Chap 4

5.9K 279 6
                                    

ell pov

"tok..tok..tok..'masuk ',kedengaran pengetua membenarkan kami masuk ke dalam pejabat nya." monolog hatiku."haaa,,sampai pon korang pak long,punyalah lama pak long tunggu.Duduk kat sofa sana."arahan dari pak long kami turuti.Aku terkejut kelihatan 4 jejaka sedang merenung kami dengan pandangan yang sukar untuk ditafsirkan."ok pak long nak kenalkan kamu berempat kepada empat jejaka didepan kamu tu.actually diaorang ni ada 9 orang,,,tapi yang lagi 5 tu pergi tournament so lps diaorang balik lah pak long kenalkan." kata pak long."Sebelum saya perkenlkan mereka berempat kepada kamu,,sebenarnya diaorang bukan nya anak sedara saya,,actually diorang BFF anak sedra saya yang saya sebut hari tu.ok Ell why not korang yg introduce yourself first."pak long mengarah aku.

"Tengku Ellina Bahira"aku memulakn bicara.

"Hai,aku Tengku Dellisha Sofea"fea memperkenalkan diri nya.

"Hai,Tengku Amelyn Raisya"rai dengan sombong memperkenalkan diri nya.

"I'am Tengku Zehra Ar-Rayyana"kata zera dengan selambernya.

pak long menggeleng kepala melihat telatah kami yang seakan beku apabila berdepan lelaki yang asing kepada kami."ok now boys your turn"pak long memecahkan kesunyian di pejabatnya.

"Aku Tengku Fateh Luqmannul Syakif" budak lelaki di hadapan ku mengenalkan diri nya.

"Hai girls, I'am Tengku Danish Darwish Aryan" budak yang kedua.

"Saya Tengku Thowus Dzulkarnain" lelaki ketiga meng introduce kan dirinya.

Yang terakhir "I Tengku Zair Hazrain Iqraaf".

end pov

"Ok Luq,Ryan,Thor, and Zain awak semua masih ingat apa yang saya bincangkan dengan kamu semua sebelum ni.????"pak long bertanya."Kami still ingat pengetua"kata luq ."Bagus so tugas kamu berempat akan bermula hari ni dan lagi lima kawan kamu akan bermula next week."kata pak long.

"Ell before korang masuk kelas pak long nak bagitau something,,,start from todays korang akan ada gurdians sendiri iaitu orang didepan kamu sekarang ni.mereka akan menjaga kamu selagi kamu sekolah kat sekolah pak long.sebelum kamu nak membantah kat pak llong better kamu semua call parents kamu sebab ni semua permintaan diaorang,, so pak long ikut kan je."k"ata pak long kepada ell and the geng.

rai pov

"WHATTTTTT!!!!!!!!!!!!!!!!!Nape pak long,,,apa salah kita orang sampai kena ada gurdians pulak ni?????????????"marah ku."Hoi kau boleh diam tak memekak je lah"kata lelaki yang bernama thor."Sebok je,,,,,,,,,,up to me lah nak memekak ke,nak membisu ke,,kau apahal.???"kau memekak bukannya kau sorang je yang dengar kau punya suara bak pontianak tu,,,kitaorang kat sini yang tanggung sakit telinga sebb suara pontianak kau tu.faham????gedik je lebih.ok ape korang dapat gurdians yang handsome macam kita orang ni." kutuk thor lagi.aku ingin membalas tetapi ell menahanku.

"ok pak long kita orang setuju jadikan diaorang ni gurdians tapi pak long kena make sure yang diorang tak masuk campur hal berkaitan disiplin kita orang,,ok tak pak long?????"tanya ell .

"sorry ell,,pak long takleh terima syarat yang kamu kenakan,,sebab ni semua arahan dari parents korang.korang nak atau tak tu bukan masalahnya sekarang sebab korang diwajibkan menerima semua ni." jelas pak long kepada kami.

"ok lah pak long,,Ell penat lah nak lawan lagi,,kita terima je lah semua ni.tapi pak long jangan salah kn kita orang kalau kita orang buat masalah displin,ok??

"takpe korang takkan dapat buat masalah kecuali korang boleh kalahkan diaorang sebab diorang merupakan pengawas yang terbaik pak long pernah ada.so ,pok long nak korang dengar cakap diorang ok girls??"kata pak long dengan confident nya.

"are you sure pak long,i dont thing so that our gurdians can handle our attitude"kata fea dengan nada psycho nya.

"kau fikir kita orang ni tak reti jaga korang ke hah??sesedap sambal belacan je nak kutuk org.kalau perangai tu elok tak de lh parents korang suruh kita orang jaga korang"balas ryan dengan geram

"habis tu kau fikir aku nak ke kau jadi gurdiand aku.aku tak hinggin lh kalau setakat kau ni.aku boleh jaga diri sendiri.tak perlukan kau pun."balas fea

dan terjadi lah perbalahan di antara dua manusia yg sama2 tidk mahu menggalah antara satu sama lain.kemuadian muncul satu suara yg sanggat mendatar.

"STOP!!!fea dh lah and for our gurdians aku tak kesah kalau korang nk control our life but i just want to say WELCOME TO HELL MY GURDIANS"kata ell dengan muka yg beku tnpa riak.

"ehemm,pak long rasa korang dh habis berbincang dan seeloknya korang balik kelas sbb korang dh jadikn bilik pengetua sebagai bilik mesyuarat yg tak diiktiraf.ok guys!!"kata pak long

lalu semua pun keluar dari bilik pengetua.

pak long harap korang dapat berubah.hmm,ni baru empat yg balik kalau lagi lima tu balik mesti lagi terok dari tadi.tapi kalau balik serentak habis lh bilik aku ni.bukan setakat bilik sekolah ni pun boleh runtuh dibuat nya

~TBC~

The Royal Private SchoolWhere stories live. Discover now