*Elsas perspektiv*
Kvällen hade gått fort det brukar den ju göra när man har roligt. Vi åt en lyxig middag bestående av pizza och tårta bakad av mig Alva och Majken till efterrätt.
Majken, det var något speciellt med henne när hon tog min hand förut var det nästan som att hon försökte säga något...? Mina tankar avbröts av Majkens röst.
''Så det är här du bor?''
''Ja, inte det största huset men jag gillar det ändå''
''Jag tycker iallafall att det är tipptopp!''
Den där Majken var verkligen charmig. Jag hade inte berättat för tjejerna att jag var bisexuell än jag var rädd för vad dom skulle tro om mig men jag kände mig nästan tvungen att berätta för Majken.
''Jo... Jag måste berätta en grej''
''Okey ut med tugget!''
''Jo det är så att jag är bisexuell, tror du att dom andra har något emot det?''
Det kändes som att jag precis hade lagt en riktig jävla dunderskit när jag sa det, ni vet som att man skitit sig nåra kilo lättare?
''Åh nej! Tess tycker mer om gay people än straight även fast hon själv är straight, Agnes familj har engagerat sig i att få in gay-partiet i riksdagen och Tyra och Alva är Narry bitchez''
Jag visste inte riktigt vad som menades med att vara en 'narry bitch' men det kändes stelt att fråga så istället frågade jag det jag brydde mig mest om.
''Och durå...?''
''Jo jag är faktiskt lesbisk!''
YES! det var exakt det svaret jag ville ha det var nära att jag gjorde en volt men det kändes inte så tryggt, det var ju faktiskt över en månad sen som jag senast parkourade.
Jag kollade upp på Majken hon log ett snett och oerhört sexigt leende, jag kom lite närmare henne och hon gjorde detsamma vi var precis på väg att mötas i en kyss när vi avbröts av 3 väl igenkända röster.
''Mama toold mii not to wäjst maj laajf''
Vi kollade upp för att se inga mindre än Tyra, Alva och Agnes komma vacklande nerför gatan. om det var något jag lärt mig så var det att dom här människorna inte tål alkohol dom blev helt blurriga av bara en Herrljunga cider, vem kan inte dricka det?
Jag sa hejdå till Majken och gav henne en puss på kinden innan jag sprang in i mitt lilla hus men väl där inne så släppte jag ut allt jag höll inom mig och det var mycket ska jag säga dig.
Jag satte mig framför ugnen och bara skrek medans jag stirrade in i den tomma ugnen. Det var så skönt att bara skrika ut, jag skrek till och med så mycket att jag tror att den där hemska förstoppningen jag haft ett tag släppte.
Den här dagen kunde inte bli bättre, eller jo om den där häxan till bibliotikarie hade låtit mig låna Bonniers stora kattlexikon så hade det varit bra, morr