*Agnes perspektiv*
Efter talangjakten blev vi kallade till rektorn, Stigs, kontor.
-vafaan? vad ska vi göra här fuck?
Jag grimaserade och armbågade Tess i sidan, det är för bövelen en synd att svära.
-Jo nu är det så att Vincent blev väldigt upprörd av vad som hände idag.
Stigs oro över hur den krampaktiga gummibollen Tess skulle reagera var tydlig i hans hjortliknande ögon.
-fuck va? det va fan han som var taskig mot mig fan?
Tess hade en poäng Vincent sjöng ju faktist att Tessan skulle skaffa en annan tjej?
-Jo så är det men han sitter här under bordet och vägrar gå...
Och mycket riktigt där under Stigs skrivbord satt en skakig Vincent,
Hans eyeliner hade spridit sig till allt i hans ansikte förutom ögonen som var rödsprängda.
-Men vinzvinz varför sitter du här?
Gruppens terapeut Elsa kom till undsättning och försökte lugna ner Vincent.
- Min förälskelse älskar inte mig!
Vincent sa det så drömskt och poetiskt att jag blev rörd.
- Berätta vem hen är så kan vi hjälpa dig?
Majken var väldigt noga med att använda hen eftersom hon visste själv hur det var att folk bara antog att hon älskade en pojk.
En gång råkade Alva fråga om hon hade sett nån fin pojk på en av Majkens många turer med finlandsbåten och Majken blev så rosenrasande att hon kastrerade Elsas katt.
- D..det k..kan jag inte
- jodå berätta bara för oss du kan lita på oss
Då gjorde han något som vi alla blev skockade av, till och med Stig snubblade fram och ramlade över Elsa och Tyra på vägen.
- DET ÄR DU AGNES!!
Och sen stod jag där med den känslofulla emopojken i mina armar.