu,tiba² Baekhyun mencium singkat pipinya.Membuntang mata gadis itu.
   "Apa yang.." kelibat Baekhyun telah hilang.Cepat betul mamat tu lari!gumam batin Hyunjoo.
Namun,pipinya tiba² berona merah.Hyunjoo memegang kedua-dua belah pipinya.
   "Kenapa pipi saya tiba² panas pulak?Apa yang dah berlaku ni?ni semua angkara si Baekhyun.Aish..saya jadi gila dibuatnya"
Monolog Hyunjoo sendirian.

   Baekhyun yang berada di sebalik dinding itu tersenyum bahagia kamudian berlalu pergi.
Gadis itu pula akhirnya terlelap di balkoni.Sejak hari tu,hubungan mereka semua bertambah akrab.

                   ************

Bodyguard GirlWhere stories live. Discover now