SKIP,
Pada waktu malam,Kai:Xiumin-hyung,hyung nak bincang tentang apa?
Sehun:Yalah,macam serius je bunyinya.Sampaikan hyung2 lain tak boleh dengar.
Xiumin pandang kedua dongsaengnya lalu mengeluh
Xiumin:Memang serius pun.Macam ni,hyung nak korang berdua..
Beberapa minit kemudian,
Selepas habis berbincang,Xiumin:Macam mana?Boleh?
Kai dan Sehun saling pandang antara satu sama lain dan kemudian pandang Xiumin dengan senyuman lebar.
Kai dan Sehun:Ok,kami akan lakukan yang terbaik.*tunjuk peace*
Sehun:Tapi Xiumin-hyung kena belanja Sehun Bubble Tea boleh?*mata bersinar*
Xiumin:Nae.*sepatah*
2 Hari Kemudian,
Chen dan kawannya melawat Nana di rumah yeoja itu,Chen:Nana,kau sihat?
Nana:*senyum*Aku sihat.Ni kenapa datang ni?*pelik*
D.O:Saja.Oh,ni buat tangan untuk kau.(beri sebuah bakul yang berisi beberapa biji buah-buahan)
Nana menyambutnya lalu ditundukkan sedikit.
Luna:Ala~ Nana saja ke?Untuk aku tak de?*menagih simpati*
Luhan:Kau kongsi dengan Nana.*geram*
Luna:Yeke?Yeay.*wajah ceria*
Baekhyun:Eh?mana Haruna dan Amy?
Luna:Oh,mereka berdua tak ada atas urusan peribadi keluarga.*bersuara*
Chanyeol:*berdehem*Korang, apa kata kita beri ruang si Chen dan si Nana berbual.Jom.
A.Exo dan Luna meninggalkan bilik tersebut,untuk beri ruang Chen dan Nana berbincang.Tinggallah berdua antara Chen dan Nana tiba2 senyap.
Chen:Betul ke kau dah sihat?*bersuara*
Nana:Gomawo melawat aku.*senyum manis*
Chen:*terpana*Err..err..Tak da hallah.Kita kan kawan.*turut balas senyuman*
Nana bangun perlahan lalu berjalan ke arah balkoni,diikuti Chen dari belakang.
Nana:Cantik betul langit tu kan.Berwarna biru.(pandang langit berwarna biru)
Chen:(turut mendongak ke atas)Hmm.Very..very beautiful seperti kau.*gumam perlahan*
Nana:Did you say something,Chen?*pandang wajah Chen tepat*
Chen:Hah,erk nothing.
Nana:(mengangkat bahu lalu mendongak lagi)Chen,can I say something?
Chen:Sure,what is it?
Nana:Betul ke kemalangan Eomma dan Otousan aku dirancang?
Chen:*terkelu*Ma..macam mana kau tahu?
Nana:*senyum kembali*Aku dengar perbualan korang.So,memang betullah?
Chen:Yup.But now,kami tengah siasat siapa dalang yang bunuh Eomma dan Appa kau.
Chen mengusap kepala Nana sambil tersenyum.Lantas Nana memeluk Chen dengan erat dengan linangan air mata.
Nana:Gomawo,Chen.Kau banyak tolong aku,walaupun kau Kingka.
Chen terpaku dengan pelukan Nana turut balas pelukan Nana.
Chen:You're welcome.
Tanpa disedari mereka berdua,adegan tersebut diperlihat oĺeh sepasang mata yang menahan marah lalu menghentak stereng keretanya dengan kuat.
???:Arghh!?Berani kau peluk Chen-oppa aku!?Aku akan pastikan kau takkan wujud di muka bumi selama-lamanya Nana!Hahaha!!*ketawa evil*
Kereta tersebut beredar dengan laju,sambil ??? mendail seseorang.
???:Hello,aku nak kau buat tugasan yang baru..
TBC
YOU ARE READING
SHE'S NERD
Fanfiction《SINOPSIS》 Nana Mizuki a.k.a Nana merupakan pelajar kacukan Jepun-Korea yang baru pindah ke sekolah School International Korea(SIK).Nana mempunyai kawan baru di sekolah tersebut,iaitu Amy,Luna dan Haruna.Nana sama kelas dengan mereka bertiga.Dengan...