SKIP,
Pada Hari Sabtu,
7:00 a.m,Nana:Eomma!Otousan!Nana pergi joging dengan kawan dulu.(sambil ikat tali kasut sportnya)
Eomma Nana:Be careful,Nana!*jerit dari dapur*
Geng Nana:Nana!Palli!
Nana:Ok.
Mereka berempat pun berjoging hingga sampai Taman Sungai Han.
15 minit kemudian,
Di Sungai Han,Haruna:Penatnya berjoging.*lepaskan rasa penat*
Amy:Aik,baru 15 minit joging dah penat?Come on girls,semangatlah sikit.Tengok aku dan Nana,masih semangat lagi.
Nana juga terus terduduk kerana penat berjoging,sambil hirup udara dan hembus nafas.
Amy:Eh~,kau pun penat.(pandang Nana tak berkelip)Menyesal aku puji kau tadi.*keluh kesal*
Nana:*tersengih hingga ternampak giginya yang tersusun rapi*
Nana berasa haus,lalu dia meneguk air minuman yang dibawanya sendiri.Luna dari tadi pandang Nana mula bersuara.
Luna:Nana,aku nak tanya ni.Apa hubungan kau dengan Chen a.k.a Ahli Exo a.k.a Kingka ye?
Terus tersedak Nana dibuatnya mendengar soalan maut Luna kepadanya.
Nana:Uhuk..uhuk..aku mana ada apa2 hubungan dengan Chen.Aku dan dia just friend,arraseo?Just friend.*tekan perkataan friend*
Haruna bangun dan duduk sebelah Nana sambil memandang Nana dengan perasaan curiga.
Haruna:Ye ke,habis tu hari kejadian minah sotong a.k.a A.YDH yang sengaja langgar kau,kau tak rasa pelik ke.Chen yang selamatkan kau dari dilempang oleh Yeonnie,right girls?*pandang Amy dan Luna silih berganti*
Amy dan Luna terus angguk kepala laju.
Nana:La~,yang tu ke.Apa nak dipeliknya pasal kejadian hari tu.*kurang faham*
Haruna,Amy dan Luna menepuk dahi serentak sambil kepala digelengnya.Makin pelik Nana melihat ketiga kawannya geleng kepala secara serentak,hingga menimbul kehairanan.
Nana:Wae korang geleng kepala?*kepala disengetkan sikit*
Geng Nana:Nothing.*serentak*
Selepas mereka tamat berjoging dan berehat di Sungai Han,mereka berempat pun pulang ke rumah masing2.
Pada waktu malam,
Di bilik Nana,Nana menghempas badannya atas tilamnya,sambil matanya memandang tepat ke arah siling.
Nana:Kenapa mereka tanya pasal Chen pada aku?Mesti si Chen tersedak apabila namanya disebut tiba2.Poor he.*simpati*
Situasi rumah A.Exo,
Chen:*tersedak*Uhuk..uhuk..(terus meneguk air kosong untuk hilang rasa tersedak)
Luhan:*hairan*Dah kenapa kau ni,Chen?
Chen:Entahlah,macam ada orang sebut nama Chen.Siapalah yang berani kutuk aku ni?*geram*(sambung makan)
Suho:Maybe Nana sebut nama kau.(selamba)
Sekali lagi Chen tercekik lalu meneguk air kosong dengan rakus.Ahli Exo(kecuali Chen)terus ketawa melihat perubahan wajah Chen yang bermasam cuka.
Chen:(bangun dari tempat duduk)It's not funny.
SKIP,
Hari Ahad,Nana pergi ke kedai bersama eommanya untuk beli barang dapur.Tetiba Nana terserempak Chen yang turut ada di kedai tersebut.
Nana:Eomma,dah beli barang dapur?*gelabah*
Eomma Nana:Sudah,dah kenapa kamu ni gelabah semacam?(pandang Nana dengan dahi berkerut)
Nana tak menjawab persoalan Eommanya,sebaliknya melangkah keluar dari kedai itu dengan cepat.
Eomma Nana sempat lagi memandang sekeliling di dalam kedai tersebut dan beri senyuman manis pada seorang namja a.k.a Chen.
Chen turut balas senyuman pada Ahjumma itu a.k.a Eomma Nana.Dia memandang kelibat Ahjumma itu makin hilang dari ekor mata.
Chen:*mengeluh*Haih,apasallah si Kyungsoo a.k.a D.O suruh aku beli barang dapur.Wae tak suruh orang lain belikan!?*luah dalam hati*
TBC
YOU ARE READING
SHE'S NERD
Fiksi Penggemar《SINOPSIS》 Nana Mizuki a.k.a Nana merupakan pelajar kacukan Jepun-Korea yang baru pindah ke sekolah School International Korea(SIK).Nana mempunyai kawan baru di sekolah tersebut,iaitu Amy,Luna dan Haruna.Nana sama kelas dengan mereka bertiga.Dengan...