yağmur

45 9 2
                                    

            Bazen çaresiz kalirsin kolun kanadın kırılır tutunacak bir dal ararsin , en caresiz olduğun anda ortaya çıkar ,o ihtiyaç duyduğun sevgi,sadece o kaderinde yazılmıştır sadece o seni tesirli eder .sadece onu istersin yanında ,bunun adı sevgidir işte gercek sevgide budur zaten.


Yusuf tan

Bismillah yeni bir gün daha iki gündür taşıma temizleme işlerini yapıyorduk mahalleli bana çok yardımcı oldu ,güzel teyzeler börek yapıp getiriyorlardı.Kapinin zili çaldı işte yine bir teyze bana kek falan getidi herhalde aşağı kata inip kapıyı açtım mahir amcamın kızıydı bu ne işi var böyle pijamarimla gördü beni, şimdi hiç olmadı işte "pardon rahatsız etim ben annemin size gönderdiği poşeti verecektim.teşekkür etim zeten yüzüme bile bakmıyordu beni görür görmez  hem Başını egmisti arkisana döner dönmez hemen kapıyı kapatım.Allah.. Ben nasıl unutum pijamalarla kapıya çıkmayı teyze falan zanetim.Posetin içininde ne vardı acaba, açtığımda benim küçüklük fotoraflarim falan vardı, birden kendimi eskide buldum fotraftaki çocukluk halime  baktığımda ne kadar çok değiştiği mi görüyodum.içinde hala açılmamış bir mektup vardı üstünde (canım oğluma) diye yazi vardı mektubu açtım.

       Canim oğlum
Biliyorum hergün çok çalışıyorsun inşallah herkese örnek  genç biri olursun .İmam olursun şüphem yok hemde bana bile örnek olacak bir imam,bana öğüt verirsin benim sana veremediğim kadar çünkü sen zaten örnek bir çocuksun. belkide benim ömrüm yetmez ecelin ne zaman geleceği beli olmaz ,bu yüzden bu mektubu sana yazdmak istedim ki evlen ama bunlar nasip kısmet işleri bunlar sen tek başına idare edemesin sana hayat arkadaşı olcak birini sev isterim canim oğlum.                                         (seven annen)

Mektubu okurken gözlerim doldu hata gözyaşlarım hiç akmadığı kadar yaş akitiyordu dizlerim üstünde duramiyordum,anne dedim sesim boğuk boğuk ,bana geri gel ben sensiz ne yaparım sen benim tutunacak dalımsın senin dizine yine başımı koymak isterim anneeem, Başımı okşayıp bana oğlum kim diyecek  ,ama biliyormusun anne ayşe teyze sana çok benziyor onda buluyorum senin kokunu.elbiselerimi değiştirip o daya geldiğim zaman yine kapı çaldı gelen ayşe teyzeydi onu odaya geçirdim"ayşe teyze dizine başımı koyabilirmiyim"dedim.ayşe teyze:
-tabi oğlum gel bitanecik oğlum.Başımı dakikalarca dizine yasladim ,benim başımı okadar güzel oksuyorduki annem in dizleriymiş gibi hisetim.

   Merve'den
Bu sabah annem bana bir poşet verdi benim karşıdaki eve birakmami istedi yusuf un poşetiymiş evi temizlenirken bulunmuş benim onu birakmami istedi .Ayakkabılarımı giyip tam karşıda olan eve doğru adımlarımı atım busefer çekinmicektim ,ne zaman karşısına çıksam dilim tutuluyo.Elimi zile doğru götürdüm bak yine çekiniyordum hadi bi cesaret ve zili çaldım oh  be .kapı açılınca saçları dağılmış pijamalariyla karşıma yusuf çıktı tatlı tatlı tebessüm eti ben hemen başımı eğidim zaten.poşeti verdikten sonra odama çıktım .

               Yusuf'tan
Zaman iyice ilerlemisti benim camiye uğramam lazim .Hava biraz kapalıydı yağmur yağarmı bilmiyorum.yola çıktığımda yanıma bir üst aldım çıktım .Camide biraz kalıp namaz kıldım ortalikta kalan tespihleri bir kenara kaldırdım,benim bugün meryem teyzeye gidip teşekkür etmem lazım.Camiden sonra çarşıya çıkmam gerektiği için yetişmek uzun zaman alabilir daha meeryem teyze ye hediye almam gerek, hava kararmadan orda olmam lazim.Ne alacağımıda bilmiyorum .Caminin kapısını kapatıp üstümü giydim çarşıya cikip ordan meryem teyzeler giderim.zaten çarşıda kimse beni tanımıyor ,nereye selam versem selamimi alip sadeca yüzüme bakiyorlar .Hediyelik eşya satan bir yere girdiğimde hep camiye gelen muhsin amca beni hemen tanıdı"imam oğlum hoşgeldin seni hangi rüzgar atı buraya"bende "muhsin amca bir hediye seçmem lazim bir teyze için"bana birbirinden güzel hediyelik eşya gösterdi ama içlerinde kullanışlı olabilecek bir şey secemem lazımdı, tamam buldum çok güzel bir vazo vardı onu aldım.yola çıkam le yağmur başladı köşeler den yürüyerek ilerledim hava kararmış tı iyice bulutlardan ,o sırda önümde feraceli,mavi eşarbı sırık sıklam olan biri önümdeydi ,ona doğru yaklaştım üşündüğünden çantasına sarılmıştı .yanına girdiğimde mahir amcamın kızıydı bu "çok üşüyorum"giydiğim üstümü çıkararak üstünü örtüm"bu seni biraz ısıtır"okadar utangaçdıki çekiniyordu, mahsum bakışları vardı sanki heran kırılacakmış gibi duran bir fidan gibiydi .Nedenini bilmiyorum ama hiç ondan çekinmiyordum tüm kızlardan çekindiğim kadar.evin yanına vardığımda evine giderken bende üstümü değiştirip gelicektim zaten onalara.kapıyı çalıp onlara geldiğimde mahir amca beni sıcak bir şekilde karşıladı.yemekte kuş sutu eksikti, en sevdiğim böreklerden yapmıştı. Yemekten sonra ona aldığım hediyeyi verdim o kadar sevindiki "benim oğlum yok ama sende benim oğlumsun"deyince ellerinden öptüm, annemin kokusu onun ellerinde sinmişti.

                Merve'den

Beni yağmurdan üstünü vererek eve gelene kadar ısıtan  yusuf un üstü hala omuzlarimdaydı.annemin bana hazırladığı limonlu çayını masaya koyarak üstümü değiştirdim yatagimin üstünde oturarak çayımı yudumladım camdan tam karşımda görünen yusuf namaz kılıyordu.Pencereden seyredip onun namazını bitirene kadar seyretim ne kadarda iyi biriydi,herkes yağmurdan kaçıp evine giderken beni hiç kimse aldırış etmiyordu.Okul da biraz geç dağıldığı için yağmura yakalandım.Beni bir tek yusuf gördü sanki.
Çayımı bitirdikten sonra yatağıma geçtim gözlerimi yumdum.
gözlerim yarım yamalak açtım öyle hoş bir ses geliyordu ki geri uyuyamadım bu yusuf un sesiydi .Ezanı ne kadarda güzel okuyordu penceryi açıtim onun sesi odamı sardı ince o güzel sesini ezan bitinceye kadar dinledim.namazında kılıp geri uyudum.

" Kızım hadı uyan seni uykucu ,kahvaltını yap 19 yaşına geldin hala ben uyandırıyorum seni".Anne o zaman uyandırma biraz daha uyuyim" annem "o zaman okuluna geç kal aklın başına gelsin".Okulmu nee ama nın yarım saat var.Yarım saat icinde nasil hazirlandiysam kendimi dışarıya anca atabildim.koşar adımlarla okula doğru yürüdüm,oh be tam zamanında varmisim okula 12.sınıf olmama rağmen beden dersimiz var ve benim en sevdimigim dersti,ne yapiyim çok seviyorum sporu ,yada dersin hocasını çok seviyodum ondandir belki.

Yusuf'tan
Yarım saat yatağımda düşündüm durdum,annem Mektubunda evlenmemi istiyordu evlenmeye hazır değilim aslında ,aklimda sadece merve var çocukluk arkadaşım ve büyünce onunla evlenecegime söz vermiştim ,hem annem merveyi çok severdi benimle berber eve gelirdi .Onunla oynayıp sohpet ederdik bana ailesinden hiç bahsetmezdi hata evini bile bilmezdim ama aslında yakınmış evleri.
Bugün onunla konuşmak istiyorum aslinda.
Yusuf tan

çimde sanki bir sıkıntı varmış gibi hisediyorum ona yolda sorduğum soruya hemen cevap verdi hiç çekinmeden küçüken çok çekingen di,zaman galiba insanı çok değiştiriyordu .Yarım saat sonra evin kapısına çıkıp kapıyı kilitledim ,merve kesin okuldan sonra pastaneye gelir hem ayşe teyzeyide görmüş olurum.Beş daka boyunca yürüdükten sonra pastanenin kapısına vardım ,evet merve oradaydı masada oturuyodu.Heyecanımı yenmeliyim onca yıldan sonra ilk defa buluşacaktım.Adımlarımı ağır ağır atmaya başladım
"Merhaba merve nasılsın"
Desemde heycan anca bu kadar yani .bana dünerek
"Merhaba yusuf ,iyim sağol sen nasılsın"
bana gayet rahat davranan merve biraz şaşırtı.
"Bende iyim sağol merve ,çok değişsin ,seni tanıyamadım .
Biraz kekeleyerek
"E evet zaman insanı çok değiştiriyor ,sende çok değişmişsin"
O da haklı aslında onca zamandan sonra normaldir herhalde.Ayşe teyzeyi göremedim nerdeydi acaba .merve, onun birkaç malzeme almak için alışverişe çıktığını söyledi.Biraz sohpet etik ben yine cesaret edemedim onu sevdiğimi soylememi,ne olucak benim sonum ,Biraz cesaret ya başkasıyla evlenirse benim onu artik sevmediğimi düşünürse.
"Merve hani biliyorsun seni küçüklükten beri tanıyorum "
Şimdi cümleyi toparlamayım bana öyle bakarsa söyleyememki.
"Seni dinliyorum yusuf"
Tam zamani şimdi söylicem
"Merve ben s...
Arkamdaki ses ile döndüm
'oğlum hoş geldin'

yusuf ve merveHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin