Here you lit

468 58 26
                                    

"BOO SEUNGKWAN!!!" para pelajar hari ini sudah lelah mendengar jeritan Jeonghan. Suaranya itu bagai membuatkan gegendang telinga mereka pecah. Apatah lagi suaranya bernada begitu tinggi.

"APA NAK LAWAN SUARA KE HOHOHO MEH AHH!!" Seungkwan yang tadi berjalan ke gelanggang basketball terhenti. Dia bercekak pinggang sambil menunggu kehadiran Jeonghan dari jauh.

"Nak apa wahai Yoon Jeonghan?  Diva tengah sibuk tak boleh bagi autograf"

Jeonghan yang memang tiada mood untuk bergurau itu menjeling. Perangai makhluk seorang ini memang lain daripada yang lain. Ya terlalu lain sehingga mencapai taraf gila.

"Ni mana Vernon?" Jeonghan bertanya terus tanpa berbasa-basi. Sungguh dia sudah penat ke hulu ke hilir seharian kerana mencari Lee Chan yang tiba-tiba menghilang.

Biasanya Dino akan berada di kantin, kelasnya ataupun bersama geng haters. Tapi setelah kejadian dengan Mingyu, Dino sudah tidak kelihatan.

"Nak apa dengan dia? Tak cukup ke Jun and S.coups?" Jeonghan sendiri hairan. Sebenarnya Seungkwan berada di sebelah pihaknya atau sebaliknya? Kadang-kadang dia menyokong. Kadang-kala dia memberontak. Entahlah. Jeonghan pusing memikirkannya.

"Aku nak cari Dino"

"Ehhh Dino dah balik lah.. Dia sakit..  Dah papai"

Jeonghan tercengang memandang pemergian Seungkwan. Jadi orang yang dicari dari tadi sebenarnya sudah pulang ke rumah?! Heol. Habiskan tenaga Jeonghan sahaja.

And apa tadi? Sakit? Dino yang pagi tadi sihat tiba-tiba sakit? Tak apa Dini. Petang nanti Jeonghan datang (─‿─)

*********************

"Boo bawak tak?" Vernon yang sedang sibuk dengan laptop di atas ribanya bersuara apabila mendengar nyanyian Seungkwan dari kejauhan. Walaupun tidak menoleh, Vernon dapat mengenali suara Seungkwan yang semula jadi merdu.

"Bawak hansolie~" Seungkwan meletakkan beg yang berisi banyak makanan ringan itu diatas kerusi penonton lalu duduk disebelah Vernon. Dia menoleh ke kiri dan ke kanan mencari seseorang.

"Mana dinosaur kecik tu?"

"Dino keluar lah weh" Vernon berkata perlahan. Dino yang dari tadi menyorok keluar dari tempat persembunyiannya dan tersenyum disebelah Seungkwan.

"Nah makan.. Nanti mati mengamuk pulak 'Eomma' kau tu" kata Vernon lalu menunjukkan beg milik Seungkwan tadi. Tanpa berfikir panjang, Dino menyelongkar isi beg tersebut dan mengambil sebungkus roti serta setin air cola.

"Thanks hyung" Dino menghembus nafas lega dan menyantap makanannya. Dia kepenatan bersembunyi daripada Jeonghan.

Sudah beberapa tempat dilewati hanya untuk bersembunyi. Tadi dia hampir-hampir sahaja terserempak dengan Jeonghan jikalau bukan kerana Wonwoo yang menariknya dari masuk ke dalam perpustakaan.

Dan akhirnya dia berada disini. Gelanggang basketball bersama Seungkwan dan Vernon. Dino amat bersyukur gelanggang tersebut jarang digunakan sehingga menjadi tempat yang sunyi. Boleh lah dia menenangkan minda sambil menyorok dari Jeonghan.

"Wehh budak kalau merajuk jangan lama-lama.. Silap hari bulan satu sekolah hancur sebab Jeonghan" Seungkwan mengusutkan rambut rapi Dino. Dia mengigit bawah bibir geram dengan Dino.

"Eoh? Siapa merajuk!! Aku tak nak jumpa dia je lah!!"

"Sama la tu ﹋o﹋"

"Dino kenapa kau tak nak jumpa dia? Selalunya berkepit lebih daripada couple aku tengok" Vernon menenguk cola lalu bertanya. Dia sudah menutup laptopnya dan berbalik menghadap Seungkwan dan Dino.

"Ermm t-tadi aku tengok dia bu-buli yeoja" Suara Dino kedengaran bergetar. Dia memandang ke tanah dan memberhentikan kunyahannya. Masih tidak percaya seorang sebaik Jeonghan sebanarnya mempunyai sisi jahat.

"Lame. Lapuk dah cerita tu Dino. Kau kena kawan dengan aku! Baru dapat tahu gosip hangat mambakar membara membawa ke api neraka WAHAHAHAHA" Seungkwan tertawa jahat. Vernon hanya mampu memandang rakan baiknya dengan tatapan datar. Terlalu biasa mendengar ajakan jahatnya.

"Tapi selama ni dia baik HUWAA BROKEN HEARTUE"

"Tu lah percaya sangat dengan Jeonghan kan dah kena"

"Kbhaii nak balik makan nasi"

*******************

Sesampainya di rumah, Dino dapat melihat Jeonghan sudah berada disana. Terduduk di atas tangga rumahnya.

Dino mahu lari tapi ke mana? Mungkin ke restaurant eomma nya ataupun ke dance room appa nya? Kalau berbuat begitu nanti dia pula akan disoal macam-macam oleh kedua ibu bapanya.

Dino bersembunyi dibalik pokok sambil mengintai Jeonghan. Namja itu tidak menunjukkan sebarang riaksi. Hanya duduk sambil menatap awanan.

"Kau tak nak balik ke? Aku nak tido pun susah" Dino mendengus kesal. Dia mahu sahaja berjalan merempuh Jeonghan dan memasuki rumahnya. Tapi masalah sekarang pastinya dia akan ditarik ataupun Jeonghan akan masuk ke rumahnya. Aduh parasit sungguh.

Eohh Dino baru sekarang terasa serabut?

"Ehem Lee Channie buat apa tu"

"WAA-- jangan lah buat aku terkejut!!" Dino mengelus dada ratanya pelan. Terkejut dengan Hoshi yang tiba-tiba sudah tersengih dibelakangnya.

"Eh aku tanya je kan..  Kau tak nak masuk rumah ke?" Hoshi sebenarnya sudah memerhati Dino yang menghendap dari tadi. Dia yang kebetulan lalu hanya tersenyum geli dengan perangai Dino.

"Tu ada Jeonghan! Hyung help me jebal!!" Dino berkata sambil menunjuk-nunjuk Jeonghan yag masih setia di tangga rumahnya.

"Apa susah? Pintu belakang kan ada"

"HAAH LAH KENAPA LAH KAU NI BODOH HYUNG HAHAHAHAH PAPAI HYUNG"

"Eh dia cakap aku bodoh?"

*********************

Suhu hari ini membuatkan otakku tak mahu berfungsi meh -,-

GotNoFeel_

[C]Nugu Aegi?Where stories live. Discover now