Seminggu kemudian,
Di sekolah,Nana lebih banyak berdiam diri dari sebelum tu.Malah,Nana juga selalu memulaukan diri sendiri daripada orang lain termasuk rakannya.
SKIP,
Luna:Nana,jom rehat dengan kitaorang.
Nana:*pura2 ceria*OK.
Haruna:Yeay!Kajja!!
Nana,Amy,Luna dan Haruna pun rehat dengan wajah gembira kecuali Nana berwajah muram.
Di Kantin,
Ramai pelajar di kantin yang memandang Nana sambil berbisik antara satu sama lain.
P.Namja:Eh,nerd tulah yang kehilangan kedua-dua ibu bapa.(bisik pada rakannya)
P.Yeoja:Eh,aku dengar yang ibu bapa nerd tu kemalangan akibat langgar lari.(bisik pada kawannya)
P.Yeoja:Jijja!?*terkejut*
Nana dan kawannya pura2 tak dengar percakapan para pelajar lain.
Nana:*duduk*Itadakimasu.(mula makan)
SKIP,
Di kelas 4-C,
Tidak lama kemudian,muncul A.YDH lalu mereka menuju ke arah Nana dan kawan Nana yang tidak endah kehadiran mereka.Dalyeon:Aku dengar Eomma dan Appa kau dah takda,betul ke!?*ingin tahu*
Nana:*senyap*
Halyeon:Nerd!Are you deaf!?Huh,memang patut pun eomma dan appa kau mati.Waeyo mereka tak ajar kau elok2.*kata riak dengan suara sengaja dikuatkan*
Para pelajar yang di kelas 4-C termasuk A.Exo mula memandang A.YDH dan Nana serta kawan Nana apabila dengar suara lantang Halyeon.
Amy:*bangun dari duduk*Dalyeon,mulut kau jaga sikit.*kasar*
Yeonnie:Bwo?betullah apa yang kawan aku katakan tadi!*senyum sinis*
Tiba-tiba,
BAM!?(hempuk meja kuat)Hampir terperanjat semua para pelajar di kelas 4-C apabila mendengar hempukan kuat yang dilakukan oleh Nana tadi.
Amy,Luna dan Haruna mula menekup mulut masing2 akibat terkejut perubahan drastik Nana.
Luna:Nana,gwenchana?*takut2 tanya*
Nana:*tak jawab pertanyaan Luna*
Nana bangun dari duduk lalu berjalan dan berhenti betul2 dihadapan A.YDH dengan wajah ditundukkan.Para pelajar termasuk A.EXO dan kawan Nana memandang A.YDH dan Nana silih berganti.
Nana mendongak memandang wajah A.YDH satu per satu dengan senyuman.
Nana:Apa korang cakap tadi?*masih senyum*
A.YDH:*kecut perut*Ka..kami ka..kata..*gagap tiba2*
Para pelajar,A.EXO dan kawan Nana dah mula tahan gelak dengan percakapan A.YDH berubah gagap tiba2.
Nana:Cakaplah!!Tadi korang cakap buruk pasal Eomma dan Otousan aku,kan!?*jerkah*
Terus terkelu lidah para pelajar,A.Exo dan kawan Nana apabila melihat Nana jerkah pada A.YDH a.k.a Queenka.
Halyeon:Berani kau jerkah kami.Kitaorang Queenka tau tak!?
Halyeon melayang satu tamparan ke arah Nana,tapi tangannya berjaya ditepis oleh Nana.Halyeon tergamam.
Kini giliran Nana pula beri serangan balas,malangnya dia dihalang oleh Chen yang muncul tiba2.Chen memaut kedua-dua bahu Nana dengan kejap.
Chen:Nana,calm down.(kemudian pandang A.YDH yang tersenyum puas dengan tajam)Baik korang duduk tempat korang sekarang.*tegas*
A.YDH cepat2 duduk tempat masing2 selepas melihat pandangan helang Chen.
Nana tepis tangan Chen daripada bahunya sambil memandang namja tersebut dengan tatapan tajam.Namun,dengan selamba Chen menarik tangan Nana lalu mereka berdua keluar dari kelas itu tanpa menghiraukan panggilan gengnya dan kawan Nana.
TBC
YOU ARE READING
SHE'S NERD
Fanfiction《SINOPSIS》 Nana Mizuki a.k.a Nana merupakan pelajar kacukan Jepun-Korea yang baru pindah ke sekolah School International Korea(SIK).Nana mempunyai kawan baru di sekolah tersebut,iaitu Amy,Luna dan Haruna.Nana sama kelas dengan mereka bertiga.Dengan...