Lari-Lari

818 56 3
                                    

Ni kisah aku pula masa kat rumah kakak aku .

Entah bila, aku pun lupa.

Masatu, family aku datang rumah akak aku . Yang kuarters kat jb tu.

Semua dah penat, malam tu semua tidur awal. Aku pun tengok tv dengan abang aku nombor 4 kat depan. Mak dengan ayah aku dah lena dah. Kitorang tidur depan tv.

Dah pukul 12 lebih tu, mata aku tak boleh lelap jugak. Tutup tv, aku baring atas tilam. Masih tak boleh lena. Aku pun kejut mak, mak aku suruh baca ayat ayat tu.

Aku pun baca lah banyak kali, tapi tetap tak boleh lena. Then dekat pukul 2 aku terlelap lah jugak. Tapi.

Dab sedap tidur tu, aku tiba tiba terbangun. Tengok jam, pukul 3 pagi. Masatu, aku dengar budak main lari lari dekat dalam rumah tu . Tapi tak ada pun. Gelap dan kosong. Weh, siap gelak gelak do.

Gila ah tak seram. Aku makin rapat dengan mak aku. Mak aku memang dah tak bangun dah. Penat mungkin.

Siap bergegar weh rumah tu. Aku pandang yang lain, tapi semua lena je. Lepastu, aku baca ayat ayat kursi, semua ayat aku baca.

Akhirnya, aku terlelap.

Esoknya, aku bagitahu mak aku tentang malam tadi. Mak aku cakap tak rasa apa apa pun. Lena gila mak tidur. Aku dah seram dah .

Siapa yang main lari lari pukul 3 pagi tu?

-

Creepypasta | MalayWhere stories live. Discover now