Kembali situasi A.Exo,Luna dan Haruna,
Haruna ikat konco yang dibelasahnya dengan ketat sekali,
A.Exo dan Luna pula sekadar menjadi penonton.Beberapa minit kemudian,mereka terdengar bunyi beberapa das tembakan dari jauh.
Lay:Bunyi apa tu?*blur*
Terus mereka mencari Amy,Chen dan Nana.
5 minit kemudian,
A.Exo dan kawan Nana ternampak tiga susuk tubuh terbujur kaku.
A.Exo & kawan Nana:Chen!!Nana!!
Mereka menuju ke arah Chen dan Nana terbujur kaku,lalu Suho memeriksa nadi Chen serta Nana.Mereka hanya pandang sekilas tubuh kaku Amy.
Lay:Macam mana Suho?
Suho:Mereka hidup lagi,palli!call ambulance!
Lantas Xiumin mendail nombor ambulance dalam keadaan segera.
SKIP,
Di Hospital International Korea,Beberapa hari kemudian,Nana sedar dari koma,sehingga menggembirakan hati Luna dan Haruna.
Haruna:Uwaa..kau dah sedar..*peluk Nana erat*(menangis teresak-esak)
Nana:Ugh..nafas..I need oksigen.*terkapai-kapai*
Haruna:(cepat2 lerai pelukan)Ops,mianei.Aku gembira sangat kau dah sedar.*tersengih*
Luna:Apalah kau ni,dia baru sedar kau terjah peluk dia apasal?*ketuk kepala*
Haruna:*gosok kepala*Aduh,sakitlah.*rengek*
Tiba2 pintu wad Nana dibuka oleh A.Exo,
Lay:Baguslah kau dah sedar.*senyum*
Nana turut tersenyum dan perasan apabila kelibat Chen langsung tak kelihatan di kalangan A.Exo.
Nana:Mana Chen?*senyum plus teruja*
Serta-merta wajah A.Exo dan kawannya berubah 100% selepas mendengar pertanyaan Nana.
Nana:Korang,mana Chen?*tanya lagi*
A.Exo:(senyap termasuk kawannya)
Nana:Guys?
Tao:Chen..hyung dah tiada..Nana.*tubir mata mengalir*
Senyuman Nana terus mati mendengar jawapan Tao kepadanya.
Nana:What do you mean,Tao?*matanya jadi hangat tiba2*
Luna memaut bahu Nana kejap dengan linangan air mata,
Luna:Nana,Chen is gone.Dia sudah tiada di muka bumi.*lirih*
Nana:*tergamam*Ta..tapi dia janji takkan tinggalkan aku.(sedaya upaya menahan tangis)
D.O:Nana.*serba-salah*
Nana:Leave me alone,please.*perlahan*
Haruna:But..(ingin menerpa ke arah Nana tapi tangannya digenggam kemas oleh Baekhyun)
Baekhyun:Baik kita biarkan dia sendirian dulu.
Akhirnya mereka terpaksa akur lalu keluar dari bilik wad Nana dengan wajah sugul.
Di dalam bilik wad Nana,
Nana melepaskan tangisan yang ditahan sejak tadi,
Nana:Wae?wae leave me alone,Chen?Wae?*teresak-esak*
Luna yang perhatikan kelakuan Nana dari luar bilik menahan sebak,pantas Suho yang berada di belakangnya menepuk bahu Luna.
Luna:*pandang Suho*Suho..(sembamkan mukanya atas bahu Suho untuk lepaskan tangisan)
Suho terkilan hanya mampu usap kepala Luna lembut sambil memujuk,
Suho:Dah-dah.Jangan nangis.*pujuk*
Luna:Tak boleh ke kita cerita pada Nana perkara sebenar?*masih dalam tangisan*
Suho:Tak boleh.*ringkas*
Setahun Kemudian,
Habis Graduation,Finally,Amy,A.Exo dan kawan Nana dah tamat sekolah.Kini mereka akan pergi hala tuju masing-masing.
Nana pandang Sekolah SIK buat kali terakhir,banyak kenangan pahit di sekolah tersebut.Antaranya,kenangan tentangnya dan Chen.
Oh,lupa pula nak beritahu.Nak tahu tentang A.YDH tak,mereka berubah jadi Queenka kind sebab mereka berasa bersalah terhadap Nana dan memohon maaf pada Nana.Mereka jadi begitu sebab mereka ego,riak dan cemburu dengan kepandaian Nanan.
Nana tinggalkan tempat tersebut buat kali terakhir,sebelum dia berangkat pulang ke tempat lahirnya,iaitu Jepun pada malam ni.
SKIP,
8:55 PM,
Di AIRPORT,Nana pandang wajah A.Exo dan kawannya satu per satu dengan hati yang berat.
Haruna:*menangis*Nana,kalau sampai Jepun jangan lupa contact kami.
Nana angguk kepala dengan senyuman manis lalu beredar dari situ dan masuk dalam kapal terbang.
Nana:Sayonara,Korea.*gumam perlahan*
Di luar airport,seorang namja memandang pesawat xxx yang diduduki oleh Nana berlepas dengan pandangan sayu.
???:*buka spek hitam*Mianei,Nana.Mungkin 2 atau 3 tahun kita akan bertemu kembali.*pakai semula spek hitam*
TBC
YOU ARE READING
SHE'S NERD
Fanfiction《SINOPSIS》 Nana Mizuki a.k.a Nana merupakan pelajar kacukan Jepun-Korea yang baru pindah ke sekolah School International Korea(SIK).Nana mempunyai kawan baru di sekolah tersebut,iaitu Amy,Luna dan Haruna.Nana sama kelas dengan mereka bertiga.Dengan...