the trouble maker!!
apa yg korang dh buat kt pengawas2 pak long.korang tau tak esok ada meeting penting dengn cg disiplin and biro pengawas yg memegang jwatan tinggi.tapi meeting tu jadi huru-hara sebab korang pegi masakkan diorang tu makan malam.
satu sekolah tak terurus sebab pengawas yg dipertanggungjawabkan masuk hopital serentak.first time dalam sejarah pengawas masuk hospital serentak dan esok nya meeting penting.ni semua sebab korang
pak long tak kira, korang mesti jaga pengawas pak long sampai sembuh balik .FAHAM!!!"ujar pak long tegas.nak bantah pun mane boleh .tu lh pasal nk balas dendam.tapi tak kena timing kalau tak, tak de nya kena jaga jebon tu semua lepas tu bekampung kat hospital lah jawab nya.
"ok boss"jawab the trouble serentak.pak long pun berlalu dan tinggal lah diorang je.mulalah sesi meeting diorang untuk jaga guardians masing2.
ELL&LUQ POV
ell membuka pintu dan terlihat luq sedang nyenyak tidur.ell mula menghampiri luq lalu duduk bertentanggan dengan luq.tiba2 syaitan yang berada di sebelah kiri ell berbisik sesuatu kepada ell.dan dengan senyum penuh makna nya ell mengikuti kata2 syaitan tersebut sebab nak gembirakan hati sesama syaiton lh kata kan.
dengan gembira nya ell keluar untuk mencari barang yg diperlukan dan balik semula dengan membawa 10 golong tisu tandas.mula lah sesi untuk menukar manusia kepada mumia.ell dengan tekun nya membaluti badan luq dengan tisu tandas sehinggalah wujudnya mumia didepan nya.
"eh,asal aku tak dapat gerak ni?hakeleh budak ni boleh pulak dia tumpang kepala dia landing atas katil aku.nasip comel.eh,ape kau merepek ni luq.sedar...sedar luq...sedar..."bebel luq dlm hati.tiba2 ell pun terjaga lalu menjerit.
"aahhh!!!tolong ada mumia...tolong...."jerit ell
"hoi,budak kau bising sangat ni asal hah?kau tau tak ni hospital .perangai macam syaiton ada hati jugak nk takut dengan mumia.kalau aku lain lh ,aku budk baik"kata luq.amboi engko luq sempat lagi puji diri sendiri.nilah manusia sekarang suka benor puji diri sendiri.
"kau lah mumia,tak sedar diri kita sama team lh.ape beza mumia dengan setan same je bukan manusia.nah,tengok ni kau dh macam mumia dh"kata ell lalu menunjukkan gambar luq yg baru dia ambik.
"ell!!!kau dh gila ke.patutlah aku tak boleh begerak siot.kau jadikan aku manusia balik.kalau tak siap kau."ugut luq
"kau patut bersyukur tau tak.bukan semua orang dapat pegi mesir untuk tengok mumia.kau aku jadikan mumia tak suka pulak.ape kata aku bawak kau pegi muzium."kata ell dengan cadangan mengarut nya
"asal pulak nk pegi muzium?aku nk buat apa kt sana bukan nya ada faedah pun."kata luq
"kau boleh dapat pahala sebab kau dh jumpakan budak2 dengan sejarah mesir.kau patut bangga tau tak.sebab aku kau banyak pahala"jawab ell
"celaka betul lh kau ni,bukak benda ni sekarang"arah luq dan ell pun mebuka lilitan tersebut sehinggalah luq menjadi manusia kembali
LISH&AISH POV
"woi,lish aku lapar lah.kau boleh tak tolong pegi belikan makanan untuk aku"tanya aish
"apehal aku pulak ,kau suruh lh orng lain "jwb lish
"kalau ada org lain aku tak suruh kau lh gila.aku masuk hospital pun sebab masakkan kau tu yang aku rasa lagi elok org purba masak.jahanam kau masak."kata aish.setelah itu lish pun keluar untuk membeli makanan.20 minit kemudian lish datang membawa makanan.
"nah lah,tadi kau beria-ria sangat nk mkn.ni dh ada depan mata ni makan lh"arah lish
"weh,iblish suapkan aku boleh tak.aku tak larat lh"ujar aish
YOU ARE READING
The Royal Private School
أدب المراهقينThe Troublemakers ~You act like you were protecting me but at the same time you also hurting me so badly, you are just like a nightmare that dress like a day dream. The Criminal Knight ~You gave me your heart,but never let me to explore it...