Elsa

49 0 0
                                    

Jag tappade hakan när jag såg den vackra flickan som stod där framför klassen, hon var en av dom vackraste kvinnorna jag sett i mitt liv med hennes långa mellanblonda hår, stora ljusblå ögon och ett bländande vitt leende.

Jag kom tillbaka till världen när min kompis Tyra knuffade till mig i sidan men alla hade redan märkt hur jag beundrade flickan.

"Du dreglar ju sönder Majken!!"

Skrek Adrian en av dom bråkiga killarna i våran halvstökiga klass.

Jag rodnade men fick direkt uppmuntrande blickar från mina tjejkompisar.

"Vill du berätta lite om dig själv?"

Thomas hade riktat en fråga till den fina människan för att skaka bort vad som nyss hade hänt.

"Jag heter Elsa jag är 13 år och jag gillar att spela fotboll på fritiden"

Sa hon snabbt och rodnade

Adrian suckade tungt och sa

"Varför ska alla vara fotbollstjejer?"

Jag såg hur flickan som tydligen hette Elsa blev nervös men innan jag hann säga något så var redan Tess, den utåtriktade i vårt gäng, igång med att försvara Elsa.

"Man ska inte döma någon bara för att den spelar fotboll och du vet att det finns färre fotbollstjejer än vad det finns tjejer som inte spelar fotboll"

Fräste Tess ilsket mot Adrian

"Men ingen vill ju ha såna tråkiga feminister som ni"

Sa någon som kunde ha varit Loke eller Calle jag visste inte riktigt för all min uppmärksamhet var på Elsa som nu satt vid samma bord som jag, Alva, Tyra, Tess och Agnes.

"Bry dig inte om Adrian han flyttar ändå om några månader"

Sa Alva med medlidande i rösten till Elsa som bara nickade men log ändå lite smått.

"Jag heter Alva och det här är Agnes, Tyra, Tess och Majken"

Jag kollade upp när jag hörde Alva säga mitt namn.

"Jag känner igen er från någonstans...?''

Sa Elsa frågsamt

"Hahah du kanske har sett oss på youtube vi gör videos där vi skämmer ut oss totalt"

Vi andra skrattade instämmande och till och med Elsa fnittrade hon hade väl sett något av våra pinsamma klipp.

"Tjejer nu får ni faktiskt vara tysta jag har fått klagomål från både Lena och Åse att ni har pratat alldeles för mycket"

Thomas gav oss en menande blick och vi började jobba med att kortskriva.

Elsas lårWhere stories live. Discover now