"Dia ego." - faheem dani
Faheem dani p.o.v.
Aku 24 tahun.
"Abang!!!" Budak sekor ni membuka pintu kereta aku dengan kasar.
"Hoi! Rosak pintu kereta aku." Aku memarahinya. Dia hanya tersengih sambil mencampak begnya ke tempat duduk belakang. Dia duduk di tempat penumpang sebelah aku dan terus memasang seatbelt.
"Ala.. sekali sekala kot kau amek. Apa salahnya aku rosakkan skali kereta kau." Dia kata sambil salam tangan aku.
"Hotak kau." Aku tepuk kepalanya drastik
"Aduuuhhh.. " dia memasamkan muka.
"Hahahaha.. leklah.. kau yang bongok sangat. Tindakan drastik kot.." aku mula memandu ke johor bahru.
"Kau tak kerja ke bang?" Tanya dia setelah kami masuk ke rumah kami.
"Tak.. aku cuti 3 hari.. so.. 3 hari ni.. aku taknak kau belajar.. kau kene luangkan masa dengan abang kau yang hensem ni ha.." aku duduk diatas sofa sambil menekan butang on pada remote tv.
"Bang. Kau tak masak ke.. aku laparlah." Dia duduk sebelah aku sambil mengusap perutnya.
"Ohh. Ade. Pergilah tengok bawah tudung saji tu.. adelah aku masak sikit." Dia dengan pantas bangun untuk ke meja makan dan melihat ayam masak padprik dan sayur campur terhidang.
"Wwoooww!!" Dia lantang bersuara teruja. Dan terus menjamu selera.
"Eh. Bang kau tak makan ke?" Dia tanya dengan mulut penuh.
"Hah.. tak.. aku dah makan tadi. Makanla." Aku pandang dia. Dia tersenyum dan kembali makan dengan berselera. Aku memerhatinya. Tv tidak lagi menarik minat ku.
Fiqrash daniel denton. Matanya sama macam mata aku. Rupa dia iras2 aku. Bila aku tengok dia. Aku macam nampak diri aku dalam dia. Dan aku selalu nampak yang ayah ada di belakangnya. Ayah tersenyum ke arah aku. Aku tahu ini hanya imaginasi aku.
Dia baru 17 tahun untuk tahu segalanya. Aku tahu dia dah cukup besar tetapi.. Allahu.. aku takut melihat dia keseorangan. Aku takut melihat dia kesedihan. Aku takut dia berubah.
Ya Allah.. lindungilah adikku fiqrash daniel denton.
"Bang! Kau pahal?" Dia memandang aku pelik.
Aku tersenyum lalu kembali menatap television. Malam itu kami hanya menonton television. Esoknya kami meluangkan masa bersama. Kami ke aeon tebrau. Menonton wayang,makan2,main di arcade dan lain2.
Gambar kami dah berlambak aku amek. Malamnya kami makan di luar dan melihat dia sangat gembira.. aku rasa lega yang amat.
Di rumah. Aku melihat jam. 3 pagi.
Setelah solat sunat tahajjud,taubat dan hajat. Aku ke bilik fiqrash.
Dia sedang polos tidur. Aku duduk di sebelah katilnya.
"Fiq. Kau akan okay. Aku tahu benda ni agak rumit tapi kau akan okay. Sabar. Kau perlukan kesabaran dan kekuatan. Jangan takut." Aku usap kepalanya perlahan.
Ya Allah. Apa akan jadi dengan dia kalau aku mati. Kurniakanlah dia rezeki yang melimpah. Kurniakanlah dia kekuatan dan kesabaran. Jangan biar dia keseorangan. Teguhkan imannya. Lindungilah dia. Izinkanlah dia menjadi seorang hambamu yang bijak. Peliharalah dia. Izinkanlah dia tersenyum. Izinkanlah dia... bahagia. Terima kasih ya rabbi.
Aku tersenyum. Kau kene kuat fiqrash. Aku mencium ubun kepalanya dan keluar dari biliknya.
10 pagi. Aku melihat fiqrash sedang mengemas barangnya untuk pulang ke asrama.
YOU ARE READING
Happy As Always.
Acak"Stop!" - Hasya medina "Why?" - fiqrash daniel. "Just stop! Kau hanya akan buat aku jatuh cinta terhadap kau." - hasya medina "Kalau macam tu. Aku takkan berhenti" - fiqrash daniel Bila hati yang sentiasa dijaga.. tidak pernah dihancurkan.. terpelih...