Kuarters 1

1.2K 71 0
                                    

Yang ni pula dari akak aku. Aku nama kan Kak Ani. ( bukan nama sebenar )

Kisah ni bermula tahun 2016 . Tahun lepas. Terjadi kat sebuah kuarters guru kat Jb. Aku tak bagitahu kat mana ye.

Rumah Kak Ani tingkat 3 blok hujung. Ada 5 blok kat situ. Blok 3 aku namakan. Tapi dalam pandangan aku memang blok tempat Kak Ani paling seram. Memang seram. Dengan rumput hijau kat dinding. Aku pernah pergi.

Tak ramai yang duduk kat blok 3 ni. Lampu pun takde babe. Takut. Masa dulu, tingkat 2 ni ada kebakaran. Ada lagi kesan terbakar dan perabot yang hangus tu kalau tengok dari balkoni rumah Kak Ani . Boleh nampak rumah tingkat 2 tu. Seram.

Kak Ani start tinggal kat situ tahun 2013 . Rumah tu dulu penghuninya orang india. Dah samak apa semua tu.

Malam tu, tidur macam biasa. Elok je . Oh, act Kak Ani tinggal sekali dengan uda dan angah. Abang abang aku.

Satu malam tu, Kak Ani terjaga dari tidur. Dia dengar orang jerit jerit macam kena histeria . Dia terus bangun keluar bilik dan bergegas ke pintu rumah. Uda yang tengah tengok tv pandang Kak Ani pelik.

Kak Ani keluar rumah dan melihat sekitar kawasan perumahan dari tingkat 3 . Gelap . Sunyi . Suara orang menjerit tu pun hilang serta merta.

" Kak, kenapa? " tanya Uda.

" Akak dengar orang menjerit tadi . Tapi tengok tak de pulak. "

Uda melihat Kak Ani pelik. Terus dia tutup tv dan masuk bilik. Tidur.

Tapi kakak aku cakap memang betul dia dengar bunyi orang menjerit jerit histeria. Tapi bila keluar takde pulak . Memang dia tahu, suara tu dari kawasan perumahan dia.

Dari mana datangnya suara tu?

-

Creepypasta | MalayWhere stories live. Discover now