Aku 17 tahun.
Fiqrash p.o.v.
Remember. There's always have a person who'll try to bring us down. Don't let him. Cheer yourself up. Smile and keep depending to Allah.- ayah.
"Apahal pulak?" Amran semakin marah.
Sh*t. Aku rase nak pengsan. Apahal aku sia.. aku dahlah budak baik.. hoho.
"Apahal aku?" Aku geram bertanya pada mereka.
"Si fatihah tu cakap kau yang rogol dia bila cikgu tanya sape yang buat." Fahmi menerangkan pada aku.
Oh bodoh.
"Weh cepatlah ash. Sini." Amir dah sediakan tempat untuk aku sorok.
"Aku tak buatlaahhh." Aku dah panas hati.
Astaghfirullah. Kata2 ayah terngiang2 di kepala aku. Jangan kalah dengan syaitan fiqrash.
"Ye.. kitorang tahu. Cepatlah." Amir suruh aku cepat.
Tiba2 pintu dorm aku diketuk dengan kuat. Terkejut aku.
"Kami polis sila buka pintu ini." Polis berbicara tegas.
"Weh." Amran pandang aku. Aku tak tahu nak buat ape. Tapi badan ku bergerak dengan sendiri menghampiri pintu. Tombol pintu aku pulas. Dan wajah pengetua, cikgu h.e.m, warden, dan 2 orang lelaki yang tegap beruniform polis memandang aku. Wajah pengetua dan warden jelas kecewa. Wajah h.e.m. marah. Dan polis dua ketul ni hanya beriak cool.
"Saya berani sumpah atas nama Allah saye tak buat. Saye tak bersalah." Aku kata tegas memandang wajah2 dihadapan aku.
"Kita cerita kat balai dik." Kata abang polis yang cool tu.
Tiba2 selit dharma,kawan aku yang selalu tak puas hati dengan aku. Dia datang entah dari mana masuk dorm aku. Dia pandang abang polis itu.
"Nilah bang. Fiqrash. Saye sendiri nampak yang dia tarik si budak tu masuk stor akhir tahun lepas. Saye tak berani nak bagitahu sesiapa." Dharma kata dengan selamba.
Oh. Tahi. Aku rase nak tumbuk je mamat serupa tahi ni. Apa masalah dia ni. Bila masa aku buat camtu.
Aku pandang dia tajam.
"Apa kau cakap ni bodoh!" Fahmi menarik dia kebelakang dan amir kedepan. Berdiri depan aku.
"Abang. Saya yakin yang kawan saya ni tak bersalah. Dia kene fitnah. Abang berdua tak boleh tangkap kawan saya." Kata amir tegas.
Dua abang polis itu tersenyum.
"Tak. Kami bukan nak tangkap. Kami cuma nak bawa dia pergi balai. Soal siasat. Itu sahaja. Kami nak cari pesalah yang betul kalau bukan dia." Kata abang polis yang bernametag safwan.
"Okay." Aku menarik nafas dan hembus lalu ikut abang polis itu. Kecoh satu aspura. Semua keluar dorm melihat bakal banduan ini. Eh cop. Aku tak bersalah. Aku takkan masuk lokap.
"Kami percaya abang ash!" Jerit budak2 form4, 3, 2 dan form 1.
Aww.. so sweet.. sayang korang. Benci dharma si tak guna tuu. Haha. Aku terharu.
Terima kasih. Aku hanya senyum pada semua junior aku.
Dalam kereta polis abang dua ketul ni dok usha2 aku lalu cermin depan tu.
Gay apa diorang ni.
"Kau ni. Tak nampak cam nak meraung pon. Tak takut ek?" Tanya abang yang bernametag firdaus.
"Saya tak bersalah bang. Nak meraung pon membazir. Takut tuu. Tak adelah sangat." Aku senyum ke arah diorang.
"Haha. Kau ni anak mat salleh ke?" tanya abang safwan.
YOU ARE READING
Happy As Always.
Random"Stop!" - Hasya medina "Why?" - fiqrash daniel. "Just stop! Kau hanya akan buat aku jatuh cinta terhadap kau." - hasya medina "Kalau macam tu. Aku takkan berhenti" - fiqrash daniel Bila hati yang sentiasa dijaga.. tidak pernah dihancurkan.. terpelih...