ell POV
"celaka betul guardians kita,aku rasa lebih baik kita balas dendam"ujar ell kepada the trouble.mana tak nya dah lah yang paling terok ada ke patut dioang buat macam tu.rai terpaksa suruh mak cik clener tu bersih kan bilik dia dengan 10 botol pewangi baru boleh hilang bau loji tu kat dalam bilik dia,fea pulak terpaksa jumpa doktor takut gegendang telinga dia rosak,dee terpaksa mandi banyak kali sebab kena buang dalam tong sampah,lish jumpa doktor kulit sebab mandi minyak mak cik kantin,sya pergi warna kan balik rambut dia tu pun susah jugak nak warna kan balik,zera karacunan makanan.
"aku setuju dengan kau ,balik ni memang aku kerja kan malaun-malaun tu.sakit hati aku bila dia mandikan aku dengan minyak masak mak cik kantin"uja lish.sebok meeting diorang tak sedar yang sya,dee dan qish dah lesap tak tau pegi mana.tiba-tiba guardians diorang datang dengan keadaan yng termengah-mengah sebab baru je habis maraton.
"korang memang nk kena kan,yang korang pegi hack maklumat disiplin pelajar tu kenapa?"tanya luq dengan marah nya.mana tak nya dah lah esok kena hantar laporan disiplin devil kids diorang.pastu tiba-tiba ada orang hack maklumat disiplin and semua laporan tentang budak bemasalah termasuk the trouble pun hilang.
"sesedap asam pedas ikan patin mak cik kantin je kan kau tuduh kita orng .kau ada bukti ke ?"tanya ell
"hakeleh kau fikir kita orang bodoh sangat ke,selama ni belom ada lagi kes macam ni kat sekolah ni tau tak?kata thor
"tak tau,lagi pun bukan korang memang bodo ke"jawab rai dan mula lah sesi perang mulut antara rai dan thor.yang lain hanya menjadi penonton setia.yang paling tak dapat blah tiga sekawan setan yang hilang tadi iaitu sya,dee,qish datang sambil membawa popcorn ditangan masing2 dan dengan baik hati nya memberi kepada kawan2 setan nya yang lain.pada masa itulah mereka berkongsi popcorn dengan guardians masing2 sambil duduk menonton perang bibir yang dipertandingkan oleh rai dan thor dibawah pohon yang rendang sambil ditiup angin sepoi-sepoi bahasa.
"mmmm...aku rasa macam nak baliklh dah lewat dah ni .dari pukul 1:46-6:30 diorang gaduh tak penat ke?"tanya zera.yang lain hanya menganguk dan akhir nya perang bibir pun tamat .sejurus tamat perang bibir kedua duanya mencari air.gila tak haus kalau gadoh lama macam tu.ni kalau jadi peguam, hakim tu yang biul diorng kerja kan.
baru je nak melangkah pergi adegan tarik menarik pulak yang dilakukan oleh the criminal dan the trouble.luq tarik tangan ell,aish tarik rambut lish,ryan tarik baru fea,syar tarik telinga sya,ad tarik baju q,thor tarik tudung rai,is tahan kepala qish,zaff tarik hoodie dee,zain pulak awal-awal lagi dah halang zera dari berdiri.
"luq!lepas lah .sakit tangan aku kau gila ke apa?"marah ell
"sakit ke sayang?sorry lh b tak sengaja.b cuma nk sweet2 je dengan sayang."ujar luq
"b konon daripada b baik babi lagi sweet.kau babi aku kandang babi.kan sweet kalau macam tu"balas ell.luq yang dengar pun geram.dah lah diorang padamkan maklumat disiplin pastu panggil dia babi pulak.
"aish!kau tau tak kau tarik rambut aku.sial betul lah.kau fikir kau main tarik2 tali ke hah?"ujar lish dengan amarah
"aku ingat kan ekor iguana aku yang lepas.rupa2 nya rambut kau.tu lah sape suruh kau buat rambut warna ni.kan dah kena tarik"balas aish dengan tangan yang masih memegang rambut lish
"kau apehal pegang bahu aku ni.kau tau tak haram ,berdosa tau"bebel fea
"apepasal kau bengong sangat ni ,aku pegang berlapik lah.tak dosa.aku nak cakap kau cetek agama kau ceramah aku.tapi perasaan aku kuat menyatakan yang kau ni mereng"balas ryan.dalam hati fea dah keluarkan segala sumpah seranah nya.biasalah kumpul dosa banyak.kalau cakap depan tu mengutuk dosa sikit je.tapi dalm hati maybe banyak sikit kot dosa dia.
YOU ARE READING
The Royal Private School
أدب المراهقينThe Troublemakers ~You act like you were protecting me but at the same time you also hurting me so badly, you are just like a nightmare that dress like a day dream. The Criminal Knight ~You gave me your heart,but never let me to explore it...