☆ 9 ☆ mentalbreakdown

65 1 0
                                    

Hasya medina p.o.v.

"Fiq.. fiqrash? Fiqrash mana pulak ni?" Aku memandang dia yang tinggi lampai. Badannya tak nampak berketak-ketak macam orang bina badan pon. Cuma tinggi dan tegap.. Haha. Alaa.. Ha.. gitulah. Tak tahu nak cakap macam mana.

"Fiqrashh.. budak sekolah kau dulu.. kita pernah borak sesama. Kau pernah cerita pasal ayah kau kat akuu. Tak ingatt ke?" Dia cuba mengingatkan aku lagi. Aku memandang imam dan terus memandang fiqrash ni balik.

Ohh... fiqrash bongok yang aku pernah kene kecam satu sekolah pasal dia nii..

"Oohh.. yesss.. I remembered." Aku senyum sambil betulkan selendang.

"Jom. Ikot aku balik umah. She was my friend. We gotta go. Thank you." Dia kata sambil mengambil beg2 aku dari imam itu dan terus menarik bahu aku yang nasib baik ade sweater yang menghalang dia menyentuh kulit aku

"Eh2... slow2 la.. kau dah kenapa.. jatuh kang budak ni." Aku memperlahankan kaki yang bergerak agar stroller yang ditolak berada dalam keadaan yang baik. Aku mencabut selendang yang menutupi rambut lurus perang aku.

"Asal cabut. Kan cantik pakai selendang." Dia senyum pandang aku.

Aku diam. Ye. Aku free hair. Asal aku free hair? Aku pon tak tahu. Mak aku pakai tudung. Adek aku pon pakai tudung. Ye. Aku tahu. Aku bongok. Bodoh. Jahil. First time kene ayat ngan jantan terus jatuh hati. Padahal mamat tu curang belakang kau.Aku pon tak tahu kenapa aku jadi macam ni. Kejutan budaya? Entah. Bodoh kan. Aku menunduk. Betulkan selimut yang menutupi hakim dan mula menolak stroller.

"Anak kau ke?" Tanya dia lagi. Aku angguk.

"Jom. Balik umah aku." Dia berdiri sebelah aku.

"Kau gila ape? Takpe.. meh sini beg tu. Aku nak cari hotel ke ape." Aku menghulur tangan ke arahnya.

"Ehh.. tak.. aku tahu kau tak boleh tidur hostel. Jom je.. ikut aku. Aku ade suprise." Kata dia dengan selambanya menolak aku ketepi dan menolak stroller itu.

"Ape masalah kau ni? Tetiba muncul lepastu ade suprise bagai. Apebenda ni? Aku tak paham." Aku dah mula rase menyampah dan marah.

"Hey. Chill. Ape2 pon. Kau memang kene ikut aku. Percayakan aku please." Dia kata sambil tak pandang aku.

"Kenapa aku kene percayakan kau?" Aku tanya dia.

"Err.. sebab aku handsome dan seorang lelaki yang baik. Ha.. sebabtu kau kene ikut aku. Cepatlah.. nak sampai kat kereta aku dah ni." Dia bagi alasan bodoh yang paling bodoh pernah aku dengar.

"Aku nak sebab lain. Dan ape yang aku dapat kalau ikut kau." Aku masih tak puas hati.

"Dapat aku sebagai kawan baru kau yang handsome lagi kacak. Susah tau nak dapat kawan lelaki yang hensyem. Baik manfaatkan." Kami sampai di satu kereta yang terparking disisi jalan.

Dia meletakkan beg2 itu di bonet kereta. Dia angkat hakim cyrus dan memberinya pada aku. Aku mendukung hakim cyrus yang nyenyak tidur. Stroller itu dilipatnya dan terus dimasukkan dalam bonet. Dia tolong membukakan pintu kereta. Dan aku malas nak dengar dia bebel cakap dia handsome lah apelah. Aku masuk kereta.

"Comelnya anak kau. Suaminya mana?" Tanya dia..

Eihhh. Seboklah dia nii.

"Mati. Berhenti tanya soalan. Aku malas nak jawab."  Aku pandang anak comel yang sedang tidur dengan nyenyak.

Ya Allah. Melihat dia buat aku rase tenang.

"Okay.. tapi mulut aku ni gatal lah nak tanya macam2." Dia kata sambil ketawa. Aku diam. Dan pandang keluar tingkap. Kami tiba disatu rumah yang besar gila. Lagi besar rumah fiqrash dari rumah sara. Kaya mak oi diaa ni..

Happy As Always.Where stories live. Discover now