PaRt 4

317 24 1
                                    

  Exo-Lucky

    Kelihatan member Exo sedang berehat di bilik latihan mereka.Semuanya sedang melepaskan lelah masing² setelah hampir 2jam mereka berlatih.

   "Penatnya.." keluh Chanyeol yang sedang terbaring kepenatan.

   Tiba² pintu bilik latihan diketuk oleh seseorang.

  "Korang semua ada kat dalam ke?" soal satu suara namja.
  "Nae.."balas Exo.
  
  Pintu bilik itu dibuka,kelihatan seorang namja kacak  menjengulkan kepalanya ke dalam bilik itu.

   "Eoh,Manager Choi?Ada apa?" soal D.o. sebaik saja melihat lelaki itu melangkah masuk ke dalam bilik latihan tersebut.

   Muka namja itu kelihatan ceria daripada biasa,macam ada sesuatu yang menggembirakan nya telah berlaku hari ni.Senyuman Manager Choi tak lekang dari bibirnya.Kalau boleh nak senyum sampai telinga.Itu yang membuatkan Manager Choi nampak semakin kacak.Nasib baik dia bukan idol macam Exo kalau tak setiap hari kena kejar dek peminat.

   "Saya ada berita gembira nak bagitahu korang semua"kata Manager Choi.

   "Berita gembira?Mwoya?" soal Baekhyun,teruja.
   Dia yang pada mulanya sedang terbaring kini duduk bersila tidak sabar nak menngetahui apa yang ingin diberitahu oleh namja itu.

   "Berita gembiranya ialah.." mereka semua menanti dengan penuh debar.

   "...grup korang telah terpilih dalam pencalonan Music Award kat Seoul!Jadi pihak Sm Town minta korang bersiap sedia untuk pertandingan nanti!" beritahu Manager Choi dengan penuh teruja.

    Member² Exo yang pada mulanya tergamam mendengar berita itu,namun kemudiannya mereka bersorak dengan penuh kegembiraan.

   "Music Award??Bi..biar betul?!Saya dah lama nak menyertai pertandingan tu" ujar Luhan seakan-akan tak percaya apa yang baru didengarinya.

   "Wah!!Jinjjayo?!" kata Tao pula.
   "Saya rasa semakin bertambah semangat sekarang.Tak sabarnya nak sertai pertandingan tu nanti!!" ujar Kris.
    "Betul tu!!"sahut mereka yang lain.
    "Wah..saya dah mula rasa meremang sekarang" ucap Chen.

   Manager Choi mengukirkan senyuman melihat telatah Exo.
   "Korang dah berusaha keras selama ni..anggap je ni balasan atas kegigihan korang semua" beritahu Manager Choi cuba menyuntik motivasi dalam diri member² Exo.

    Mereka semua mengangguk.
  "Gumawo Manager Choi,kami pasti akan buat yang terbaik dalam pertandingan nanti" kata sang Leader,Suho.

   "Baguslah macam tu,saya harap awak dapat bimbing mereka semua" ucap namja itu seraya menepuk bahu Suho.

   "Bila pertandingan tu akan diadakan?" tanya Xiumin.

   "Ha'ah betul lah..kenapa saya boleh terlupa pula?Mereka bagitahu saya,Music Award akan diadakan dalam 2minggu lagi" beritahu Manager Choi.

   "Jadi,tunggu apa lagi?Kajja kita berlatih sekarang,saya betul² bersemangat ni!!" ujar si maknae,Sehun penuh bertenaga.
    "Jom!!" sahut mereka semua serentak.

                   ************
Music Award,Seoul..

   Sorakan gemuruh dari peminat² kedengaran bergema di seluruh tempat itu,menanti persembahan dari idol mereka masing².Beberapa grup kpop telah melakukan persembahan di atas pentas.

   "Baiklah korang semua..giliran kita dah tiba..jadi bersiap sekarang" beritahu Suho pada chingu²nya.Mereka sedang bersiap di bilik persalinan.

   "Aih..Saya dah mula berdebar.." kata D.O. sambil menyentuh dadanya yang berdegup kencang.

   "Kita semua perlu bertenang..Kita pasti dapat buat yang terbaik persembahan kali ni!" kata Lay cuba menenangkan D.o.

Bodyguard GirlWhere stories live. Discover now