Hasya medina p.o.v.
Aku 20 tahun.
"I swear. I did'nt do it." Aku pandang mereka dengan mata yang bila2 masa boleh menumpahkan air mata. Tangan aku menggeletar bila aku dituduh mencuri 5 laptop dan beberapa barang lain.
"We found these things in your room. Do you have any proof to deny all of these." Tanya penyelia asrama.
Lambat aku menggeleng. Ya. Itu kebenarannya. Aku hanya mampu mengatakan yang aku tidak buat. Aku menunduk.
"Hey. Okay. We got to be fair. For now.. you can't live in hostel. Okay. But still you can go to classes. Just don't get near to hostel area. We'll handle this case. The person who really did these... can't stay here anymore. Got it? You can brought some clothes or things. And you gotta go now. Okay. Are we clear here?" Kata penyelia dengan adil. Aku menghela nafas.
Tak apelah. Asalkan penyelia buat kerja dengan betul. Semua manusia didalam itu keluar. Lily bodoh itu pula menjeling aku dan terus keluar dengan mukanya yang cemberut tidak berpuas hati.
Srs. Mak. Ayah. Aku. Tak. Ajar. Aku. Mencuri.
Penyelia berdiri di hadapan pintu memerhati aku mengambil baju2 dan barang2 penting.
Setelah siap aku sumbat dalam satu beg sandang. Aku melangkah keluar. Penyelia itu memberi aku senyuman.
"We're going to find out faster. Okay." Katanya.
Aku angguk dan melangkah pergi. Memandu tanpa arah tujuan. Air mata aku mengalir perlahan.
Akhirnya aku berhenti untuk berehat. Aku pergi ke sebuah restoran. Untuk mengisi perut yang tak terisi tadi bersama si bodoh luthfil. Yang peliknya aku makan sambil menangis. Bodoh bukan. Satu2 masalah datang. Dan aku hanya menangis tanpa henti.
Aku menghela nafas. Tiba2 ade seorang wanita bersama anak lelakinya yang berada di dukungannya duduk di depan aku. Pantas aku lap air mata. Aku pandang dia pelik.
"Yes?" Aku tanya dia.
"Are you okay? I saw you're crying so bad."
"Really?" Ade orang perhatikan aku selama aku menangis.
"Are you okay? Any problem? Might to share so you can get better." Kata wanita british didepan aku. Ye. Dia muslim. Dia memakai tudung.
"No. I'm fine. What his name?" Aku bertanya pada anak lelakinya yang berambut coklat perang bersama matanya yang hijau gelap. Comel... budak lelaki itu mencapai sudu diatas meja dan memasukkannya kedalam mulutnya.
"Hakim cyrus. He's 1 year old. My son is so cute.. isn't he.?" Dia tanya aku. Aku angguk sambil tersenyum manis.
Setelah itu kami berborak rancak. Dia bercerita pengalamannya bagaimana dia memasuki islam. Dan membawa aku kerumahnya setelah itu. Setelah didesak olehnya aku pon menceritakan masalah aku. Akhirnya aku tinggal dengan dia selama seminggu. Seronok. Sara ni sempoi gila. Kaya. Tapi laki dia curang. Bongokkan.
Tak bersyukur langsung. Dapat isteri kaya. Cantik. Anak comel. Apa tah lagi laki tu nak.
Pada petang itu kami keluar bersama2 untuk jalan2. Setelah makan di satu cafe. Kami berjalan kaki untuk ke taman permainan. Bagi si budak kecik ni main.
"Hold him a sec. I need to find my purse." Kata dia. Aku mengangguk dan mendukung si comel hakim ni. Dia bermain dengan wajah aku.
Tiba2 sedas tembakan dilepaskan tepat ke dada kak sara. Automatik aku tertunduk sama. Bunyi tidak kuat. Namun tubuh kak sara yang jatuh buat aku terduduk dan hakim terdiam. Melihat mommynya jatuh depannya.
YOU ARE READING
Happy As Always.
Diversos"Stop!" - Hasya medina "Why?" - fiqrash daniel. "Just stop! Kau hanya akan buat aku jatuh cinta terhadap kau." - hasya medina "Kalau macam tu. Aku takkan berhenti" - fiqrash daniel Bila hati yang sentiasa dijaga.. tidak pernah dihancurkan.. terpelih...