talangjakt

26 1 0
                                    

*Majkens perspektiv*

Idag var det dagen jag hade väntat på, det kanske låter töntigt men det är kul för det händer inte så mycket annars. Talangjakten började om en halvtimme men hela skolan satt redan i aulan. Det var jävligt varmt så jag knäppte upp några knappar på min blus, man kunde se den där jävligt onödiga rosetten som sitter mellan brösten på varenda bh men jag brydde mig inte det var ju varmare än Elsas lår?

"Var är Tyra?"

Frågade jag nyfiket när Alva och Agnes kom tillbaka till sina platser efter att ha pratat med Tyra.

"Hon skulle peppa Lisa och dom innan det är deras tur"

Hela våran lilla grupp nickade och mumlade till svaret. Lisa, Ella och Sofia skulle uppträda med nån form av dans tror jag och alla hade hört när dom stod mitt i korridoren igår och gnällde för att Svante och Olle inte ville vara med. Dom hade tydligen förväntat sig att killarna ville vara med och hade planerat allt och igår berättade dom för Olle och Svante men dom sa nej direkt.

"Mina damer och herrar, eller jag kanske ska säga tjejer och killar? heheh"

Gud va pinsam, Thomas hade tagit ansvaret som programledare men han är ju inte snygg så det går inte att dra dåliga skämt då. Thomas pratade lite om betygsystemet och kamratbedömning och sen började showen...

Det första uppträdandet var en riktig pina, seriöst vem låter Stefanson och Linus vara med? Stefansson hade tagit med sig sin trollerilåda, som knappt var en trollerilåda för ungefär hälften av grejerna saknades. Han skulle göra något korttrick men när han höll upp kortleken så råkade han kasta iväg den i publiken rakt på Dalexander Dowern. Har inte en blekaste aning om vad Linus gjorde där men han var väl moraliskt stöd typ?

Sen var det tjejerna i 8:an med världens mest överdrivna ögonbryn som skulle "dansa". Dom gjorde en egen version av den dom kör i 'mean girls' och fnittrade lite nervöst och trodde att vi skulle tycka att dom var roliga men ärligt till och med Dalexanders gäng vet att dom bara vill vara "sexiga".

Sen hände något som schockade oss alla ganska rejält, Vincent tillägnade en låt till Tess? Jag blev inte avundsjuk snarare glad att jag inte var Tess.

Sluta tjata, jag har sagt nej

Alla tjejer undrar, varför vill du ha mig

Du är kul, du är smart

Och kanske lite lat men för snygg för mig

Förlåt! Men jag gillar inte dig

 Herregud jag är verkligen glad att jag inte är Tess hon är helt blek alla stirrar på henne och Vincent står på scenen i fjäderboa och skriksjunger åt henne.

Du säger: Se på mig, jag vill ha dig

Fast du sa nej, men det spårade ur

Nej nej, du är fel för mig, vill inte ha dig

Du är inget för mig, så du

Skaffa en annan tjej

Vincent gick av scenen och Tess ansikte gick tillbaka till hennes normala hudton och hon började garva tillsammans med resten av aulan, hon hade en crush på Vincent hon var ju liksom inte kär? Och det visste alla, alla utom Vincent.

Nu var det dags för Sofia, Lisa och Ella, fast Ella hade backat ur så hon var inte med. Dom stod där och skulle sjunga och magdansa för hela skolan? Magdans? Thomas visste inte vad han skulle säga efter deras nummer för det var verkligen lite för sexig magdans, Jontes haka var i golvet.

Om vi blev schockade av Vincents uppträdande så blev vi riktig jäkla superschockade av det här, Jag tror nästan jag höll på att bajsa på mig. Där på scenen stod Tyra? Hon var klädd i en väst, glitterhandskar och samma fjäderboa som Vincent hade haft på sig.

Tess, Alva, Agnes, Elsa och Majken oj jag menar jag, utbytte blickar och kollade tillbaka på scenen där Tyra stod. Musiken startade och hon började göra rörelser som bara kan beskrivas med ett ord, gay. Sen började hon sjunga som pricken över i.

You know you love me, I know you care

Just shout whenever, and I'll be there

You are my love, you are my heart

And we will never, ever , ever be apart

Det plingade till i min mobil och det var ett sms i vår gruppchatt på kik.

Alva: Vad i helvette är dehär??

Elsa: En Justin Bieber låt tror jag!

Tess: dis is gay

Agnes: varför kör hon inte 1d????

Majken: håll käften och heja på Tyra!!!

Vi kollade alla upp igen och busvisslade, hurrade och ropade "wooohoo Tyraa" 

And I was like baby, baby, baby, oh

Like baby, baby, baby, oh

Like baby, baby, baby, oh

I thought you'd always be mine, mine

Tyra avslutade låten och hela aulan stod upp och applåderade, det här var talang! 

Elsas lårWhere stories live. Discover now