The Old One is Dead

488 59 13
                                    

Selama beberapa hari lamanya Dino mengurung diri di dalam bilik tidurnya. Dia hanya keluar dari bilik untuk makan dan untuk ke tandas. Itu pun jika dia dipanggil eomma atau appa nya. Keluar dari rumah? Sudah terhitung seminggu Dino tidak hadir ke sekolah.

Jeonghan? Ya semestinya namja itu mencarinya tapi apa boleh buat. Dino tidak mahu keluar dari rumah. Dia lebih memilih belajar di rumah tanpa di ganggu sesiapa.

Sudah beberapa kali dalam sehari Jeonghan mengetuk pintu kediaman keluarga Lee dengan harapan Dino akan keluar. Namun hampa, Dino sudah bertekad untuk tidak menjumpai  Jeonghan untuk bebarapa hari.

Atau beberapa bulan? Siapa tahu.

Sekolah? Rasanya sekolah itu semakin sunyi kerana tidak mahu membuat Jeonghan marah. Kantin akan sunyi sepi jika Jeonghan ada. Kelas 10 kali lebih membosankan kerana aura Jeonghan membuatkan mood semua orang down.

Gelak tawa yang menjadi ketagihan para pelajar dulu kini hilang kembali. Senyuman lembut Jeonghan khas buat Dino juga sudah lama tidak kelihatan. Jeonghan bagai sudah menjadi susuk sebelum kehadiran Dino tetapi lebih pendiam.

Mungkin hatinya sudah hancur kerana ditinggalkan aegi tersayang.

"Hannie dah lah tu..  Makan jom" sudah puas S.coups memujuk kawannya seorang itu untuk makan. Jeonghan hanya menggeleng dan merenung jauh.

"Tak nak bagi aku yum yum" dengan tidak sopannya Joshua merampas ayam yang berada di pinggan Jeonghan. Tanpa rasa bersalah dia memakannya dengan lahap.

"AKU BAGI KAT DIA BUKAN KAU!" S.coups menjerit tidak terima makanan tengahari Jeonghan di makan makhluk tanpa ekor ini. Dia mengenggam penumbuk menahan diri daripada memukul Joshua.

"Eh dah dia tak nak.. Aku makan lah huhuhuh"

"Kau pun sewel juga ehh" Jun tertawa pelan. Dia memandang Jeonghan yang sedang menatap lurus ke depan tanpa perasaan.

"Hannie kau tak lapar ke? Kat rumah tak makan kat sekolah pun tak makan. Kau nak makan apa cakap? Aku belanja hohoho" S.coups sedikit mengoncang badan kecil Jeonghan. Namja itu kelihatan lesu tidak bertenaga. Badannya juga semakin mengurus dari hari ke hari.

"Aku rindu Dino" air mata Jeonghan hampir sahaja mengalir menyebut nama susuk yang sangat dirindui itu. Sudah lah hatinya kesunyian ditinggal ibu bapa dan sekarang Dino pula pergi tanpa berita.

Apa salahnya kepada Dino? Adakah dia telah melukai hati si kecil itu? Adakah kata-kata membuatkan Dino terasa hati?

Seingat Jeonghan, dia melayani Dino dengan sangat baik. Seolah-olah dirinya akan hancur jika dilukai sekecil zarah. Rasanya tidak pernah dia menyentuh sebarang tubuh Dino dengan kasar. Hanya belaian dengan penuh kasih sayang digunakan.

Jadi kenapa namja bernama Lee Chan itu tiba-tiba menjauh. Jeonghan buntu! Sungguh! Dia sudah habis cara untuk berjumla dengan Dino. Tetapi Dino ada sahaja cara untuk mengelak.

"Ermm Jeonghan.. Aku sebenarnya tahu kenapa Dino tak nak jumpa kau"

Kata-kata Vernon itu seperti membakar semangat Jeonghan. Binatang buas dalam badan Jeonghan bangun lagi. Dicengkam hujung kolar baju Vernon dengan amat kuat dalam masa sesaat.

Vernon yang diperlakukan begitu hanya dian menerima semuanya. Jeonghan tak akan menyakitinya. Dia tahu.

"BAGI TAHU AKU!!"

"Ceh ingat semudah tu?" Vernon tersenyum sinis. Peluang keemasan ini tidak akan dibiarkan begitu sahaja. Cukuplah selama ini dia yang menderita dipaksa membuat itu ini. Sekarang dia mahu bebas! Bebas dari pembulian! Daripada kongkongan Jeonghan!!

"Cakap kau nak apa!!"

"Simple je aku nak S.coups hapuskan semua bukti pasal aku! Aku tak nak kerja untuk korang!"

Tanpa perlu diperintah Jeonghan, S.coups mengangguk setuju. Biarlah satu-satunya peluang menggunakan kemahiran Vernon hilang. Biarlah asalkan Jeonghan kembali saperti asal.

"Good~ now lepaskan aku!!" Dengan penuh kemarahan Jeonghan melepaskan cengkamannya. Mata yang memerahnya tidak lari dari memandang tajam Vernon.

"Sorry Jeonghan. But Dino dah tahu kau tu pembuli. Dia tak nak berkawan dengan pembuli dan pe.ni.pu."

"TAK GUNA KENAPA KAU BAGI TAHU DIA!!!" Jeonghan menjerit sekuat hati didepan Vernon. Amarahnya betul-betul menggelegak sekarang.

"Hello aku tak pernah cakap kat dia.. Dia yang bagitahu aku!"

"TAK GUNA SIAPA BAGITAU DIA!!"

"Hannie sabar" S.coups cuba menenangkan Jeonghan. Dia tersenyum semanis yang mungkin sambil mengosok belakang Jeonghan pelan.

"Coups aku nak jumpa diorang now" Jeonghan melangkah tanpa menunggu S.coups. Dia kelihatan menahan perasaan.

"Diorang? Who? Ohh tak kan dia maksud kan---"

"Hoshi, Woozi, Mingyu, The8, Wonwoo and Dk?!! WEHH KITA KENA HENTIKAN DIA!! Kata-kata Jun itu segera dipotong Joshua. Mereka berdua terkejut berat dan segera menyusul Jeonghan dan S.coups, meninggalkan Vernon terdiam sendiri.

Wait what aku lupa nak cakap Dino nampak dia buli budak opss -Vernon

********************

Short chap cus its gonna end soon :') hahahahaha begitulah nampaknya

GotNoFeel_

[C]Nugu Aegi?Where stories live. Discover now