SKIP,
Chen dan Nana tiba dan berdiri betul2 di hadapan BOOK SHOP.Nana:*blank*Kita nak buat apa datang ke kedai buku ni?
Chen:*tak jawab*Palli.(tarik Nana masuk ke dalam BOOK SHOP)
Nana:Waa~daebak.(mata bersinar melihat pelbagai jenis buku yang ada)
Nana pandang Chen yang seperti mencari buku yang penting,lalu dia menghampiri Chen.
Nana:Chen,kau cari apa?*ingin tahu*
Chen:*terkejut*Nothing,Apa tajuk buku kau yang koyak teruk tadi tu?*dingin*
Nana:Oh,tajuk buku tu xxx.Wae,Chen?*tak syak apa2*
15 minit kemudian,
Chen mengambil sebuah buku lalu ditunjukkan buku tersebut kepada Nana.Muka Nana terus berubah apabila melihat buku kegemarannya berada di tangan Chen.Chen:Buku ni ke?*ingin kepastian*
Pantas Nana angguk kepala dengan laju.
Chen:Jom pergi ke kaunter pembayaran.Aku beli buku ni kat kau.
Nana:Eh,janganlah beli buku ni kat aku.*rasa bersalah*
Chen:Aku beli buku ni untuk kau,sebab kau tolong siapkan kerja sekolah aku hari tu.
Nana angguk kepala secara paksa.
Chen terus pergi ke kaunter pembayaran diikuti Nana dari belakang.
Chen:*senyum*Saya nak beli buku ni.(beri wang pada pembayar kaunter)
Nana:(sempat mencebik)Ceh,dengan orang lain boleh pula senyum.Kalau dengan aku,nak senyum pun payah.(kutuk dalam hati)
Pem.K.Y:*senyum pada Chen*yeoja-chingu ke?*beri wang baki pada Chen*(pandang Nana dengan senyuman ikhlas)
Nana & Chen:(pantas geleng kepala)Aniya!We're just friend!(jawab pantas)*serentak*
Di luar BOOK SHOP,
Chen beri bungkusan di dalamnya berisi sebuah buku yang dibeli tadi kepada Nana,Nana ambil bungkusan tersebut dengan teragak-agak.
Nana:Arigatou,gomawo.*tunduk sikit*
Chen:Hmm.*sepatah*
Chen berlalu dan meniggalkan Nana yang masih pandang kelibat Chen tanpa berkelip.
Nana memandang buku kegemarannya di dalam bungkusan itu dan kemudian terukir senyuman manis.
Nana:Walaupun Chen Kingka di sekolah,tapi ada juga prihatinnya.(berbunga riang)*pulang ke rumah*
SKIP,
Di ruang makan rumah Exo,A.Exo makan dengan lahapnya,kecuali Chen seperti mengelamun.
Xiumin:*bersuara*Chen,tadi kau bawa si nerd ke mana?
Chen:*tersedar*Oh,aku bawa dia ke BOOK SHOP.
Lay:BOOK SHOP?Apa tu?*mula impuls*
Chanyeol:Hyung,BOOK SHOP tu adalah kedai buku.
Lay:O~..
Baekhyun:Asal kau bawa si nerd tu ke kedai buku?
Chen:Saja.*sepatah*
Sebenarnya,Chen terdengar perbualan antara Nana dan kawan Nana ketika berada di sekolah tadi.
TBC
YOU ARE READING
SHE'S NERD
Fanfiction《SINOPSIS》 Nana Mizuki a.k.a Nana merupakan pelajar kacukan Jepun-Korea yang baru pindah ke sekolah School International Korea(SIK).Nana mempunyai kawan baru di sekolah tersebut,iaitu Amy,Luna dan Haruna.Nana sama kelas dengan mereka bertiga.Dengan...