chap 18

3.3K 195 16
                                    

The Troublemakers

"Korang ada tak flirting sebab kena seduce oleh lelaki?" tanya Qish tiba-tiba. 

"Kenapa? Jangan cakap kau suka Is" Lish pandang Qish tajam.

"No way laaa. Aku Qish. Aku yang patut buat boys gila-gilakan aku" Dee buat muka smirk dekat Qish. Hekkk,, kau pandang aku rendah Dee. Dan mereka berdua buat compete baling bantal.

"Weii" Ell baling bantal dua biji dekat arah berlainan. Kearah Dee dan Qish. Kau agak-agaklah. Sampai aku kena tempias bantal dorang.

"akhir-akhir ni syar tu macam baik aje dengan aku. Buang tabiat. aku rasa korang pun ada terkena jugakkan" troublemakers semuanya mengangguk perlahan.  sya menukar posisi baring kepada duduk. PS2 ditangannya di campak ketepi. Biaq pi.

"Jangan-jangan dorang ada plan sesuatu" zera mencelah diantara mereka.

"aku pun rasa macam tu" Q disebelah zera yang tengah lap violinnya bersuara.

"aku rasa uncle kau tahulah, lish atau sebaliknya dia yang arahkan mereka, maybe" fea pandang lish sebelum dia hirup lagi sup mee maggi.

"aku pun hairan, thor macam nak sangat cover masalah aku. aku tak kesah pun markah demerit aku jatuh" mata rai berair menahan pedas ramennya.

"apa kata kita siasat. tak salahkan?" dee bagi cadangan.

"tapi bukan dekat sini. security dekat sini...," sya jeling cctv dekat ruang tamu dorang. "tinggi"

"apa-apa pun, jaga hati korang. jangan senang-senang bagi dorang. mereka musuh kita" kata Ell sambil baring di sofa.
apalah rancangan kau, luq? bisik hatinya. Dia memandang lampu di atas. tak guna.

------

The Criminal Knight

"Bentang" kata luq duduk bersila di atas meja di antara mereka di situ. Mereka yang lain sedap duduk atas kerusi. dia pulak sedap duduk atas meja.

"tabiat lish masih tak dapat aku kawal lah. Tapi dalam apa yang aku pandang, aku kena guna cara halus untuk kawal dia" kata aish sambil urut dahinya.

"markah demerit rai merudum sangat. aku tak tahulah mangsa dia. tapi aku sedaya upaya cover demerit" kata thor. tangan dia bergerak perlahan bersama pensil. melukis sesuatu.

"kau tak boleh macam ni, bro. kau kena tegas sikit dengan dia" nasihat luq.

"perangai dee kadang-kadang cute jugak. tapi perangai prankster dia tu nemang masih tak dapat di control lagi" zaff senyum kecil. yang lain menggeleng. angau.

"zera ni complicated sikit. kadang-kadang perangai gila-gila dia ada takpun perangai seram sejuk. dia ni susah nak di jangka. so, improvement tu ada tapi aku susah sikit nak explain" zain pula menyampaikan maklumatnya.

"well, aku masih dengan mission aku untuk buat Q senyum yang tak membunuh. dia ni kepala batu siaa" bawah mata ad yang bengkak disentuhnya perlahan. sial betul.

"fea hampir lagi nak tembak orang doh. gila psycho budak tu. nasib baik aku halang do. kalau tak aku yang mati. bukan marry" ryan urut pelipisnya.

"sometimes, sya ni bila orang buat baik dia buat baik. orang buat jahat dia lagi jahat dari orang jahat dengan dia. konklusinya, aku kena treat dia dengan baik" kepala syar mencondong kekiri memikir sambil matanya memandang slideshow dihadapan.

"Qish, aku rasa aku boleh je control dia. dia tu suka seduce aku. so, aku goda dia balik. tapi, aku rasa ada sesuatu yang dia buat, buat aku curious..." is berhenti memikir.

"pebenda?" tanya luq sambil duduk mengatur silanya.

"entah? budak-budak dia yang buat" sambung is balik. dia melihat gambar the troublemakers di slide.

"so kau kena cari apa benda tu" kata luq tegas.

"So,giliran aku pulak" Luq halakan laser pada wajah Ell di slide.

"aku rasa ell ni senang sikit nak berkerjasama. tapi dia ni sangatlah cold-hearted dan dia jugaklah leader dalam the troublemakers. so dia tahu pergerakan devil kids lain" laser itu berlari seluruh slide. keropok di dalam bowl disumbatnya kemulut.

"jadi..?" aish menanya. tak faham lagi.

"jadi aku kena dekat dengan dia sikit demi sikit untuk korek rasa dia orang" luq senyum keji.

"conclusion-nya,  aku nak jadi kawan dia no matter what"

TBC

musim cuti,author malas nak tulis. takde mood. mood kejam je ada 👿 muahahahhhaha~~~

The Royal Private SchoolWhere stories live. Discover now