SKIP,
Waktu balik,Ketika Nana keluar dari bilik kelas 4-C,tiba2 rambutnya ditarik kasar dari belakang dengan kasar.
Dalyeon:Yaa!kan kitaorang dah bagi warning kat kau jangat dekat pada Exo!Wae kau tak dengar cakap!?*bengang*
Nana:*takut2*Mana ada aku dekat pada Exo.*tahan sakit*
Dalyeon menolak Nana jatuh ke depan dengan kuat.
Yeonnie:Kau ingat kitaorang nak percaya kata2 kau!?Hey!sedar sikit yang kau tu nerd!?Arraseo!?Just Nerd!!*tunjal kepala Nana kuat*
Nana langsung tak balas kata2 tajam Yeonnie,hanya membiarkan kepalanya ditunjal kuat sambil pandang lantai.
Halyeon:Ada hati nak dekat diri kau pada Exo!*turut tunjal kepala Nana*
A.YDH beredar dari situ selepas beri warning kat Nana.
Air mata Nana setitik demi setitik mengalir dan bangun dari jatuh lalu pulang dengan kereta yang diambil oleh Otousannya.
Otousan Nana:Nana?Daijoubu?(pandang anak dari cermin hadapan atas)
Nana:*cepat2 seka air mata*I'm okey.*senyum tawar*(pandang di luar)
SKIP,
Keesokkan hari,
Habis waktu rehat,Sedang Nana berjalan masuk ke kelas 4-C,dia disergah oleh Chen yang berada di depannya.
Chen:Yaa!nerd!kau siap lagi kerja sekolah xxx aku punya!?*kasar*
Dengan pantas Nana angguk kepala dan menyerah buku latihan Chen kepada tuannya semula.
Tiba2,entah macam mana Nana berjalan dan tersadung ke depan dan hampir terjatuh,tapi berjaya disambut oleh Chen yang berada betul2 di hadapannya.
Masa seakan berhenti,apabila Nana tetiba berada dalam pelukan Chen.
Tetiba Kai berlari masuk dan secara tidak sengaja terlanggar Chen,lalu Chen dan Nana jatuh akibat hilang imbangan diri.
Chen berada di atas Nana sambil matanya bertembung anak mata Nana di balik spek mata Nana.
Chen & Nana:(masing terkelu)
A.Exo dan geng Nana terus ternganga mulut melihat Chen jatuh ke atas Nana.
A.Exo & Geng Nana:What the?*memandang antara satu sama lain*
Luna:Nana!?*jerit*
Chen dan Nana tersedar,dengan pantas Chen bangun dari jatuh.Begitu juga Nana segera bangun dari jatuh.
Chen:(kutip buku latihan xxx yang terlepas daripada pegangan Nana)Gomawo buat kerja sekolah aku.*dingin bagi buang rasa kekok*
Nana:*angguk kepala banyak kali macam burung belatuk*It's ok.
Nana pergi ke tempat duduknya semula,begitu juga Chen dan buat kerja masing2 seperti tiada apa yang berlaku sebentar tadi.
TBC
YOU ARE READING
SHE'S NERD
Fanfiction《SINOPSIS》 Nana Mizuki a.k.a Nana merupakan pelajar kacukan Jepun-Korea yang baru pindah ke sekolah School International Korea(SIK).Nana mempunyai kawan baru di sekolah tersebut,iaitu Amy,Luna dan Haruna.Nana sama kelas dengan mereka bertiga.Dengan...