Sejak dari permulaan tingkatan satu lagi, satu borang bersaiz A4 tertampal cantik di sudut info utama Diamond Highschool. Borang yang amatlah menarik minat segala peringkat umur tak kira pelajar mahupun guru.
Semua yang berminat berpusu-pusu mengambil salinan borang untuk diisi. Tidak mengambil berat dengan syarat-syarat yang dikenakan. Tapi satu harga bernilai lebih 5000 Won mampu mengelapkan mana-mana mata yang melihatnya.
Attention!!
Baby Slave needed!!
-babyface ✔
-all age ✔
-girl/boy ✔
-cute of course ✔
-no diva ✘
-no nerdy ✘
-no introvert person ✘Name:
Age:
Picture: (ID photo)Over 5000 Won as a gift ♥
Those who are interested can get the copy from
Yoon JeonghanSincerely
1004Cheonsa
"Perghhh aku tak tau pulak kau ni kaya Yoon" Jisoo. Hong Jisoo atau nicknamenya Joshua itu menepuk bahu rakan sebangkunya perlahan. Dia memegang salinan borang yang ada diatas meja Jeonghan.
"Don't call me Yoon i'm Jeonghan"
Jeonghan yang berambut panjang blonde itu menepis tangan Joshua. Dia menjeling namja itu dengan tatapan mengejek."Yoon.. Nak borang boleh?" Joshua dengan sedaya upaya menunjukkan puppy eyesnya yang teramat lah comel. Berharap agar kawannya itu berlembut hati.
"Pftt aku tak sudi ada Baby slave macam kau ni"
Apa salah aku ;( -Joshua
Kau memang bersalah ikan josh -Jeonghan
Joshua mencebik. Kertas yang ada di tangannya tadi dilempar ke tepi. Dia memeluk tubuh berpura-pura merajuk.
"Dah tak payah nak jadi baby slave aku sangat.. Kau jadi haiwan peliharaan aku pun ok gak" Jeonghan tersenyum sinis. Dia sekuat hati menahan gelak tawa melihat muka Joshua yang tiba-tiba menjadi datar.
"HUWAA APA NI YOON (ಥ_ಥ)"
"HAHAHAHAHAHA JUST KIDDING LAH WEHH!! KAU NI PUN! " satu pukulan mendarat di bahu Joshua. Dia merintih pelan menahan sakit yang menjalar akibat pukulan 'perlahan' Jeonghan.
Walaupun rupa luarannya lebih kepada yeoja tapi percaya lah kekuatannya setara dengan namja kebanyakan. Sama juga dengan sifatnya. Dia sebenarnya sangat manly ataupun gentleman. Hanya rupanya menutup segalanya.
Don't judge a book by its cover :')
"Hannie kenapa kau nak slave?" Joshua memandang Jeonghan dengan kerutan di dahi. Kawannya seorang ini memang selalu 'kreatif' dengan idea-idea yang tidak pernah difikirkan orang. Tengoklah siapa namja pertama di sekolah ini yang berambut panjang?
"Josh~ macam ni lah.. Kadang-kadang lebih baik orang yang buat semua benda untuk kita" Jeonghan mengangguk-angguk seraya menyusun timbunan kertas diatas mejanya.
Dia bukanlah sombong atau mahu menunjukkan kekayaannya, hanya dia terbiasa dengan bersenang-lenang dan membiarkan pembantu rumah membuat semua pekerjaan. Dia hidup dengan bantuan. Tidak pernah sekalipun hidup berdikari walaupun sesaat.
"Dah tak payah cakap pasal ni lah.. Kau my friend~ not my slave and will never be~ okey?" Jeonghan berpaling kepada Joshua dan tersenyum manis. Joshua hanya mengangguk kecil tanda menjawab pertanyaan Jeonghan.
********************
"JEONGHAN!!" Joshua menjerit kuat. Waktu persekolahan sudah tamat beberapa minit yang lalu namun Jeonghan masih tidak kelihatan. Tadi sahabatnya seorang itu keluar ke tandas tapi sampai sekarang rambut gorgeous dia pun tak dapat di kesan mana-mana rada alien.
'Kat mana lah makhluk Jeonghan ni mengghaib' Joshua berkata didalam hati. Beberapa keluhan keluar dari mulutnya. Dia sudah bosan menunggu. Kebiasaannya dia dan Jeonghan akan berjalan ke pagar sekolah bersama-sama.
"Lantak kau lah Yoon" Joshua cepat-cepat mengemas barangnya lalu disimpan di dalam beg. Tidak lupa juga dia menyimpan barang Jeonghan yang bertaburan di atas meja. Begitu hari-hari Joshua. Dalam benak fikirannya, Jeonghan betul-betul memerlukan Slave supaya memudahkan kerja Joshua.
Setelah selesai, dia berjalan keluar dari kelas yang berada di tingkat dua. Suasana sekolah hampir-hampir sahaja sunyi sepi jikalau gelak tawa seseorang tidak memecahkan keheningan.
Refleks bulu roma Joshua meremang. Langkahnya terhenti ditengah-tengah koridor. Joshua berpaling ke kiri dan ke kanan mencari kalau-kalau masih ada manusia bersama dengannya.
Sayu-sayu kedengaran hembusan nafas seseorang dari hujung koridor. Joshua cuba meneutralkan nafasnya yang tidak teratur. Pegangan di beg sekolahnya di eratkan menahan gelonjak hati. Dia perlahan-lahan meneruskan perjalanan, menghiraukan bisikan-bisikan halus di tepi telinganya.
"JOSHUA!!"
"AHHH EOMMA HANTU NAK MAKAN IKAN JOSHUEEE!!!"
"PFTT HAHAHAHAHHAHA" dua makhluk di belakang Joshua itu tergelak sehingga berguling-guling dilantai. Mereka memegang perut mereka yang sakit akibat terlalu kuat ketawa.
Joshua menatap datar Jeonghan dan seorang namja yang tidak dikenalinya. Dia menggigit bibir menahan geram. Boleh Jeonghan menakutkannya? Dasar -_-#
"Dah habis gelak? Aku nak balik bhaiii" Joshua terus meninggalkan mereka berdua yang sedang mengelak air mata. Dia melangkah laju ingin segera pergi dari situ dan pulang ke rumah supaya dia boleh menangis memeluk bantal. Meratapi nasib hidupnya huwaa (ಥ_ಥ)
"Josh!! Hey jisoo ya!! Tunggu lah!!" Jeonghan bingkas bangun lalu mengejar Joshua. Dia masih tersenyum-senyum walaupun tahu hati kecil Joshua terluka.
"TAK NAK!! EUGHH--!! " Jeonghan melompat ke atas Joshua. Mereka berdua terbaring tidak berdaya betul-betul di hadapan tangga. jeonghan segera menarik kedua pipi Joshua. Geram dengan sifat kawannya seorang itu.
"YAHH APA NI PIPI AKU!!!" tanpa berfikir panjang Joshua membalas perlakuan Jeonghan. Dia menarik-narik pipi Jeonghan dengan kasar sehinggakan Jeonghan memekik kesakitan.
"Ehem-ehem" serentak mereka berdua berhenti dan memandang namja yang memeluk tubuh didepan mereka.
"Let me introduce myself first~ I'm Choi Seungcheol or known As S.coups. Jeonghan new slave"
"DAFUQ"
***************
Don't know 500Won are expensive or not :')
Tbc
GotNoFeel_
YOU ARE READING
[C]Nugu Aegi?
FanfictionJeonghan bermuka angel dengan sifat syaiton .-. sentiasa mencari-cari mangsa baru untuk 'baby slave' nya. Status baby disini bukan untuk dimanjakan ok? Ianya merujuk kepada babyface! Kejap-kejap dia tak kejam lagi lah!!. Dia bayar tau!! "baby~...