Hasya medina p.o.v.
"Minum air. Tak nampak." Aku pandang dia yang sepertinya sangat segar. Dia yang mulanya serious mula senyum terhadap aku.
Aku berkerut.
"Hensem an aku?" Dia tanya sambil duduk depan aku dengan tangan meraup rambut hitamnya kebelakang.
"Puih." Aku cebik.
"Asal teruk noh.. kau nanges semalam. Sampai pengsan... sian aku yang kene angkat kauu yang berat macam tong ni." Kata dia selamba badak.
Hamboi2. Sedapp je mulut dia.
"Takyah lah angkat. Senang. Biar je aku pengsan kat situ." Aku balas sambil sumbat mulutku dengan sosej yang telah digoreng oleh nancy.
"Tapi kawan kau yang mulut macam murai tuu yang suruh aku angkat. Kau nangis kat masjid jugak kan. Kuat gila." Dalam dia kutuk theiqy. Sempat dia kutuk aku.
"Dengar eh?" Aku tanya dia. Dia mengambil satu sosej aku sambil angguk. Dan senyum ke arah aku.
Aku diam. Kuat gila aku nangis. Haha.
"Semalam tak boleh tanya. Harini boleh?" Tanya dia dengan tangan yang mula bermain dengan dagunya. Eh... jangan terpegun. Aku celik mata dan menggeleng.
"Tak. Tak boleh." Aku malas nak pandang muka dia. Mata dia macam memukau aku doh. Hensem angat..
Aku pandang french toast yang dibuat nancy.
"Comel anak kau. Bapak dia mana?" Dia tanya aku. Eii. Aku cucuk jugak mamat ni dengan garpu yang aku pegang ni.
"Nak kene cakap bahasa inggeris baru kau faham eh?" Aku tanya dia.
"Yelah.. aku kan mat salleh.. hensem lagi. Asal tak ikut nancy ngan fred keluar." Macam nama kucing ann panggil camtu je. Ahaha.
"Ade kelas jap lagi." Aku pandang dia sambil bawa rambut perang aku ke tepi. Ini perang asli eh.. aku tak dye eh..
Maybe sebab selalu kene matahari kot. Entah.
"Aku hantar eh. Aku kerja lambat lagipon. Kelas kol berapa?" Dia tanya aku.
"Stop asking." Aku bangun untuk pergi. Dia tergelak.
"Baju aku ade atas tempat iron. Iron baju aku skali alang2 kau nak iron baju kau." Dia sempat menyuruh aku.
"Pikir aku bini kau?" Aku terus melangkah pergi. Sempat aku dengar dia tertawa.
Gila punya olang.
Aku telah bersiap dengan rambut yang diikat menjadi satu.
Aku memakai kasut. Dan melangkah keluar rumah.
"Thanx iron baju aku." Fiqrash yang berada di belakang membuat aku berhenti. Aku pusing.
"Aku boleh naik teksi." Aku kata pada dia. Dia hanya memandang aku setelah dia menyarungkan kasut hitamnya.
Dia menghulurkan tali leher pada aku.
"Untuk?" Aku pandang dia sambil menyambut tali leher tu.
"Lipatkan... aku tak reti. Nancy lipatkan semua yang aku taknak. Yang aku nak dia tak lipat." Dia diri sebelah aku.
"Tak retilah.. adek aku punya dulu ade zip je. Time sekolah rendah." Aku hulur balik tali lehernya.
"Ish kau ni.. ape je yang kau reti? Dah masuk kereta aku." Dia mendengus sambil melangkah ke keretanya yang hitam berkilat.
Eh2. Salah aku sebab tak pandai lipat tali leher. Apekebenda dia ni. Dia pon tak reti lipat. Salahkan aku pulak.
Aku masuk ke dalam kereta mamat bongok ni.
YOU ARE READING
Happy As Always.
Random"Stop!" - Hasya medina "Why?" - fiqrash daniel. "Just stop! Kau hanya akan buat aku jatuh cinta terhadap kau." - hasya medina "Kalau macam tu. Aku takkan berhenti" - fiqrash daniel Bila hati yang sentiasa dijaga.. tidak pernah dihancurkan.. terpelih...