CCTV

610 38 0
                                    

" Kamera mana yang rosak? Saya pembaiki cctv " kata pemuda itu kepada seorang jururawat di hospital itu. Hospital lama. Gelap. Mungkin semua pesakit dah tidur memandangkan hari dah malam. Pemuda itu menjangka sambil melihat sekeliling hospital itu.

" Oh di sana. Hujung bilik tu " jururawat itu berkata sambil menuding tangan ke arah bilik yang agak usang itu. Pemuda itu mengangguk.

" Panggil malam malam. Esok pagi kan boleh " rungutnya seorang diri sambil melangkah ke arah bilik itu.

Gelap. Lampu rosak. Tanpa berfikir panjang, pemuda itu mula melakukan kerjanya.

Tangga diambil dan memanjat untuk melihat kerosakkan kamera itu. Dalam tak sedar, lembaga hitam lalu dibelakangnya.

Kepala ditoleh, kosong. Apabila pemuda itu pandang ke depan semula, lembaga itu dihadapannya. Menyeringai.

" Pergi! Aku nak buat kerja! Jangan ganggu aku! " kata pemuda itu sambil menutup matanya. Akhirnya lembaga itu hilang.

Kerjanya yang tergendala itu diteruskan semula.

Di tingkat atas. Bilik CCTV.

Dua orang pengawal cctv sedang mengawal kamera. Mata mereka tertancap kepada pemuda yang membetulkan Cctv di bilik lama itu.

" Tu bukan bilik mayat ke? " pengawal yang bernama Man itu berkata kepada Lan. Lan mengangguk dan fokus kepada pemuda itu.

Lembaga tadi muncul dibelakang pemuda itu. Menyeringai di kamera cctv itu. Kepala lembaga itu dilentokkan. Tangannya lambat lambat ke arah leher pemuda itu. Lalu, dicekik pemuda itu hingga mati.

" jangan ganggu bilik aku "

Creepypasta | MalayWhere stories live. Discover now