Mak Jah!!!!!!!!!!!!!!!!!! Ooooooo!!!!!!!!!!!! Mak Jah!!!!!!!!!!! Ish, mane pulak orang tua ni pegi.d Dah lah sarapan tak de. Sku lapar ni. "Eh, Rai awal bangun bukan selalunya matahari terpacak kat kepala pun kamu belum tentu bangun" kata mom.
Rai POV
Ish mom ni aku bangun lambat salah bagun awal pun salah. Susah betul dengan orang tua ni.maklumlah kan orang tak lame lagi nak monopos memang macam tu. Eh,ape kau ni Rai mak sendiri pun nak kutuk mmmmmm........setan punya anak.
Mom mak jah mane? "Tu lah kamu tak ambil tahu tentang hal dalam rumah ni. Mak Jah kan cuti anak dia nak kahwin"kata mom.
Ouhh....cakap lah awal-awal. "Lagi satu ni ,kamu tau tak yang ayah nak pindahkan kamu kat malaysia balik"kata mom.
"Haaah!!!!!!!!!!! Ape mom pindah Malaysia!!!!!!!!!!!!!no....no...no... Rai tak nak lah mom. Masa Rai kat Malaysia dulu mom dengan ayah suruh Rai pindah kat sini,sekarang mom nak suruh rai pindah malaysia balik."
"Yang dulu tu salah kamu sendiri sape suruh perangai macam setan yang tak sekolah kan dah kena buang,guru besar kamu tu kan tak nak simpan budak yang perangai iblis macam kamu ni"kata mom.
skip
"Good morning papa,ade apa papa suruh Fea datang office pagi2 ni,"
"Bagusss, papa suka soalan kamu tu.papa nak bagi tau yang lagi tiga hari kamu mesti keluar dari rumah papa,"kata papa.
"Hahhhh!!!!!!!!!!!! Keluar pa. Papa nak halau Fea ke ape ni?????? Jangan lah main2 pa,"
"Ha'ah, papa nak halau kamu. Papa nak kamu pindah balik Malaysia," kata papa.
"Tapi,,,no tapi2 keputusan papa muktamad 3 days from now papa nak Fea dah ade kat Malaysia. FAHAM??????" kata papa.
"Faham pa. Tapi jangan menyesal kalau Fea buat perangai bila kat sana nanti" kata Fea.
"Hmmmm... Fea2 papa tak kan menyesal kalau kamu bawak perangai setan kamu tu kat sana. Sebab papa tau kamu tu ade masalah mental sikit. Eh tak, papa rase banyak sebab papa ingat lagi masa kamu 11 tahun kamu ugut cikgu kamu supaya dia berhenti kan kamu dari sekolah," kata papa.
skip
"Mane budak betuah ni. Ish...masa ni lah dia nak hilang..... Zeraaaaaaaaaa!!!!!!!!!!!!!!!!! Zeraaaaaaaaaaaa!!!!!!!!!!!!!!!!! Kalau aku panggil saka kuat macam ni mesti saka tu dah terpacak kat depan aku ni. Ni aku panggil manusia pun lambat nak menyahutnya, nasib anak kandung kalau anak kutip ni lama dah aku bagi balik kat sapa yang buang dia," kata tengku Zahrah.
ZeraPOV
Ape lah yang mak aku bebel kan tu,siap pasal saka bagai tak takut dosa ke. Baik lah Zera sekarang lah masanya kau nak balas dendam kat mak kau. Get ready 1,,2,,3 action. "Ibu....dalam al-quran ada sebut pasal khurafat dan khurafat adalah sejenis dosa bu. Tak baik bu, baik ibu bertaubat dan kembali ke pangkal jalan. Ibu tau tak situasi ni macam lagu engkau belok ke kiri dan aku tegak ke kanan, dan ibu lah orang yang belok ke kiri tu. Ibu dah sesat bu!!!"
"Eh,kamu merepek ape ni kenapa pulak ibu nak sesat waze kan ade tak kan sesat punya lah. Hah sebut pasal sesat kenapa dengan saka,dosa,lagu,khurafat bagai kenapa????" tanya Tengku Zahrah.
"Eh, bukan ibu ada bela saka ke? Kan ibu cakap kalau aku panggil saka lama dah terpacak kat depan ni" tanya Zera dengan muka mintak penyepak+penampar dua tiga kali.
"Kamu pilih nak makan penyepak ke penampar masak kurma ibu masakkan. Nak tak??"tanya tengku Zahrah.
"Mmmmmm....kalau nak makan yang tu masak kicap boleh tak ibu buat kan?"mode loyar buruk anak beranak dah on dah.
"Boleh sangat sebab ibu pun kesian kat kamu nanti kamu kan dah tak duduk kat sini lagi. So,ibu buatkan lah masak kicap ok"kata tengku Zahrah.
"Apa ibu cakap ,kenapa Zera dah tak duduk dengan ibu lagi lapas ni?" tanya Zera.
"Kamu kan nak pindah malaysia tiga hari dari sekarang so kamu tak duduk sekali dengan ibu lah dan pihak kami tiadak akan menerima apa2 bantahan daripada pihak plaintiff"kata tengku Zahrah.
skip
Ell POV
"Babah nak Ell pindah Malaysia tiga hari dari sekarang and keputusan babah muktamad" kata tengku Muiz.
"ok kalau macam tu Ell akan pindah kat Malaysia and Ell akan hantar surat disiplin hari2 kat babah. Ok tak plan Ell" tanya Ell dengan muka mintak terajangnya.
"Babah tak heran pun dengan surat disiplin yang kamu nak hantar tu. Kat sini pun babah dah dapat berlambak surat cinta dari cikgu disiplin sebab perangai gila+babi=setan yang direjam kamu tu" kata Tengku Muiz dengan senag hati nya. Dapat surat disiplin pasal anak yang perangai macam setan pun seronok(keluarga tak betul).
SKIP
KLIA
Ell POV
"Finally Malaysia!!!!!!!!!!!!" jerit Ell. Oppssss terjerit pulak,, aduh malunya.apa nak buat ni eyh??? Haaaa...better aku call Pak Amir (pemandu keluarga). "Hello,, Pak Amir kat mane? Ouh ok Ell tunggu Pak Amir lah."
Rai pov
"Wow Malaysia!! lama dh aku tak balik. "Hurm pe nak buat eyh,,dah lah Pak Hamid tengh stuck kat jammed. Haaaa what about aku pi beli chocolate,, terbaek arr aku ni. Eh tu bukan Ell ke? Mmm....kalau kau nak tahu sanggat ape kata kau pergi je sergah budak tu. Aku rasa idea ni akan berjaya. Go Rai go tunjukkan kehebatan mu.
"Woi!!!!!!!!!"
"Oh, mak kau," kurang sivik betul budak zaman sekarang ni. Nasib jantung aku tak berubah tempat. Tu lah masa cikgu mengajar dok sibuk main UNO lah, congkak lah kan dah keluar sekolah ni tak de sivik. Nasib aku dengar ape yang cikgu sivik cakap dulu a.k.a Cikgu Awang. Ish panjang pulak bebelnya. Ok back to the topic. Hoi budak!!!!! Kau masa cikgu sivik ajar tak dengar ke hah?" marah Ell terhadap malaun yang mengganggu ketenteraman nya tadi(ayat buku pulak).
"Hakeleh kau ni dari dulu tak pernah nak berubah kan? Still lagi batu. Kau sepatutnya bersyukur sebab ada jugak orang orang sudi nak tegur kau tau tak"kata Rai.
"Eh,budak terencat rupanya patutlah tak ada sivik. Kau pun balik Malaysia jugak ke?" tanya Ell.
"Aku kena paksa balik doh,buat semak je," kata Rai.
"Eh macam kenal je budak dua ekor tu.eh, Rai tu bukan Fea dengan Zera ke?"tanya Ell. "Aku rasa lah. Jom kita tegur," kata Rai.
Ketika Zera dan Fea sedang menikmati aiskrim sambil berjalan muncullah dua ekor syaitan yang sesat menyergah dua lagi rakan syaitan yang makan sambil berjalann dengan riangnya. Dan terbentuk lah empat sekawan syaitan. "Hoi ,korang kena paksa balik jugak ke?"sergah Ell kepada dua manusia yang tidak berdosa itu.
"Eh, Ell dengan Rai lah. Ha'ah parents kitaorang lah ni,suruh pindah" kata Fea.
"Wei,kita senasiblah gayanya. Kitaorang pun kena suruh pindh jugak," kata Rai.
Driver meraka pun untuk menjemput mereka untuk balik ke villa masing-masing.
So,tamatlah untuk chap ni.
~tbc~
YOU ARE READING
The Royal Private School
Teen FictionThe Troublemakers ~You act like you were protecting me but at the same time you also hurting me so badly, you are just like a nightmare that dress like a day dream. The Criminal Knight ~You gave me your heart,but never let me to explore it...