130 pagi.
Aku terbangun. Tiba-tiba teringat esok sukan! Aku belum basuh lagi baju sukan!
Terkocoh kocoh aku pergi ke belakang rumah. Mesin basuh berada di belakang. Kiranya luar rumah lah.
Rumah pun dah gelap. Cuma lampu anjung menerangi aku apabila keluar dari bilik. Dengan berbekalkan flashlight phone, aku suluh laluan aku untuk ke dapur dan menuju ke pintu.
Tiba-tiba ku rasakan ada benda berjalan di belakang aku. Terus aku suluhnya. Kosong. Tiada sesiapa pun. Terus aku berjalan ke pintu dapur. Nak minta tolong mak, takut ganggu. Mak kerja shift pagi esok. Terpaksalah.
Aku buka lock pintu dapur. Lampu belakang juga aku buka. Malang betul, hanya satu lampu je hidup? Ah takpelah. Janji dapat basuh je dah.
Aku buka mesin dan masukkan baju dan seluar sukan aku. Ini lah jadinya kalau beli 1 baju sukan je. Aku dah rendam, jadi aku tunggu untuk keringkan je. Sementara tu aku main phone.
Aku rasa macam ada something kat depan aku. Maklumlah gelap. Tak nampak apa-apa. Bulu roma aku mula meremang.
Dengan pantas aku menyuluh depan aku. Terkejut aku dibuatnya ada seekor pontianak sedang menyeringai dengan gigi yang busuk dan tajam.
Dia mula mendekati aku. Perlahan lahan aku bergerak ke belakang. Dia mula berjalan dan mula mencekik aku sekuat hati. Mulut aku tidak dapat berkata.
Dunia aku gelap. Aku mati.
YOU ARE READING
Creepypasta | Malay
HorrorCerita benar + rekaan + fantasy. SlOw UpDaTe :) -- Hati hati, ada orang teman tu :p