Malam itu aku tidur cepat. Demam. Bila aku demam, aku akan nampak benda yang tak sepatutnya. Jadi, mama suruh aku tidur. Berehat.
3pagi. Aku tersedar dari tidur. Kenapa boleh tersedar ni? Aku paksa diri aku untuk tidur balik. Tapi tak boleh! Mungkin dah puas tidur dari petang tadi?
Aku bangun dan bergerak ke dapur untuk meneguk sedikit air. Haus pula. Sambil berjalan aku memicit micit kepala aku. Pening.
Sedang aku meneguk air aku terlihat di tingkap bayang bayang sesuatu. Aku membuka pintu dapur dan ingin melihat bayang itu. Dan, tiba-tiba aku lupa. Gelap.
Mama kata bila dia bangun dari tidur, aku tiada di katil. Cari punya cari ,aku dijumpai kat belakang rumah. Hutan. Hutan! Terbaring tengah tengah hutan. Tapi aku rasa aku tak ingat tu ada kat pintu dapur lagi. Macammana boleh sampai hutan?
Mama bawa aku jumpa ustaz. Ustaz kata aku ikut 'benda' tu sampai masuk hutan. Aku tak sedar masa tu. Minda aku dikawal oleh 'benda' tu. Dan dekat lengan aku ada warna putih. Macam tahi burung pun ada. Tapi warna lain macam.
Ustaz kata aku kena ludah dengan 'benda' tu. Sukahati kau je ludah aku. Ustaz dah ubatkan aku. Asal demam je aku tidur bilik mama aku. Nak apa-apa kena bagi tahu mama.
-----
Ni bukan aku ya. Ni cerita benar adik sedara aku. Siapa yang nak aku cerita kisah dia kat sini , dm okey!
YOU ARE READING
Creepypasta | Malay
TerrorCerita benar + rekaan + fantasy. SlOw UpDaTe :) -- Hati hati, ada orang teman tu :p